Toon posts:

koeling CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk al mijn onderdelen binnen, het enige probleem is dat ik nog nooit een pc in elkaar heb gestoken... Kom ik toe met de weinige tutorials die op google te v inden zijn of weten jullie een goede handleiding?

Ik maak me het meest zorgen over mijn CPU, ik heb een intel 6600, maar daar is dus al standaard een koeler bij, wat ik vergeten was ... ik heb ook een Antec performance CPU cooler gekocht, maar nu weet ik niet welke beter is, de standaard of die van antec ? Bij die van antec zit al standaard koelvloeistof bij, moet ik dat bij die van intel ook doen? Of niet ?

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Je zal er altijd koelpasta tussen moeten doen : een druppel ter grote van een rijstkorrel ergens op de heatspreader smeren en dan dat uitsmeren met een oude bankkaart ofzo.

Er mag zeker geen dikke laag koelpasta op ;) . Je moet bij wijze van spreken de lettertjes die op de heatspreader staan nog kunnen lezen.

Ik weet niet welke koeler je hebt van antec , maar de kans is groot dat deze beter / stiller is dan de originele koeler ....

Strava

Verwijderd

Haal je oude pc uit elkaar, daar leer je veel van denk ik.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zitten bij alle onderdelen meestal prima handleidingen met uitleg over hoe je de boel moet aansluiten en in elkaar zetten. Roep anders de hulp in van een bekende die het al wel vaker gedaan heeft, zodat je mee kunt kijken en het de volgende keer zelf kunt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

De enige manier om erachter te komen is het testen :)
Let er wel op dat de standaard Intel koeler al koelpasta heeft! Er zit onder op het koelblok een laag aangebracht, dus als je die gebruikt moet je er niet nog extra koelpasta op doen!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:43:
Ik heb eindelijk al mijn onderdelen binnen, het enige probleem is dat ik nog nooit een pc in elkaar heb gestoken... Kom ik toe met de weinige tutorials die op google te v inden zijn of weten jullie een goede handleiding?
Klik hier voor een goede handleiding.
Ik maak me het meest zorgen over mijn CPU, ik heb een intel 6600, maar daar is dus al standaard een koeler bij, wat ik vergeten was ... ik heb ook een Antec performance CPU cooler gekocht, maar nu weet ik niet welke beter is, de standaard of die van antec ? Bij die van antec zit al standaard koelvloeistof bij, moet ik dat bij die van intel ook doen? Of niet ?
Is de door jou separaat gekochte koeler wel compatible met je processor, vraag ik me af? Zie bijvoorbeeld hier.

Ik heb onlangs dezelfde processor aangeschaft. Inplaats van de standaard meegeleverde koeler, heb ik gekozen voor een Arctic Freezer 7 Pro. Deze koelt de processor beter, is merkbaar stiller dan de meegeleverde standaard koeler en is scherp geprijst.

Wat betreft de pasta/vloeistof, deze vraag is door anderen al beantwoord.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Pagina: 1