Toon posts:

Proview 19" TFT Widescreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer eens een nieuw systeem aan het bouwen, en ik zag deze langsflitsen. Het ding was 189 euro, en dat is natuurlijk niet duur voor een tft van 19", nog breedbeeld ook.

Ik dus meteen naar de computerland gefietst (Hollander) en naar binnen gelopen.

Daar bleek dat ze nog alleen het showroom model hadden, boeide mij niets, als ik maar de volledige garantie kreeg. Ook kon ik zo mooi even checkken op dode pixels. Er viel me niets op aan het scherm.

Een vriendelijke medewerker pakte het scherm in, originele doos enz.

Eenmaal thuis aangekomen sluit ik het scherm aan, en tot mijn grote schrik zie ik rechtsboven een vlek in het beeld. Hij is een beetje gelig, grootte van een vingerafdruk.

Kennelijk is tijdens het inpakken even het scherm ingedrukt, waardoor er nu een vlek zit.

Hebben jullie nog tips om de vlek weg te krijgen?

Wat ik heb geprobeerd-

-Wrijven met stofdoek
-Keukenpapier met een beetje water
-Brillendoekje (zon schoonmaakdingetje)
-En als laatste zeer verdunde glassex (echt heel verdund)

het is namelijk zo, dat de vlek in de beschermlaag zit, over de tft monitor.

Heeft iemand nog suggesties?

Het typenummer is overigens LP917AW, van Proview

Verwijderd

Heb je al contact opgenomen met de winkel dan? Dat lijkt me wel zo verstandig :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk eerst nog proberen om het zelf op te lossen, het is echt een mooi scherm. Ook mooie kleuren enz. Bovendien kan ik op zn vroegst pas maandag weer terug, ik moet ook nog werken.

Maar als er niets anders opzit :'(

Verwijderd

Je kan ze toch ook even bellen? Ik zou er niet te lang mee wachten en ze iig zo snel mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mogelijk chemicaliën of zuren die nog aan de vingers van de verkoper zaten...

Serieus... als die net ervoor een mandarijntje heeft staan pellen :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hier een (wazig) fotootje -->

http://img144.imageshack.us/img144/1593/p5030080yk1.jpg

Ik zal ze morgenochtend gelijk bellen, heb nu geen telefoon bij de hand -.-

--Edit--

Ik heb nu een nieuw schermpje, een tatung. Ja ik weet dat het niet top is blabla, maar hij deed het prima in de winkel

Met een kleurbeheerprogramma van S3 kan ik de kleuren op het scherm echt heel goed weergeven (kleurverloop) , en dan doen wit, rood, blauw en groen het uitstekend. Alleen in windows hangt er een soort groene gloed over het scherm.

Dit alles is op de d-sub ingang. Nou is mijn vraag,

het scherm heeft d-sub en dvi, kennelijk is er een probleempje met d-sub (van laptop naar tft, zelfde probleem ook met ouder pc), als ik nu een kabel op de dvi ingang aansluit van mijn gewone pc (dvi-d naar dvi-d), kan dit probleem dan verholpen zijn, of zit het gewoon in het panel zelf.

Dus kan ik gewoon eerst nog kijken of de dvi ingang het wel foutloos doet, of is het als de een het niet vlekkeloos doet, dan doet de andere het ook niet.

Overigens is het OSD wel perfect

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 21:56 ]

Pagina: 1