[Word2003] Tabellen worden niet automatisch afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Word 2003 SP2 Engels.

Tabellen worden niet automatisch afgebroken naar een volgende pagina, de tabel blijft op dezelfde pagina. De tabel is te lang voor 1 pagina, maar Word breekt het niet af. Tabel gaat over de kop- en voet heen wanneer de tabel eigenlijk zou moeten worden afgebroken.

Er is een kop ingesteld die herhaald zou moeten worden op iedere pagina "Repeat as header at the top of each page". De kop bestaat uit 1 regel en daarna nog uit 1 regel met 2 kolommen. In de 1e regel zit een automatische heading.

Probleem is dat ik niet kan achterhalen waardoor dit komt en ook niet hoe het op te lossen is. Er zijn tabellen in het document die namelijk wel goed afbreken. Delen kopieren/plakken werkt helaas niet.

Gedaan:
- "Allow row to break across pages" heeft geen invloed, zou ook niet moeten uitmaken.
- Header uitzetten geen invloed.
- Repareren Word document geeft geen fouten.
- Alleen omzetten tabel naar text verhelpt de boel, maar dat is niet echt wenselijk
- Tabel kopieren naar een nieuw leeg document geeft geen oplossing: wel wordt de tabel nu afgebroken, maar wordt de header niet meegegeven.
- Handmatig alles afbreken en koppen toevoegen is geen work-a-round, document wijzigt daar nog te veel voor.
- Search/google geeft niet veel. Wel over witregels na een tabel, tabel niet laten afbreken dat soort dingen enz, maar niet dit probleem.

Een collega kon vaag iets herinneren over het gebruik van bullets in tabellen dat het problemen kon geven, maar die opmaak heb ik in de tabel niet gebruikt. In tabellen waar het wel werkt zijn soms wel bullets gebruikt.

Iemand nog ideeen, suggesties of oplossingen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dit met alle tabellen die je aanmaakt? Zo ja, kan je een docje ergens online zetten met het probleem?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Het waren sommige tabellen, niet alle. Lastige was dat ik niet kon vinden waar het in zat.

En vanochtend keek ik er weer even naar en wijzigde op de gok een optie en nu werkt het wel :( Text wrapping moet op 'none' staan en niet op 'around'. Dan blijft de tabel niet op 1 pagina als het te lang wordt.

Nu heb ik een volgend probleem: de afbreking is nog steeds niet goed, maar er wordt al afgebroken. Ik heb de header, dan 1 rij, dan de rest van de pagina niks en dan op de volgende pagina de rest van de tabel. Op de 2e pagina staat uiteraard niet 1 rij die te groot is om op de 1e pagina te staan ;)
Ik heb dit bij 2 tabellen momenteel. Er staan geen vreemde sectie eindes of pagina eindes in de tabel zelf.
Edit: als ik pagina 2 een aantal rijen weghaal, dan besluit Word dat er wel rijen naar pagina 1 kunnen. Blijkbaar probeert Word een reeks rijen bij elkaar te houden. Er is 1 regel met 1 kolom waar een printscreen in staat. Als ik daar aangeef dat de regel over meerdere pagina's worden verdeeld, dan verdeelt Wordt de tabel wel goed.

En ja, het moge duidelijk zijn dat dit oorspronkelijk niet mijn eigen document was :'( Rare opmaak :/

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 26-10-2006 09:45 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |