3Com Superstack houden? Of andere hub / switch kopen?

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola,

Ik heb al heel lang een 3Com Superstack II HUB 100 TX, die naar alle tevredenheid werkt.

Sindskort draai ik een eigen FTP-servertje en moet ik 1 pc en deze hub dus altijd aan laten staan en dat vind ik doodeng i.v.m. brandveiligheid.

Omdat deze hub een ventilator heeft en nogal lawaai maakt heb ik deze in een oude kledingkast gepropt (zonder kleding uiteraard, wel andere rotzooi op planken erboven).

Wat zouden jullie nu doen? Deze hub houden en altijd aan laten staan en er vanuit gaan dat zo'n professioneel apparaat echt niet zomaar in de hens vliegt... of zouden jullie een nieuwe hub / switch aanschaffen zoals een sitecom die gewoon op een adapter werkt en die altijd aan laten staan?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou een 3Com hub meer vertrouwen dan een Sitecom dingetje :X

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je geen gebruik maakt van de eventuele management features van die superstack, of het grote aantal poorten, dan zou het alleen al voor het energieverbruik interessant kunnen zijn om een simpel huis tuin en keuken switchje te kopen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aan de andere kant denk ik dat een soho/sitecom switch sneller is dan een hub, ongeacht het merk.

aangezien je maar 2 poortjes gebruikt maakt het switch/hub verder weinig uit |:(

Ik zou wel een mini switch van bijv. soho 5 poorts halen. deze hebben geen ventilatoren en de kans op brand is minder denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Viper® op 25-10-2006 12:38 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53
Wilko schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:35:
Ik zou een 3Com hub meer vertrouwen dan een Sitecom dingetje :X
Tja op zich wel maar in zo'n 3com hub zit nu eenmaal veel meer electronica dan in een nieuw, compact huis tuin en keuken switchje. Daar zit meestal alleen 1 of 2 realtek chipjes in met wat stroomverzorging en dan heb je het zo'n beetje gehad. Kans dat zo'n 3Com in de fik vliegt is denk ik toch wat groter dan.

Daarbij is het netwerk waarschijnlijk sneller met een eenvoudig switchje dan een 3Com hub.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:20
haal een leuk ander switchje ik heb hier serieus een 3com superstack hub staan (12ports) met een uitgebrande voeding

• MNECMotU
Viper® schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:36:
aangezien je maar 2 poortjes gebruikt maakt het switch/hub verder weinig uit |:(

Ik zou wel een mini switch van bijv. soho 5 poorts halen. deze hebben geen ventilatoren en de kans op brand is minder denk ik.
Nou, ik gebruik wel meer poorten, als ik wel thuis ben en alle pc's gebruik, zijn dat er max. 6, dus ik zat zelf te denken aan die 10/100 8 poorts switch van sitecom.

Die 3Com doet het verder echt prima, maar als ik bijvoorbeeld aan de voedingsstekker kom en deze heen en weer ga bewegen, dan hoor ik wat geknetter en valt ie wel eens uit. Als ik er verder met m'n tengels afblijf, is er niks aan de hand :)

Verder is ook het nadeel dat hij best veel lawaai maakt... ook door de kledingkast heen hoor ik 'm nog zoemen... dus misschien zijn die 40 euro's (voor een sitecom) geen weggegooid geld?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:51
Sterker nog, voor veel minder kan je ze ook vinden. en die doen het prima.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:45
Volgens mij gebruiken veel bedrijven 3com netwerk apparatuur die 24/7 jaar in jaar uit draaien. En is het niet algemeen bekend dat die dingen spontaan in brand vliegen.

Als je het geluid vervelend vind. Maak hem dan open, en vervang die ventilator.

Als ik de stekkers van mijn monitor of pc heen en weer wrik, dan knettert het ook, volgens mij doen alle stekkers dat.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• MNECMotU
Ja klopt... had ik inderdaad gezien, maar als ik iets nieuws koop, ga ik meestal liever voor een beetje goed merk, ik heb bijvoorbeeld een sitecom router die prima bevalt. Ik heb ook een sweex router gehad en die was gewoon k*t O-)

[ Voor 36% gewijzigd door MNECMotU op 25-10-2006 12:56 ]

Verwijderd

Salvatore.NL schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:55:
Volgens mij gebruiken veel bedrijven 3com netwerk apparatuur die 24/7 jaar in jaar uit draaien. En is het niet algemeen bekend dat die dingen spontaan in brand vliegen.

Als je het geluid vervelend vind. Maak hem dan open, en vervang die ventilator.

Als ik de stekkers van mijn monitor of pc heen en weer wrik, dan knettert het ook, volgens mij doen alle stekkers dat.
Bij mij draait mijn 3Com switch en AP ook al 24x7 voor een jaartje of 3 zonder spontaan in brand te vliegen (en de kans zou aanwezig zijn omdat ze in een stoffig hokje geplaatst zijn).

En ja als je het zelf niet vertrouwd om de superstack aan te laten dan kan je em wel vervangen met een ander.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:16:
[...]

Bij mij draait mijn 3Com switch en AP ook al 24x7 voor een jaartje of 3 zonder spontaan in brand te vliegen (en de kans zou aanwezig zijn omdat ze in een stoffig hokje geplaatst zijn).

En ja als je het zelf niet vertrouwd om de superstack aan te laten dan kan je em wel vervangen met een ander.
Bij mij draait 24/7:
Alcatal Speedtouch 510 multi-pc (voor het modem)
SMC 7004 ABR (voor de printserver)
Asus WL500g (voor het wireless)
Sitecom 8 poorts switch
Allnet 16 poorts switch

En dit allemaal is nog nooit in brand gevlogen dus het thuisgebruik spul kan ook wel 24/7 draaien zonder een enorme kans op spontane branduitbraken of iets dergelijks.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb op de computerbeurs een D-Link DES1024R+ op de kop getikt voor 15 euro.

Kijk eens op marktplaats oid voor iets leuks, persoonlijk mag ik die D-Link dingen wel.
Voldoende backplane en niet eens zo heel veel herrie.
Heb atm. zelf ook een 3com onder het bureau, maar ik heb schijt aan herrie en slaap er gewoon doorheen.
Ik heb overigens een 3com superstack II 3000 12 poorts switch, die inderdaad ook een tyfusherrie maakt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je de hub vervangt, dan kies je voor een switch. De werken stukken beter (zie verschil tussen werking van hubs en switches).

Dan heb je de keuze tussen huishoud-100Mbps-switches, deze kan je tot 89Mbps voltrekken in 1 richting. De performance zakt meestal als je data in 2 richtingen wilt doorsturen, bv 70Mbps heen en 70Mbps terug. Naast performance heb je meestal ook betrouwbaarheid/stabiliteitsproblemen. Sommige huishoudswitches crashen in de hete zomer en andere crashen niet. Een SMC-switch, een Target-router en een Linksys-router zijn in een hete zomer op z'n bek gegaan. De Linksys-router is stabieler geworden naar een koelvinupgrade. Maar voor de SMC-switch en Target-router kan geen hulp baten. Een el cheapo Amigo-switch is dan wel hete-zomer-bestendig. De ene kan er tegen en andere niet, dit gaan je zelf moeten testen.

Als je degelijke 100Mbps-switch zonder managable functies wilt. 3com baseline serie.
Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/images/products/en_US/prd_lg_3c16471.gif
3C16471 is een prachttoestel, dat je goedkoop op marktplaats, ebay,... kan vinden. Heerlijk apparaat.
  • Excellent performance, zelfs als je data in beide richtingen doorstuurd. Het is ook lanpartybestendig, met ftp hadden we continue data met een gemiddelde snelheid van 10,9MB/s doorgepompt.
  • Het is hete-zomer-bestendig zodat de switch altijd werkt wanneer je ze nodig hebt.
  • Geen ventilatoren, de chips worden niet zo warm zodat ze zelfs geen koelvinnen hebben.
  • Het is bier-doop-bestendig (Kan altijd na een dronken lan gebeuren, dat je een pint/bier in je verluchtingsgaten van je switch giet. Uiteraard maak je de switch wel schoon.)
Pagina: 1