Onze Windows 2003 SBS server (SP1) probeer ik in te stellen als VPN-server (PPTP), maar dit lukt niet. Zodra ik "Remote Access Server" binnen de configuratie van RRAS inschakel, krijg ik de volgende fout in het logboek:
Type: Error
Source: Service Contral Manager
Category: None
Event ID: 7024
Error message:
The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 341 (0x155).
Ik kan de Routing and Remote Access (RRAS) service wel starten wanneer ik "Remote Access Server" niet gebruik; dus bijvoorbeeld alleen voor LAN-routering. Ik heb geprobeert VPN / Remote Access Server toe te voegen op de volgende momenten:
- Direct tijdens de configuratie-wizard (de VPN-optie)
- Na het instellen van RRAS voor LAN-routering (inschakelen van Remote Access Server)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Greetz,
Zoet
Type: Error
Source: Service Contral Manager
Category: None
Event ID: 7024
Error message:
The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 341 (0x155).
Ik kan de Routing and Remote Access (RRAS) service wel starten wanneer ik "Remote Access Server" niet gebruik; dus bijvoorbeeld alleen voor LAN-routering. Ik heb geprobeert VPN / Remote Access Server toe te voegen op de volgende momenten:
- Direct tijdens de configuratie-wizard (de VPN-optie)
- Na het instellen van RRAS voor LAN-routering (inschakelen van Remote Access Server)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Greetz,
Zoet