Toon posts:

Quicknet ADSL en speedtouch (570 in dit geval)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts op computergebied,

Al enige tijd ben ik bezig om mijn standaard modem van quicknet (copperjet 810) te vervangen door een speedtouch 570. Ik krijg de speedtouch echter alleen aan de praat in 'bridge'-modus, maar ik wil hem ook graag gebruiken als router. Zodra ik hem in de router stand zet, met nieuwste configuratie-files van de speedtouch site, en bovendien de nieuwste firmware, dan krijgt de speedtouch wel contact, maar geen IP-adres.

In de loggings van de speedtouch blijft de volgende boodschap herhaald worden:
"DHCP offer received from 84.107.155.1 (can be relay agent) for intf1 ETH0A_1

(Dit is trouwens het gateway-adres voor het internet als ik de modem in 'bridge'-modus zet.)

Ik heb geprobeerd een tijd te wachten (>24 uur) voor MAC-controle, maar dat bracht ook geen soelaas. Verder komt de helpdesk van Quicknet om en om met:
- de mededeling dat ze geen ondersteuning bieden voor andere modems dan de copperjet
- met de instellingen zoals ik die al weet (VPI/VCI 0/34, LLC/SNAP, rfc 1483 routed (soms bridged)

In mijn zoektoch op GOT en via google ben ik veel soortgelijke postings tegengekomen, maar nimmer met een resultaat (danwel een verwijzing naar de speedtouch site waarna er niks meer vernomen werd van de poster)

Mijn vraag aan jullie (experts): Is er soms echt een probleem tussen Quicknet (tiscali/babyxl) en de speedtouch 570, waardoor het blijkbaar onmogelijk is om die in combinatie te gebruiken?

óf zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na veel geprobeerd te hebben, heb ik het maar opgegeven.

Zoals begrepen van andere postings en fora heeft speedtouch echt een belabberde support en om over die van Quicknet maar te zwijgen.......

Voor mensen met hetzelfde probleem:
- Verander je standaard instellingen van je copperjet 810 van bridged, naar bridged met router functionaliteit. (dit kan door modem te benaderen via je browser, is wel te vinden via google)
- Verwijder alle instellingen mbt DHCP uit je speedtouch
- Plaats een normale UTP-kabel tussen copperjet en speedtouch (Dus geen cross-link)

Je kunt nu draadloos internetten met zoveel computers als je wilt, met twee nadelen:
1. Geen wired verbinding meer voor 1 PC
2. Twee apparaten aan, ipv 1