[XP] Handmatig nieuwe gebruiker toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 12:30

tweakraiser

I have such sites to show you

Topicstarter
Ik wil vanaf een "bootable cd OS" een nieuwe gebruiker toevoegen, of de manier waarop gebruikers inloggen aanpassen, op een pc met een Windows XP SP2 installatie.

Het probleem is dat er automatisch ingelogd wordt na het inlogscherm. Dit gebeurt ook bij het opstarten in de veilige modus. Met de gebruikersaccount waarmee automatisch ingelogd kan ik niets veranderen door allerlei foutmeldingen. Die foutmeldingen krijg ik ook in de veilige modus, dus ik kan helemaal niets met dat gebruikersaccount.

Mijn idee is dus om via knoppix oid een bestand aan te passen in de XP partitie waarmee ik of, het automatische inloggen kan uitzetten (zodat ik als administrator kan inloggen), of een nieuwe gebruiker kan toevoegen. Ik kom er alleen niet uit welk bestand ik daarvoor moet aanpassen.
Via regedit zou dit wel kunnen, maar daar kom ik dus niet bij.

Strava | Webdesign

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je ook geprobeerd om shift in te houden tijdens het opstarten? Als je dat doet zou je een loginscherm moeten krijgen waar je dan met administrator kan inloggen..

• tweakraiser

tweakraiser

Topicstarter
Nee dat ga ik nog even uitproberen. Niet aan gedacht O-)

Strava | Webdesign

Verwijderd

Je kan toch gewoon uitloggen, en dan als Administrator inloggen o.i.d. ?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 09:53
En anders zou je ook nog naar "veilige mode met command prompt" kunnen gaan, hier kan je dan met :
net user <username> /add
net localgroup Administrators <username> /add
een admin gebruiker toevoegen.

• tweakraiser

tweakraiser

Topicstarter
Ik ben er uit dankzij eXcyle, dank je!

Strava | Webdesign

Pagina: 1