Toon posts:

Probleem met mijn crossed netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers op elkaar aangesloten d.m.v. een crossed cable
Nu heb ik het volgende probleem:

Ik sluit de 2 computers op elkaar aan, alles werkt prima en na een half uur ofzo dan schakeld de ene pc (degene met de 1gb netwerkkaart) ineens af zonder enige waarschuwing.

Ze hebben allebei onboard netwerkkaarten en windows xp alleen de ene heeft 1gb netwerkkaart en de andere een 10/100 mb netwerkkaart. (komt dit probleem misschien door de verschillende netwerkkaarten?)

Ik hoop dat iemand misschien een antwoord voor dit probleem heeft, of me misschien kan doorverwijzen naar een andere forum.

Verwijderd

Energiebeheer al gechecked ?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

klinkt als een powerdown functie, controleer de instellingen van die kaart eens. Waarschijnlijk gaat hij standby...

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik neem aan dat je met afschakelen de netwerkverbinding bedoelt.

Kijk eens naar de powersafe- instellingen van deze nic. Alle powersafe instelling uitzetten. Op de 1gB kaart kun je misschien ook de verbindingssnelheid vastzetten op 100 (de snelheid van de andere kaart.

Verwijderd

Topicstarter
helaas ik heb alles geprobeerd: powermanagment, wake-up capabilities, magic packet heb ik allemaal uitgeschakeld.
Maar mijn computer start nogsteeds opnieuw op of schakeld zich helemaal uit ( ik moet zelfs de stekker er in en uit halen als die is uitgesckakeld) en dit allemaal doordat ik het lan stekkertje er in doe.

Verwijderd

Topicstarter
owja sorry even nog wat specs:
3com gigabit LOM (3c940)
ASUS P4C800 moederbord

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

Reptile209

- gers -

Bedoel je nou dat de hele PC uit gaat (herstart), of alleen dat het netwerk uitvalt? Indien het eerste (dat lijken je posts te suggereren): zijn beide PC's geaard? Staan er meldingen in de Eventviewer van de uitvallende PC? Zijn op die PC de drivers up-to-date en/of recent opnieuw geinstalleerd?

Zo scherp als een voetbal!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:04
Gebeurt dit ook als er geen netwerkkabel in desbetreffende pc zit?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
- de PC gaat uit of herstart (niet het netwerk dus)
- nee niet geaard
- hoe kom ik in eventviewer?
- de drivers zijn up to date
- en het gebeurt alleen als de netwerkkabel er in zit

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Sluit je PC's eens op een geaard stopcontact aan. Lekstroompjes over en weer via de netwerkkabel zouden voor instabiliteiten kunnen zorgen en zo de reboots verklaren. De Eventviewer vind je via Start > Uitvoeren > eventvwr. Onder System zouden meldingen van BSOD's kunnen staan. Als die er niet zijn, loopt ofwel je moederbord te flippen, of gaat de voeding over de rooie.

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft de volgende waarschuwing bij eventviewer:
Deze computer heeft automatisch het IP-adres voor de netwerkkaart met netwerkadres 000EA62552CE geconfigureerd. Het gebruikte IP-adres is 169.254.130.156.
En deze fout:
Een besturingspakket van het IO-subsysteem is ongeldig. Raadpleeg het pakket voor meer gegevens.
en deze fout:
Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 120 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751).

Het verhaal van de geaarde stopcontacten lijkt me wel sterk, Ik heb helaas maar 1 geaard stopcontact en daar zit mijn wasmachine al op. Dus dat zal de laatste optie zijn.

Ik hoop dat het 1 van deze fouten is anders is mijn laatste optie om dat stopcontact door te lussen.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dit zijn iig geen fouten die een reset zouden mogen/kunnen veroorzaken. Draait de uitvallende PC overigens wel stabiel? Reboots/uitvallen zonder meldingen in het eventlog kunnen duiden op een brak moederbord of een instabiele voeding. Maar ook de aarding is een reëele optie: met de netwerkkabel verbind je beide electrische systemen, zonder dat ze een gezamelijke aarde hebben. Als de ene PC dus wat lekstroompjes veroorzaakt, kunnen die via de netwerkkabel storingen opleveren op de tweede. Probeer eens voor de gein een verlengkabel (met aarde :)) om beide PC's aan te sluiten.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:59:
Deze computer heeft automatisch het IP-adres voor de netwerkkaart met netwerkadres 000EA62552CE geconfigureerd. Het gebruikte IP-adres is 169.254.130.156.
En deze fout:
Een besturingspakket van het IO-subsysteem is ongeldig. Raadpleeg het pakket voor meer gegevens.
en deze fout:
Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 120 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751).

Het verhaal van de geaarde stopcontacten lijkt me wel sterk, Ik heb helaas maar 1 geaard stopcontact en daar zit mijn wasmachine al op. Dus dat zal de laatste optie zijn.

Ik hoop dat het 1 van deze fouten is anders is mijn laatste optie om dat stopcontact door te lussen.
Wasmachine eraf halen, prioriteiten stellen hoor ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• hellbringer
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Schakel in ieder geval ff automatische reboot uit bij een bluescreen (Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstarten en herstel "settings" -> Vinkje voor "automatisch herstarten" weghalen.)
Dan kun je in ieder geval zien of het een blauw scherm is dat dit veroozaakt (door b.v. een bokkende driver) of dat het inderdaad gewoon een keiharde power failure is.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

hellbringer: een BSOD zou je als het goed is ook gewoon in je eventlog terug moeten zien komen, zelfs als de reboot-optie aan staat. Toch?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Iets wat mij gebeurd is: als ik de TCP receive window te hoog heb ingevuld (zit een max aan) dan knalt de PC er bij het eerste de beste TCP verkeer direct uit.

Wellicht even de TCP / winsock stack helemaal verversen. Als je dit leest herken je misschien wel wat verschijnselen: How to determine and recover from Winsock2 corruption

Open Command prompt en voer in: netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Of downlaod deze: http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:59:
Kan geen IP adres verkrijgen, 169.x.x.x is het automatisch IP wat dan uitgedeeld wordt door het OS.
En deze fout:
en deze fout:
Logisch als er geen internetverbinding is...

Lijkt mij ook sterk. Niet onmogelijk, maar zou erg toevallig zijn. Altijd geaard stopcontact gebruiken, dat natuurlijk wel!

PS: cross cable toch niet zelf gemaakt? Kan een draadje verkeerd zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:34:
Dit zijn iig geen fouten die een reset zouden mogen/kunnen veroorzaken. Draait de uitvallende PC overigens wel stabiel? Reboots/uitvallen zonder meldingen in het eventlog kunnen duiden op een brak moederbord of een instabiele voeding. Maar ook de aarding is een reëele optie: met de netwerkkabel verbind je beide electrische systemen, zonder dat ze een gezamelijke aarde hebben. Als de ene PC dus wat lekstroompjes veroorzaakt, kunnen die via de netwerkkabel storingen opleveren op de tweede. Probeer eens voor de gein een verlengkabel (met aarde :)) om beide PC's aan te sluiten.
De pc draait heel erg stabiel en het rebooten van de pc gebeurt echt alleen maar als de netwerkkabel is aangesloten. Het rare is ook dat dit random gebeurt, dus de ene keer na een half uur en de andere keer na 2 uur. Ik kan in deze tijd ook gewoon bestanden overzetten enzo.
Ik ga van het weekend eens een verlengkabel halen met aarde, misschien heb je wel gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat hellbringer heeft geschreven.
Ik heb die fix uitgevoerd van edgarz. (en ja ik heb die kabel zelf gemaakt ik zal ook eens een andere proberen.)

Nu maar hopen dat ie nietmeer reboot.
Anders echt een geaard verlangsnoer aanleggen.
Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Oeps ik heb per toeval ontdekt dat het dus niet aan de netwerkkaart ligt. Ik vind het echt een raar probleem. En weet iemand wat "port A is down" betekent?
Het ligt ook niet aan de aarde want die heb ik al aangesloten.

Ik denk dat mijn voeding overbelast is door alle vans en hardeschijven zou dit kunnen?
Of denken jullie dat mijn mobo kapot is?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 15:38
hoe weet je dat het niet aan je netwerkkaart ligt
port a down betekend gewoon dat poort a niet meer actief is waar lees je dit ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
In de eventviewer

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Copy de hele melding eens hierheen dan. Port A down zegt verder niks zonder verdere info zoals eventid etc.

Kopieren kan door op het knopje te drukken onder de pijltjes rechts nadat je het betreffende event geopend hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door redfoxert op 27-10-2006 15:59 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: EL2000
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 83
Datum: 27-10-2006
Tijd: 15:56:53
Gebruiker: n.v.t.
Computer: CP733653-B
Beschrijving:
Port A is down
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 02 00 56 00 ......V.
0008: 00 00 00 00 53 00 07 60 ....S..`
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb vooralsnog slecht nieuws voor je: probleem komt vaker voor bij de 3com onboard NIC. Echter oplossingen zijn niet te vinden....

http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?t=53977
http://64.233.183.104/sea...=lang_nl&client=firefox-a

Verwijderd

Topicstarter
dit is echt gruwelijk ik heb die pc laatst 2e hands gekocht,

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

In de BIOS onboard NIC uitzetten en een PCI NIC (Realtek ca. €10 - €15, Intel Pro/100 €35) erin kieperen. Klaar is klara...

Onboard NIC's zijn trouwens altijd minder qua prestatie en slurpen veel CPU op. Dus echt minder wordt je er niet van.

Er hadden ergere dingen aan de hand kunnen zijn met je PC :+

[ Voor 44% gewijzigd door Edgarz op 27-10-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hoop dat het echt de netwerkkaart is ja; anders plaats ik nog wel ergens anders een forum ;)

Heel erg bedankt en de groeten van Guus

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Voor €7 heb je ook al een Sweex PCI kaartje.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had nog wel een nic liggen van 100 mb die heb ik er nu ingepropt. Ik vind het jammer dat de gig nic het niet doet. Maar gelukkig lag hier het probleem en niet ergens anders. Ik heb nu in de bios de gig nic uitgeschakeld en ik heb tot nu toe het probleem nietmeer. Heel erg bedankt voor jullie hulp.
MVG Guus
Pagina: 1