Toon posts:

[OC] E6300 geeft problemen met spelen van spellen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, sinds kort ook een c2d aangeschaft en overclocken gaat lekker, alleen heb ik 1 probleem...

zodra ik overclocked een spel ga spelen (counterstrike of bf2) dan hapert deze als de kweet niet wat.. net alsof je met 20 fps zit te spelen op een internetverbinding die iedere halve seconde eruit ligt.

zodra ik de processor weer op de standaard waarde laat lopen (in mijn geval een E6300), dan heb ik nergens last van.

gegevens:
E6300
gigabyte 965P-DQ6
geheugen: 1gb pc2- 5300
cpu: x1300 pro (niet overclocked)
maximale stabiele overclock : 2520 mhz (kan hoger met beter geheugen)

temperatuur bij stress: 55 graden. idle: 44 graden. (gemeten met TAT)

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, want encoden van video enz gaat wel goed.
prime test van meer dan 2 uur geeft geen problemen.

Verwijderd

_/-\o_ Goed... ik kan het niet laten.. FAQ lezen ? Niet overclocken? _O-

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toch te hoog gezet. Laat prime eens een hele nacht ofzo lopen. Dan zullen er vast wel fouten komen. Gamen is zo ong. het intesiefste wat er kan gebeuren dus het kan zijn dat ie dan net over de drempel gaat.

Heb je btw 2 cpu's?
gegevens:
E6300
gigabyte 965P-DQ6

Verwijderd

x1300 pro zal zijn vidkaart zijn gok ik. Vind temperaturen overigens netjes dus verwacht niet dat daar het probleem ligt.
Zoals TS zelf aangeeft, ik denk dat of geheugen of videokaart het niet trekt en even heel erg vermoedelijk neig ik naar de videokaart...
Asynchroon klokken ook mogelijk met dit mobo? (Ben te lui om het uit te zoeken, ben 1 van de sloebers die het nog trekt met een Sempronnetje lol )

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TEAMIKKE schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:57:
Toch te hoog gezet. Laat prime eens een hele nacht ofzo lopen. Dan zullen er vast wel fouten komen. Gamen is zo ong. het intesiefste wat er kan gebeuren dus het kan zijn dat ie dan net over de drempel gaat.

Heb je btw 2 cpu's?
gegevens:
E6300
gigabyte 965P-DQ6
Eh lol, die Intel E6300 is je cpu en die X1300 Pro van ATi is je graka. verwar dit niet :P (alhoewel ik niet snap dat je dit kunt verwarren omdat je nou geen beredenering hebt voor je cpu)

Goedkoop bellen via VoIP

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Volgens mij vind de FSB de overklok niet leuk zodat die gaat bokken. Je kan dan 2 dingen doen: de GPU terugklokken zodat íe in veilig vaarwater komt of je CPU terugklokken zodat de boel werkt zoals het hoort te werken.

Ik weet niet welk nut overklokken heeft voor spellen ei'k. De Graka is niet je van het en veel winst valt niet te boeken. Voor de niet-games is de CPU-overklok geniaal natuurlijk, dus je kan ook de afweging maken of je voor spellen niet gaat terugklokken (of vice-versa).

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Als je cpu op die 2.5 ghz loopt, is dat dan nog met de stock koeler?
en zijn die 55 graden stress voor de graka of voor de cpu? Want dat kan ik er niet uit opmaken

www.koopeendroom.nl

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:01:
[...]

Eh lol, die Intel E6300 is je cpu en die X1300 Pro van ATi is je graka. verwar dit niet :P (alhoewel ik niet snap dat je dit kunt verwarren omdat je nou geen beredenering hebt voor je cpu)
Lol ik ben ook niet dom(uitzonderingen nagelaten ;) ). Ik dacht : Laat ik die fout eens anders benadrukken dan sommige mensen dat doen ;)

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
cpi-e en pci gelocked op 101 en 33mhz?
test wat langer en verhoog je vcore anders eens een stapje. Als t geheugen niet mee wilt wat meer voltage op t geheugen zetten.

wat zijn je overclock waardes?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1