XP opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03 01:57
Hallo,

Heb na lang zoeken (zowel google als got) niks bruikbaars kunnen vinden voor dit specifieke probleem. Een vriend van me heeft probleem met opstarten van zn pc. dwz. hij doet niks. Na POST scherm krijgt ie de volgende melding:

De laatste poging om het systeem opnieuw vanaf de vorige locatie op te starten is mislukt.Wilt u het opnieuw proberen ?

-Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstart menu gaan.

-Doorgaan met het opnieuw starten van het systeem

Hier zou hij dus moeten kunnen kiezen uit deze 2 opties, ware het niet dat zijn usb-toetsenbord niet reageert op dit punt.

Ik heb hem telefonisch bijgestaan in het laden van de bios setup defaults en ook geprobeerd de XP cd te laden voor de herstelconsole. Maar ook bij t laden van de XP cd krijgt hij diezelfde melding. De systeem specs zijn globaal P3 800, 128 of 256 mb ram (weet niet zeker) en verder lijkt alles normaal. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

bij de bios 'Legacy USB Emulation/Support' aanzetten, dan werkt zijn usb toetsenbord wel in dos.

Coding 4 Fun!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03 01:57
Dank je. Heb 't doorgegeven en hij gaat 't morgen proberen. Dit verklaart natuurlijk ook waarom hij de XP cd niet kon booten, omdat je daarvoor op een toets moet drukken.

Nog een vraagje: Als hij het toetsenbord nou aan de praat krijgt, welke optie moet ie dan kiezen? Ik heb zo'n melding nog nooit eerder gezien en weet ook niet wat het betekent. Wat houdt 'herstelgegevens verwijderen' in? Is dit op te lossen met een fixboot/fixmbr? Graag jullie reactie.

Verwijderd

Deze melding heb ik ook wel eens gehad. Dit krijg je als je je computer in slaapstand/hibernate zet. De gegevens wat op dat moment in het geheugen stond wordt dan op de hardeschijf gezet (dit noemt windows dus "herstelgegevens"). Bij het weer tot leven wekken van je pc als er iets mis gaat, krijg je dus die melding. Vervolgens bij het opnieuw opstarten van je pc krijg je de mogelijkheid om de opnieuw met de "herstelgegevens" windows op te starten. Dit wil zeggen dat hij de pc weer probeert te herstellen uit de slaapstand/hibernate met de "herstelgegevens". Deze "herstelgegevens" kun je dus gewoon veilig verwijderen waarna windows op de normale manier opstart. Je bent dan trouwens wel de gegevens/documenten kwijt die hij in open had toen hij in de slaapstand/hybernate ging.