Ik zit met een probleempje op MySQL-gebied. Ik ben bezig met een site, welke ik op mijn PC script, maar als er een deel af is zet ik dit online op m'n server. Ik zou graag een generale database willen gebruiken zodat ik niet steeds de databases van m'n server en PC hoef te synchroniseren.
Ik dacht gewoon simpel de host van de user waarmee ik de connectie met MySQL aan te passen naar '%'. Dit werkt echter niet. Ik kan van buitenaf geen connectie maken met MySQL. Het aanpassen deed ik in PHPMyAdmin. Deze gaf, na het in mijn ogen correct instellen van de configuratie, deze queries:
Deze queries zijn door PHPMyAdmin uitgevoerd, dus ik ga er van uit dat deze kloppen. De privileges heb ik zelf gelusht (deed PMA niet).
Echter, wanneer ik een connectie probeer te maken, dan krijg ik deze foutmelding:
"Can't connect to MySQL server on 'xxx.xx.xxx.xx'".
De connectie maak ik als volgt:
Als ik van mijn IP-adres localhost maak, werkt het wel, dus de user kent hij wel alleen MySQL vindt dat ik geen connectie mag maken met het IP-adres.
MySQL-versie: 5.0.18
PHP-versie:5.1.2
Gezocht heb ik uiteraard ook, maar zowel op GoT als op Google heb ik geen probleem kunnen vinden die gelijk was aan de mijne...
Heeft iemand hier enig idee wat ik fout doe of wat er nog moet gebeuren om een connectie te kunnen maken op IP-adres ?
Alvast bedankt!
Ik dacht gewoon simpel de host van de user waarmee ik de connectie met MySQL aan te passen naar '%'. Dit werkt echter niet. Ik kan van buitenaf geen connectie maken met MySQL. Het aanpassen deed ik in PHPMyAdmin. Deze gaf, na het in mijn ogen correct instellen van de configuratie, deze queries:
SQL:
1
2
3
| GRANT USAGE ON * . * TO 'aviation'@'%' IDENTIFIED BY '********' WITH MAX_QUERIES_PER_HOUR 0 MAX_CONNECTIONS_PER_HOUR 0 MAX_UPDATES_PER_HOUR 0 ; GRANT ALL PRIVILEGES ON `aviation` . * TO 'aviation'@'%' WITH GRANT OPTION ; |
Deze queries zijn door PHPMyAdmin uitgevoerd, dus ik ga er van uit dat deze kloppen. De privileges heb ik zelf gelusht (deed PMA niet).
Echter, wanneer ik een connectie probeer te maken, dan krijg ik deze foutmelding:
"Can't connect to MySQL server on 'xxx.xx.xxx.xx'".
De connectie maak ik als volgt:
PHP:
1
2
| mysql_connect('xxx.xx.xxx.xx', 'aviation', 'password'); // zeker dat gegevens kloppen mysql_select_db('aviation'); |
Als ik van mijn IP-adres localhost maak, werkt het wel, dus de user kent hij wel alleen MySQL vindt dat ik geen connectie mag maken met het IP-adres.
MySQL-versie: 5.0.18
PHP-versie:5.1.2
Gezocht heb ik uiteraard ook, maar zowel op GoT als op Google heb ik geen probleem kunnen vinden die gelijk was aan de mijne...
Heeft iemand hier enig idee wat ik fout doe of wat er nog moet gebeuren om een connectie te kunnen maken op IP-adres ?
[ Voor 3% gewijzigd door Scott op 25-10-2006 14:00 ]