Ik heb een toshiba tecra 9000 waarvan de CPU fan het niet meer doet. Het vervangen van de fan heeft het euvel niet opgelost. Iemand nog een idee waarin het kan zitten en welk onderdeel daarmee vervangen moet worden?
Kijk eens naar het stroomkabeltje dat van de moederbord naar de CPU fan loopt? Als dat niet werkt en de CPU fan dus ook niet, zou je even moeten kijken naar je moederbord.
Wauw, een sig!
Het kabeltje zou goed moeten zijn, heb twee verschillende fans geprobeerd. Het lijkt mij ook dat het op het moederbord zit, maar dan is de vraag waar. De laptop doet het wel, maar loopt na een minuut vast. Als ik de stofzuiger als koeling er op zet blijft hij gewoon doorwerken, vandaar de conclusie kapotte fan, maar dit is inmiddels uitgesloten.Outerspace schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:09:
Kijk eens naar het stroomkabeltje dat van de moederbord naar de CPU fan loopt? Als dat niet werkt en de CPU fan dus ook niet, zou je even moeten kijken naar je moederbord.
Meet eens door of de pinnetjes waar de connector op zit het wel doen (gewoon met een multimeter). Zo niet dan moet je even ergens anders 5 of 12V vandaan pakken en daar de fan aanhangen
Dat is mogelijk.Terw_Dan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:50:
Meet eens door of de pinnetjes waar de connector op zit het wel doen (gewoon met een multimeter). Zo niet dan moet je even ergens anders 5 of 12V vandaan pakken en daar de fan aanhangen
Maar dan is deze niet meer temparatuur regelbaar
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
nee, ok. Maar dat is natuurlijk logisch (maar goed, beter een fan die continu aanstaat dan een notebook die continu uitvalt)The_Greater schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:52:
[...]
Dat is mogelijk.
Maar dan is deze niet meer temparatuur regelbaar
Pagina: 1