GoT gezamenlijke doe-het-zelf zoekmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33
Willen degenen die geïnteresseerd zijn om te helpen, even deze post van mij lezen?
The__Virus in "GoT gezamenlijke doe-het-zelf zoekmachin..."
BVD

Na het lezen van dit bericht: nieuws: Google lanceert doe-het-zelf-zoekmachine
leek het mij een leuk idee om als Tweakers een eigen zoekmachine te bouwen. We kunnen dan zelf allemaal computersites invoeren, zodat we één grote verzameling hebben waarin gezocht kan worden.
Het doel is om een zo compleet mogelijke computergerelateerde zoekmachine te hebben, wat enorm kan schelen bij het zoeken van reviews, probleemoplossingen, tutorials etc. etc. Dit zijn dingen waar je soms buiten T.net om moet gaan, omdat die hier simpelweg niet zijn.
We zullen er dan wel samen aan moeten werken, in mijn eentje kan ik zoiets nooit voor elkaar krijgen natuurlijk.
Misschien dat we er wel twee maken, één voor software, de ander voor hardware.

Eerst maar eens een animocheck.
Poll: Gezamenlijke doe-het-zelf zoekmachine voor tweakers?
Ja! Ik ben bereid mee te helpen
Ja! Alleen geen zin/tijd om mee te helpen
Nee! We hebben tweakers.net toch al?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=149578&layout=2&sort=prc

Voor de geïnteresseerden (met name degenen die een handje willen helpen):
Poll: Wat voor zoekmachine?
Eén voor reviews, problemen, tutorails etc.
(dus één grote zoekmachine voor alles)
Voor elk punt een zoekmachine
(Voor reviews, problemen en tutorials een aparte zoekmachine, die we op één plek samenbrengen.)
Eerst voor reviews, kan later uitbreiden
(Eerst alleen een reviewzoekmachine, waar we later nog problemen en tutorials aan toevoegen.)
Eerst reviews, later andere zoekmachines
(Eerst alleen een reviewzoekmachine, dan kunnen we later altijd nog andere zoekmachines maken voor de overige punten.)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=149591&layout=2&sort=prc

[ Voor 63% gewijzigd door The__Virus op 25-10-2006 22:30 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Hier ben ik zeker wel in geïnteresseerd. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat als ik op zoek ben naar een review van een computeronderdeel, dat ik dan op sites als Kelkoo of Kieskeurig uit komt. Leuke sites allemaal en soms staat er een kleine review in maar het gebeurt ook vaak genoeg dat er onderaan de pagina staat:
Reviews: (0) Op dit moment zijn er geen reviews aanwezig. Klik hier om er één te schrijven.

Beetje vervuiling van google vind ik dat en om alle sites te gaan excluden met een - das ook onbegonnen werk.

• The__Virus
@Sinergy: ik weet al wat jouw antwoord op de Poll is :P

Mensen houdt het ontopic, ik zit niet te wachten op een slotje.
Robkazoe schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:09:
Hier ben ik zeker wel in geïnteresseerd. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat als ik op zoek ben naar een review van een computeronderdeel, dat ik dan op sites als Kelkoo of Kieskeurig uit komt. Leuke sites allemaal en soms staat er een kleine review in maar het gebeurt ook vaak genoeg dat er onderaan de pagina staat:
Reviews: (0) Op dit moment zijn er geen reviews aanwezig. Klik hier om er één te schrijven.

Beetje vervuiling van google vind ik dat en om alle sites te gaan excluden met een - das ook onbegonnen werk.
Ben het helemaal met jou eens. Al die webwinkels die de eerste 100 pagina's vullen is enorme tijdverspilling.

[ Voor 122% gewijzigd door The__Virus op 25-10-2006 12:12 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

The__Virus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:09:
@Sinergy: ik weet al wat jouw antwoord op de Poll is :P

Mensen houdt het ontopic, ik zit niet te wachten op een slotje. je kan er ook gewoon 1 aanvragen :P

[...]

Ben het helemaal met jou eens. Al die webwinkels die de eerste 100 pagina's vullen is enorme tijdverspilling.
maar ikzelf vind dat we aan de got zoekmasjien genoeg hebben...

Greyh0und

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het zeker geen slecht idee is, hoewel we misschien alleen de n00bs ermee helpen.
Maar dan wel voor sites zoals balusc.xs4all.nl de pcchipslottery, wimsbios, ocinside.de en van dat soort sites waar veel artikelen staan die betrekking hebben op bijvoorbeeld harde waren.
Dit soort dingen staan alleen wel al allemaal in de FAQ vermeldt, alleen zouden die nu ook doorzoekbaar kunnen worden.

• The__Virus
En wat de te denk van Ome Tom etc. etc. We zullen misschien een groepje moeten maken die de sites gezamenlijk screent. Zo kunnen we de boel geordend houden en dan krijg je ook minder hits waar je niets aan hebt.

En dat we aan T.net genoeg hebben: tja voor reviews en tutorials zoek ik het toch buiten GoT om.

edit:
@Spider.007: dank daarvoor :).

edit2:
Als het met het animo zo doorgaat, zal ik binnenkort (misschien wel morgen of zelfs al vanavond, als het ervan komt. Heb dan wel vakantie, maar heb meer te doen :P) een uitgebreid topic starten (met mooie TS :*)) om afspraken te maken met degenen die geïnteresseerd zijn en willen helpen.

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 25-10-2006 12:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb 2 offtopic / huiskamer / blaatreplies verwijderd; houd het ontopic aub

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Zeker intresse (om te helpen) houd me op de hoogte

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 09:40

wasco

brightest crayon in the box

schitterend idee, had zelf ook al dit idee toen ik het nieuwsbericht zag.
allemaal reviewsites toevoegen en dan vind je eindelijk wél de nuttige reviews; zonder dat je eerst 10 pagina's crap moet doorlopen (shops etc)

wasco [the brightest crayon in the box]

• The__Virus
Dat is inderdaad het idee. Ik heb ik de TS nog een Poll toegevoegd. Willen de geïnteresseerden deze a.u.b. invullen?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Lijkt me een leuk idee, alleen denk ik dat het erg lastig is om dit goed te doen.

Ik heb deze morgen een google search aangemaakt, die door alleen tech gerelateerde sites zoekt, iedereen die geintresseerd is kan mee doen: http://google.com/coop/cs...63649172578%3Ausbuwn3iwwc

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zeker interresant. Maar is het niet handig dat TS in dit topic gewoon verzoekt om websites aan te leveren. Dan is het in principe gewoon simpel weg kopieren en plakken in de custom search en de startpost (zodat wij weten welke er al in de custom search staan)?

Zo is zeg maar TS uiteindelijk de verantwoordelijk persoon die dit up-to-date houdt. Voor mij part wil ik dat ook wel doen.

Ik start gelijk maar even af:

Nederlands:

www.tweakers.net (business, tech, games)
gathering.tweakers.net (tech)
www.webwereld.nl (business, tech)
www.automatiseringsgids.nl (business
www.powerunlimited.nl (games)

Engels:

www.bluesnews.com (business, tech, games)
www.slashdot.org
www.anandtech.com

[ Voor 48% gewijzigd door Falcon op 25-10-2006 14:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• The__Virus
Er komt wel iets meer bij kijken dan dat denk ik. Het is essentieel samen sites te screenen en de voors en tegens te noemen. Zo moeten we kiezen of we zowel engels als nederlands willen of alleen engels, evt. andere talen, inhoud van sites bekijken etc. etc. willen we een goede zoekmachine maken. Zodra die beslissingen zijn genomen, is het eenvoudig sites nog te screenen en te beoordelen en eventueel op te nemen.
Ik zal even een plan opstellen voor degenen die bereid zijn mee te helpen. Die kunnen (of moeten zelfs :P) erop reageren om zo tot één uiteindelijke zoekmachine te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door The__Virus op 25-10-2006 14:50 ]

• The__Virus
Het plan:
Zoekmachine voor reviews

Taal van websites:
Duits, engels en nederlands. Dit is door de meeste tweakers wel te lezen. Wél moet er het woord review of roundup op de site voorkomen, omdat je anders verkeerde resultaten kunt krijgen. In de parameters die naar Google worden doorgegeven, zal dus standaard het woord review of roundup in voorkomen.

Inhoud:
De sites moeten vooral op reviews gericht zijn. T.net is bijv. een twijfelgeval: we hebben wel reviews, maar zeer weinig en ook niet altijd even uitgebreid. Desalniettemin zijn er reviews. Daarom moeten we hier nog duidelijke richtlijnen over opstellen, zodat het screenen niet teveel discussie oplevert. Deze richtlijnen zullen in de loop van tijd vrij gauw duidelijk worden. In het begin moet er wat overlegd worden, daarna worden steeds meer dingen duidelijk.
  • De site moet reviews over hardware bevatten. Dit mag van alles zijn, zolang het maar duidelijk computergerelateerd is. Softe goederen worden dus buiten beschouwing gelaten.
  • We kunnen ervoor kiezen zoveel mogelijk sites en dus zoveel mogelijk reviews op te nemen, waardoor je dubbele resultaten krijgt. Voordeel: je kan het vergelijken. Nadeel: als ze elkaar tegenspreken, welke moet je dan geloven. En wordt het er niet onoverzichtelijker door. Ook: welke heeft de beste testmethode. Daarom lijkt het mij verstandig om als 'screeners' goed bij te houden welke sites betrouwbare en uitgebreide, objectieve reviews geven en welke dat niet doen. Je kan vaak grote verschillen zien in kwaliteit en objectiviteit: dat laatste vooral laat nog wel eens te wensen over, bijv. omdat de fabrikant die het product schenkt om het te laten reviewen, wel goed uit de bus wil komen. Of dit echter per site of per artikel verschilt, durf ik zo niet te zeggen (ik denk het eerste) en daar moeten we ook richtlijnen voor opstellen.
  • Zijn het sites die altijd als eerste reviews en previews hebben, of niet. Dit bepaald de up-to-date-heid van de zoekmachine.
  • Gaan we complete sites toevoegen, enkele subdomeinen of enkel de artikelen? De eerste zal misschien teveel nutteloze hits opleveren, de laatste is ondoenlijk om het bij te blijven houden. Maar niet elke site heeft zijn 'reviewafdeling' (als daar een speciale 'afdeling' voor is) op een apart subdomein. Maken we daar uitzonderingen voor?
Medewerkers:
Ik denk dat 8-10 medewerkers het makkelijkst is om mee te werken. Genoeg mensen, maar niet zoveel dat je het overzicht verliest. Het zou enorm handig zijn als tenminste één iemand van de T.net
crew in ieder geval op de hoogte blijft van alle vorderingen, met name ook vanwege het volgende kopje. Er wordt van je verwacht dat je wat tijd vrijmaakt om de zoekmachine op gang te helpen. De eerste tijd zal dit wat meer werk zijn dan later, omdat dan het meeste al is toegevoegd en afgesproken. Met een uur of drie per week denk ik dat je er moet kunnen komen.
De medewerkers tot nu toe zijn (stuur even een DM of laat duidelijk merken in dit topic dat je mee wilt doen):Screenen:
Het screenen zal gebeuren door de 8-10 mensen die actief bij het project betrokken zijn a.d.h.v. de richtlijnen. Er zullen per site die wordt aangemerkt als kandidaat voor onze zoekmachine drie mensen worden aangesteld om de site te beoordelen.

Overleg:
Overleg gebeurt in het topic wat we eventueel nog speciaal hiervoor zullen openen. Misschien dat op de instellingenpagina van de zoekmachine op Google hier de mogelijkheid voor is/komt, wat misschien wel makkelijk is, maar eerst zullen we hiervoor GoT gebruiken. We zullen dan duidelijk moeten maken dat het speciaal is voor de mensen die meewerken. Ook hoe vaak we in het topic kijken (voor zover mogelijk) moet worden vastgesteld, om eventuele onnodige ophoudingen te voorkomen.

Sites als kandidaat aanstellen:
Misschien in nog een apart topic, of in hetzelfde topic als hierboven genoemd, kan iedereen van GoT sites aanmerken om in de zoekmachine te laten opnemen. We zullen vast enkele richtlijnen neerzetten, zodat er niet allemaal onzinnige sites worden gepost. Deze zullen dan gescreend moeten worden door de medewerkers.

Hosting:
Eerst zal dit waarschijnlijk op een kleine server zijn, puur voor testen. Aan de hand van de hits per dag moeten we bepalen al dan niet een andere oplossing te vinden. Hiermee zou er zelfs geld verdient kunnen worden, m.b.v. Google AdSense. Hiermee komt het geheel echter los te staan van tweakers.net. Misschien dat we, als het aanslaat, hier dan ook wel een plekje kunnen vinden. De belangrijkste vraag hierbij is: willen we het geheel openbaar maken, voor iedereen toegankelijk, of alleen voor GoT members. In het eerste geval is een aparte domeinnaam geen verkeerd idee. Maar het is nu nog te vroeg hierover beslissingen te nemen, denk ik.

Last but not least raad ik iedereen aan die mee wil werken, dit eens te lezen:
http://google.com/coop/docs/cse/

En daarna op-/aanmerkingen op de eerder genoemde punten posten.

[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 31-10-2006 19:25 ]

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Het idee van de custom search is al heel handig. En zeker het idee om een eigen variant op te starten welke in zinvolle site met reviews zoekt. Ik ben bereid en enthousiast genoeg hier mijn medewerking aan te verlenen. Dus count me in ;)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Even een paar op en aanmerkingen:
- Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien een soort gamerankings principe erachter hangen? Dus alle cijfers op één hoop en dan het gemiddelde laten zien. Kun je makkelijk zien welke site loopt te verzaken en dus slechte reviews geeft.
- Sites die goede reviews schrijven bovenaan laten verschijnen?
- Denk dat het beste dat je per site gaat controleren of ze een subdomein hebben voor reviews. Losse reviews toevoegen is onbegonnen werk en het hele website alleen toevoegen als ze geen losse review subdomein sectie hebben om foute hits te voorkomen.

• The__Virus
Hmm hoe bedoel je precies dat gamerankingsysteem? Je kan denk ik niet eenvoudig een 'score' geven aan een site: ten eerste heeft Google een eigen systeem daarvoor (meestgeklikte relevante links bovenaan), ten tweede zouden we daarvoor meer dan alleen een HTML-pagina moeten maken (bijv. een database).

De zoekmachine is aangemaakt en heb de mensen uit het lijstje vast toegevoegd. Nu hebben we alleen nog hosting nodig... Ik heb alleen webspace van mijn provider en aangezien daar de inloggegevens van mijn internet etc. aan verbonden zijn, wil ik die liever niet gebruiken :).

Als Robkazoe en shockme even hum emailadres kunnen DM'en, kan ik ze uitnodigen :) (DM aanzetten in je voorkeuren is misschien ook handig :)).

[ Voor 43% gewijzigd door The__Virus op 26-10-2006 16:39 ]

• shockme
The__Virus schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:13:
Hmm hoe bedoel je precies dat gamerankingsysteem? Je kan denk ik niet eenvoudig een 'score' geven aan een site: ten eerste heeft Google een eigen systeem daarvoor (meestgeklikte relevante links bovenaan), ten tweede zouden we daarvoor meer dan alleen een HTML-pagina moeten maken (bijv. een database).
Dan zal je dus idd met een database er achter moeten gaan werken, want anders kan je de rankings nooit bijhouden... maar dan ga je onder hand een eigen search schrijven met beoordelingen van de sites waar de search results vandaan komen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

The__Virus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:13:
Taal van websites:
Duits, engels en nederlands. Dit is door de meeste tweakers wel te lezen.
uhm

Duits ook?

Ik zelf kan het dus totaal niet lezen, en als ik in mijn omgeving kijk zijn veel mensen deze taal niet meester.

Ik zou het persoonlijk bij NL en EN houden. (misschien (nog) een Poll?)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• The__Virus
Tja ik denk zelf dat de conclusie nog wel aardig duidelijk zal zijn. Maar we kunnen in eerste instantie alleen NL en EN toelaten, als er goede duitse sites zijn, kan dat altijd nog.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het is IMO een prima idee om een 'custom searchengine' te beginnen. Ook ik ben bereid mijn hulp te verlenen! :)

• The__Virus
DaMarcus, ik heb je een invite gestuurd :).

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Ik heb de invite ontvangen.

Een vriend van mij (op het moment kan ik hem helaas niet bereiken) zou wellicht ook wel belangstelling hebben om serieus mee te doen aan dit project.

Ik laat je ASAP weten of hij ook meedoet. ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CrashOne schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:02:
Lijkt me een leuk idee, alleen denk ik dat het erg lastig is om dit goed te doen.

Ik heb deze morgen een google search aangemaakt, die door alleen tech gerelateerde sites zoekt, iedereen die geintresseerd is kan mee doen: http://google.com/coop/cs...63649172578%3Ausbuwn3iwwc
Is niet echt handig natuurlijk; een eigen alternatief promoten voor een doel wat juist gezamelijk wordt geprobeerd te bereiken; daar wordt het topic niet overzichtelijker van ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Dit lijkt mij erg leuk, en ik zou er graag aan mee willen werken. :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Mij lijkt dit echt tof, een soort van Tweakpedia heeft zeker genoeg animo, hoop wel dat het niet bij reviews van anders sites blijft maar dat dit ook een centrale database zal worden met alle informatie qua computers, waar je bijv. op moet letten als je een nieuwe videokaart koopt zoals de gebreken van de soort videokaart (MSI 7900GTO heeft bijvoorbeeld geheugen dat niet bepaald geschikt voor overclocken is toch?)

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

m0nkey schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:02:
Mij lijkt dit echt tof, een soort van Tweakpedia heeft zeker genoeg animo, hoop wel dat het niet bij reviews van anders sites blijft maar dat dit ook een centrale database zal worden met alle informatie qua computers, waar je bijv. op moet letten als je een nieuwe videokaart koopt zoals de gebreken van de soort videokaart (MSI 7900GTO heeft bijvoorbeeld geheugen dat niet bepaald geschikt voor overclocken is toch?)
IMO hoeven er heus niet alleen maar reviews op de 'Tweakpedia' te komen. Voltmod guides, overclock guides, adviezen etc.. Hierdoor bereik je toch wel een veel grotere doelgroep.

Iemand die tweakpedia.net al gaat vast leggen? ;)

• The__Virus
We zullen het eerst kleinschalig met reviews aan gaan pakken, later kan daar nog van alles bijkomen. Maar we moeten rustig aan beginnen, anders loopt het geheid spaak.

Ik heb een paar invites verstuurd, willen de mensen die deze al hebben ook hun profiel invullen (iig hun GoT nickname)? Anders ben ik heel gauw het overzicht kwijt.

Aan de mensen die mee willen doen, maar geen invite hebben: geef mij je emailadres even via DM. Zelf DM aanzetten is BTW ook wel makkelijk.

Verwijderd

Ik heb de invite ontvangen en profiel ingevuld, Nickname is Most_Wan. Omdat het niet groter mocht. :')

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:00:
[...]
Waarom niet iets als geekpedia?
Want volgens mij waren we van plan na een tijdje waarschijnlijk zelfstanding te worden.

Verwijderd

Uiteindelijk zou toch ook een categorie voor handige klusgadgets mogen komen die mooi alle onhandige filtert.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 20:32 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
DaMarcus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:00:
[...]

IMO hoeven er heus niet alleen maar reviews op de 'Tweakpedia' te komen. Voltmod guides, overclock guides, adviezen etc.. Hierdoor bereik je toch wel een veel grotere doelgroep.

Uiteraard, het moet gewoon alles omvattend zijn, niet alleen reviews van andere sites.

Verwijderd

De naam word 'Tweakpedia' ... zijn we daar zeker van?
Want ik zou hem al kunnen reggen, als iedereen die eraan meewerkt een deel betaald? (niet gek veel, rond de 7 euro. (als hosting er ook bij komt, anders hoeft er niet betaald te worden.) dit geld kan later ook weer terugverdient worden dmv. Google Ads.

-edit-

Hosting erbij of alleen domein? (iemand hem op zijn eigen server zetten?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 12:46 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kunnen we niet iets samen met Tweakers.net regelen (tweakpedia.tweakers.net) ?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Falcon schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:46:
Kunnen we niet iets samen met Tweakers.net regelen (tweakpedia.tweakers.net) ?
Lees het topic eens door.

Het word geen deel van tweakers.net, niet meteen iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 12:50 ]

• The__Virus
We hoeven geen domein te reggen, er wordt intern op T.net inmiddels al wat overlegd heb ik vernomen. In eerste instantie hoeven we enkel de searchcode te hosten, maar je kan deze eventueel ook lokaal opslaan. We laten de zoekresultaten voorlopig nog gehost worden op Google, totdat we wat verder gevorderd zijn. Zodra we genoeg mensen hebben om mee te werken, zal ik voor hen een apart topic aanmaken, wat alleen door ons zou moeten worden gebruikt (dus dat anderen er niet in gaan posten, moet even kijken of ik hier iets geregeld kan krijgen).
Maar we hebben nog een aantal mensen nodig.

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:38:
We hoeven geen domein te reggen, er wordt intern op T.net inmiddels al wat overlegd heb ik vernomen. In eerste instantie hoeven we enkel de searchcode te hosten, maar je kan deze eventueel ook lokaal opslaan. We laten de zoekresultaten voorlopig nog gehost worden op Google, totdat we wat verder gevorderd zijn. Zodra we genoeg mensen hebben om mee te werken, zal ik voor hen een apart topic aanmaken, wat alleen door ons zou moeten worden gebruikt (dus dat anderen er niet in gaan posten, moet even kijken of ik hier iets geregeld kan krijgen).
Maar we hebben nog een aantal mensen nodig.
En hoe gaat het nou uiteindelijk heten? (Tweakpedia?)

Ik vind trouwens ook dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Niet dat je een GoT'er/Tweaker hoeft te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 14:20 ]

• The__Virus
De zoekmachine zal uiteindelijk voor iedereen toegankelijk worden, maar de 'ontwikkeling' ervan willen we in besloten kring houden, dus alleen voor de medewerkers, als dit mogelijk is. Anders kunnen anderen ook zeer eenvoudig alle sites en instellingen overnemen... Een naam is nog irrelevant, die is pas nodig als het allemaal zo'n beetje afgerond is. Misschien moeten we nog een nieuwe aanmaken, waar we allemaal toegang zullen krijgen (nieuw emailadres waarop we hem registreren en waartoe de medewerkers toegang krijgen), omdat misschien ik, als 'maker' van de machine, meer kan dan anderen en dat niet erg handig is.

Verwijderd

Trouwens, een IRC chan waar een hoop kan besproken worden lijkt me ook handig. ~> irc.tweakers.net #Tweakpedia.net

Verwijderd

The__Virus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:23:
De zoekmachine zal uiteindelijk voor iedereen toegankelijk worden, maar de 'ontwikkeling' ervan willen we in besloten kring houden, dus alleen voor de medewerkers, als dit mogelijk is. Anders kunnen anderen ook zeer eenvoudig alle sites en instellingen overnemen... Een naam is nog irrelevant, die is pas nodig als het allemaal zo'n beetje afgerond is. Misschien moeten we nog een nieuwe aanmaken, waar we allemaal toegang zullen krijgen (nieuw emailadres waarop we hem registreren en waartoe de medewerkers toegang krijgen), omdat misschien ik, als 'maker' van de machine, meer kan dan anderen en dat niet erg handig is.
Klopt, dat domein kan dan redirecten naar het tweakers.net domain, we gebruiken hem dan zeg maar alleen voor de emails e.d.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 14:27 . Reden: typo ]

• shockme
DM is on hoor ;)

Overigens neem ik aan dat er wel enige vorm van 'screening' plaats vind voor de selectie van evt 'medewerkers' van dit project? Dat er een klein beetje bekend is wat voor vlees er in de kuip zit zegmaar..

[ Voor 86% gewijzigd door shockme op 28-10-2006 01:15 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:04
Woooot :D Wat een slim idee.!

_@/'

• The__Virus
shockme schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:11:
DM is on hoor ;)

Overigens neem ik aan dat er wel enige vorm van 'screening' plaats vind voor de selectie van evt 'medewerkers' van dit project? Dat er een klein beetje bekend is wat voor vlees er in de kuip zit zegmaar..
Hoe wilde je dat doen dan?

• shockme
Daar moeten we het dan even over hebben , hoe we dat in het vat gieten.

Verwijderd

Hoe staat het nou met het project?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk kan deze zoekmachine; voor zolang de back-end bij Google gehost wordt en de frontend slechts uit statische HTML bestaat iig gehost worden op http://faq.tweakers.net/; dan maken we daar een map aan waar de files in geplaatst kunnen worden :) Mocht er iets klaar zijn wat online kan dan hoor ik dat wel

---

• The__Virus
Bedankt, echt perfect! :D

Ik hoop dat nog een aantal mensen zich wil aanmelden, want ik heb op dit moment het idee dat er maar 4 mensen van de lijst op de vorige pagina actief zijn, van de anderen heb ik nog niets gezien of gehoord.
Hierbij nogmaals een lijst van de (actieve) medewerkers:
The__Virus
Most_Wanted
DaMarcus
shockme (ook HTML/layout)
Cheatah (alleen HTML/layout (?))
Fwnk (?)
Tao

Ik hoop dat nog enkele mensen zich aanmelden. Vooral iemand die goed met HTML overweg kan, zou makkelijk zijn (voor de layout etc., maar dat komt allemaal nog wat later).
In de loop van de volgende week moeten we maar eens een datum prikken dat er actief overlegd wordt. Misschien is het ook handig een soort mailinglist op te stellen: simpelweg als er wat te melden valt of iets dergelijks, het naar allen te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 30-10-2006 13:20 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:58:

Ik hoop dat nog enkele mensen zich aanmelden. Vooral iemand die goed met HTML overweg kan, zou makkelijk zijn (voor de layout etc., maar dat komt allemaal nog wat later).
Voor de layout en HTML wil ik wel wat doen. Sowieso heb ik de eerste opzet van de GoT layout gemaakt, en voorbeeld templates voor de GoTwiki (die er nog niet echt is).
Daarnaast kan ik waarschijnlijk wel wat betekenen op het gebied van het screenen van sites over (met name web)development. Er zijn namelijk heel veel sites waar je niks aan hebt, ook al lijkt het van wel. Maar ik wil op dit moment niet teveel beloven, ik heb het soms vrij druk.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
The__Virus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:58:
Bedankt, echt perfect! :D

Ik hoop dat nog een aantal mensen zich wil aanmelden, want ik heb op dit moment het idee dat er maar 4 mensen van de lijst op de vorige pagina actief zijn, van de anderen heb ik nog niets gezien of gehoord.
Hierbij nogmaals een lijst van de (actieve) medewerkers:
The__Virus
Most_Wanted
DaMarcus
shockme
Tao

In de loop van de volgende week moeten we maar eens een datum prikken dat er actief overlegd wordt. Misschien is het ook handig een soort mailinglist op te stellen: simpelweg als er wat te melden valt of iets dergelijks, het naar allen te sturen.
Klinkt leuk, wil wel meewerken maar alles nog effe doorlezen :)

Heeft ook een computer!

• shockme
Met html, layout, php etc kan ik ook wel overweg

• DaMarcus

DaMarcus