Hoi
Ik ben voor mijn afstuderen bezig met een Voyaeg-Linux (debian maar dan stripped) embedded x86 bordje, en ik heb het probleem dat het kreng zich alleen ro mount (het is een CF medium dat gewoon RW kan).
Dit zou moeten kloppen.
echter geeft mtab (en /proc/mounts) dit aan:
Heeft iemand enig idee waar die fstab overruled wordt?
ik heb gisteren al de halve dag lopen te zoeken.
in /etc/init.d staat btw mountall.sh:
dat mount /dev/root dus niet.
Even voor alle duidelijkheid : als ik het bordje opstart kan ik niet touch /abc doen als root
edit:
dit is een oplossing, maar beetje lompe move:
http://wiki.voyage.hk/dokuwiki/doku.php?id=remove_ro
Ik ben voor mijn afstuderen bezig met een Voyaeg-Linux (debian maar dan stripped) embedded x86 bordje, en ik heb het probleem dat het kreng zich alleen ro mount (het is een CF medium dat gewoon RW kan).
code:
1
2
3
4
| bash-2.05a# cat fstab /dev/hda1 / ext2 defaults,noatime 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 tmpfs /rw tmpfs defaults,size=30M 0 0 |
Dit zou moeten kloppen.
echter geeft mtab (en /proc/mounts) dit aan:
code:
1
2
3
4
5
6
| Aerga-radius:~# cat /etc/mtab rootfs / rootfs rw 0 0 /dev/root / ext2 ro,noatime 0 0 proc /proc proc rw 0 0 devpts /dev/pts devpts rw 0 0 tmpfs /rw tmpfs rw 0 0 |
Heeft iemand enig idee waar die fstab overruled wordt?
ik heb gisteren al de halve dag lopen te zoeken.
in /etc/init.d staat btw mountall.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| # # mountall.sh Mount all filesystems. # # Version: @(#)mountall.sh 2.83-2 01-Nov-2001 miquels@cistron.nl # . /etc/default/rcS # # Mount local file systems in /etc/fstab. For some reason, people # might want to mount "proc" several times, and mount -v complains # about this. So we mount "proc" filesystems without -v. # [ "$VERBOSE" != no ] && echo "Mounting local filesystems..." mount -avt nonfs,nosmbfs,noncpfs,noproc mount -at proc cp -a /ro/* /rw/ #cp /proc/mounts /etc/mtab kill -USR1 1 |
dat mount /dev/root dus niet.
Even voor alle duidelijkheid : als ik het bordje opstart kan ik niet touch /abc doen als root
edit:
dit is een oplossing, maar beetje lompe move:
http://wiki.voyage.hk/dokuwiki/doku.php?id=remove_ro
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 25-10-2006 12:00 ]