Toon posts:

RAID Setup - IDE schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al wat posts doorlopen, maar niet het antwoord gevonden aangezien ze allemaal de schijf wel in de BIOS zien maar niet in Windows.

Dit is m'n setup:
Mobo: Asus P5B Deluxe
1x HD: Raptor - Systeem schijf
2x HD: RAID0 - Data schijf
1x HD: IDE - Backup schijf

Nu had ik m'n PC eerst met de Raptor en RAID, maar heb ik m'n oude HD (Maxtor D9 - 120GB) uit m'n oude PC getrokken om wat spullen af te halen en dan te formateren om als backup schijf te fungeren.

Nu heb ik hem aangesloten met de IDE kabel op master (zwarte plug), maar hij wordt niet herkend. De jumper stond eerst op master, nu heb ik hem eruit gehaald om te kijken of dat nog wat uithaald (Slave), maar helaas zonder succes.

In de BIOS en Windows niet. Net getest en schijf werkt wel in m'n oude PC. Dus stuk issie niet.
Ook werkt m'n DVD brander wel op dezelfe IDE kabel, dus de kabel is het ook niet.

Kan het zijn, omdat ik RAID draai, m'n IDE schijf niet gelezen wordt? Als ik in m'n BIOS m'n controller op IDE zet, werkt m'n RAID dan nog als ik hem weer terug zet? (dit ivm nogal wat probs om hem uiteindelijk op RAID te krijgen)

Iemand die een idee heeft?

Alvast bedankt!

Xs.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een RAID of JBOD array te toewijzen aan die ene disk :) Ik ga ervan uit dat deze op een RAID controller zit aangesloten?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb je al in schijfbeheer gekeken of hij daar toevallig al bijstaat? Mischien moet je hem daar eerst nog activeren/indelen/toewijzen.

Making an ass of myself since the 70's

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Je RAID heeft er niks mee te maken omdat die op de ICH8R Controller zit en je IDE Schijf op de JMicron Controller.

JMicron Controller moet Enabled staan in je Bios.

JMicron Controller Mode moet op IDE staan.

Kijk waar de jumper staat op de DVD-brander. Staat die op master, zet hem dan op slave.

Zet je harde schijf jumper op master.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Ah, Rob, dat zal het vast zijn! :) Net thuis en nu even geen zin om te kloten met dat ding, maar kga het morgen even checken, kan me herinneren dat ik JMicron uit heb gezet idd. Khad geen idee dat IDE op JMicron zat eigenlijk ... D8 dat het een 2e RAID controller was ... niet dat ie ook IDE deed.
Weer wat geleerd. Thanks weer :D

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
No Problemo :D Heb trouwens morgen me nieuwe PC binnen O+ Hopelijk krijg ik daar ook niet zoveel problemen mee :(

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, dit zijn puur newbie probleempjes :P Komt goed, tot nu toe heb je de antwoorden die bij mij problemen geven :)
Pagina: 1