[W2K3 SBS] RRAS met fout 341

Pagina: 1
Acties:

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Onze Windows 2003 SBS server (SP1) probeer ik in te stellen als VPN-server (PPTP), maar dit lukt niet. Zodra ik "Remote Access Server" binnen de configuratie van RRAS inschakel, krijg ik de volgende fout in het logboek:

Type: Error
Source: Service Contral Manager
Category: None
Event ID: 7024

Error message:
The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 341 (0x155).

Ik kan de Routing and Remote Access (RRAS) service wel starten wanneer ik "Remote Access Server" niet gebruik; dus bijvoorbeeld alleen voor LAN-routering. Ik heb geprobeert VPN / Remote Access Server toe te voegen op de volgende momenten:

- Direct tijdens de configuratie-wizard (de VPN-optie)
- Na het instellen van RRAS voor LAN-routering (inschakelen van Remote Access Server)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Greetz,
Zoet

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

even 7024 betekent enkel dat de service niet kan starten, daar heb je verders niets aan.
Staan er geen andere vage meldingen?

Meestal krijg je 7024 als je een service start die poorten moet gebruiken die al in gebruik zijn.
Dus als je b.v. al een FTP server draait en je wilt daarna de microsoft ftp server starten.

Zit er niet een of ander pakketje al op die computer voor VPN toepassingen?

mookie

• Zoetjuh
mookie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:28:
even 7024 betekent enkel dat de service niet kan starten, daar heb je verders niets aan.
Staan er geen andere vage meldingen?

Meestal krijg je 7024 als je een service start die poorten moet gebruiken die al in gebruik zijn.
Dus als je b.v. al een FTP server draait en je wilt daarna de microsoft ftp server starten.

Zit er niet een of ander pakketje al op die computer voor VPN toepassingen?
I Know, het stomme is alleen dat ik verder niets terug kan vinden over de fout die de service zelf geeft. Het is een overigens een "kale" Dell SBS 2003 server installatie.

• Zoetjuh
Schopje O-)

Het lijkt er op dat een herinstallatie (en dan *zelf* Windows installeren) misschien mijn enige optie is. Ook via www.deja.com en www.google.com (of de Microsoft sites) kan ik hier niets over vinden :'(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien we het hiet over SBS hebben, is ISA ook geinstalleerd en geactiveerd op de server (en geconfigureerd voor VPN Access)?

Indien ja, dan komt dit overeen met hetgeen Mookie al verteld dat er poorten in gebruik zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zoetjuh
Question Mark schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:12:
Aangezien we het hiet over SBS hebben, is ISA ook geinstalleerd en geactiveerd op de server (en geconfigureerd voor VPN Access)?

Indien ja, dan komt dit overeen met hetgeen Mookie al verteld dat er poorten in gebruik zijn.
Nope, het gaat om de gewone versie van SBS (dus zonder ISA, SQL, etc). Ook met netstat gecontroleerd of poort 1723 (pptp) in gebruik is; maar daar zie ik hem niet tussen staan.

• Zoetjuh
Nog een korte update. Er werd hier gevraagd of we VPN via een andere methode alsnog konden gebruiken, dus heb ik IAS geïnstalleerd en geconfigureerd (zodat we kunnen VPNnen naar een Draytek, die zijn authentication dan via RADIUS doet). Na verloop van tijd kreeg ik alleen de volgende fout, waarna de IAS Service ook niet meer wil starten :'(

Type: Error
Source: Service Control Manager
Category: None
Event ID: 7023

The Internet Authentication Service service terminated with the following error:
Interface not registered

[ Voor 8% gewijzigd door Zoetjuh op 06-11-2006 08:29 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:35

lier

MikroTik nerd

Kan je wat vertellen met betrekking tot je netwerk setup (aantal en instellingen van de NIC's op je server en de router/modem/firewall enz.) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1