Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds oktober zijn de Garmin Nuvi 300 en 350 flink in prijs verlaagd, zie dit nieuwsbericht:
http://www.garmin.nl/index.php?id=133&newsid=458
De Nuvi 300 kost nu 299 en de Nuvi 350 399 euro.

Wat mij vooral aanspreekt is dat deze ontzettend klein en handzaam zijn, kennelijk heel snel satelieten vind en snel routes herberekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.nl/assets/garminproduct/pictures/foto_large/garminproduct_82_0.jpg

Op kieskeurig zijn al wat ervaringen te lezen:
http://www.kieskeurig.nl/...50DB3C12570C80056675D.htm

Zijn er al tweakers met ervaringen met een van deze apparaten? Ben vooral benieuwd of het text-to-speech goed werkt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn er al tweakers met ervaringen met een van deze apparaten? Ben vooral benieuwd of het text-to-speech goed werkt.
Ik heb sinds een week de 350 aangeschaft. Bevalt op zich heel goed. Bediening is erg makkelijk en intuïtief, scherm is goed afleesbaar (ook met zon) en bevestiging met zuignap is erg degelijk.

De text-to-speech is op zich wel goed, maar hij laat toch wel steekjes vallen zo af en toe, qua uitspraak. Dan bedoel ik dus dat hij straatnamen verkeerd uitspreekt, en hij kan ook niet goed overweg met twee keer een 'ei'-klank na elkaar. Voorbeeld: wij hebben hier een straat die Burgemeester Freijterslaan heet. Hij spreekt dit uit als Frij-ijterslaan. Een Philipsstraat word als Phillipsstraat uitgesproken (dubbel-l dus, korte klank). Maar er is wel mee te werken.

Wel moet je even met WebUpdater de laatste software (4.10) en nieuwste update voor de stem downloaden, want met de standaard meegeleverde is het aanzienlijk minder.

Het vinden van satellieten gaat idd erg snel, en ook het herberekenen werkt erg snel en soepel.

Enige probleem met dit ding dat ik heb is dat de tijd niet goed wil... ik heb als tijdzone Amsterdam gekozen + automatische daylight saving time, maar toch blijft hij de tijd een uur te vroeg aan geven (ook sinds vannacht de wintertijd inging). Dit krijg ik maar niet opgelost.

Virussen? Scan ze hier!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:36
Goeie vraag, nu ze idd hetzelfde kosten als de nieuwe TomTom (go v2), benieuwd of iemand een vergelijk heeft gedaan/kan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 29-10-2006 19:16 ]

no comment

• Exocet
  • Niet online
Denk dat ik nog even wacht met de aanschaf, aangezien ik net dit lees op de Garmin site:

CityNavigator Europe NT

De huidige versie is versie 8. Alle navigatiesystemen die zijn voorzien van het CityNavigator Europe NT kaartmateriaal beschikken momenteel over het meest recente kaartmateriaal.

De update naar versie 9 verwachten wij medio januari 2007.

Lijkt me handiger om op die versie te wachten.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat kan, maar je kan die updates later er ook bij kopen hoor. Daar zit je jaarlijk sowieso toch al aan vast.

Virussen? Scan ze hier!

• Exocet
  • Niet online
Zijn de updates van Garmin software ook cummulatief? Oftewel is het installeren van de laatste versie genoeg, of moet je alle updates apart installeren?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exocet schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:59:
Zijn de updates van Garmin software ook cummulatief? Oftewel is het installeren van de laatste versie genoeg, of moet je alle updates apart installeren?
Updates van de systeemsoftware zelf zijn cumulatief ja.

Maar updates voor de voice, icoontjes en andere zaken moet je wel apart updaten. Dit kan overigens wel via dezelfde tool (WebUpdater).

Virussen? Scan ze hier!

• Exocet
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:43:
Dat kan, maar je kan die updates later er ook bij kopen hoor. Daar zit je jaarlijk sowieso toch al aan vast.
Ik zie trouwens dat de Nuvi 660 al wordt geleverd met versie 9!
Beetje vreemd dat dit model al de nieuwste versie heeft en 300/350 niet.

• Exocet
  • Niet online
Versie 9 van City Navigator is uit, en het mooie is, dat je gratis kunt upgraden indien je je Garmin na 1 september 2006 hebt gekocht.

Hier staat het:
http://www.garmin.nl/normal.php?id=301&cc=3829
Weet iemand wat die CityNavigator Europe OF voor versie is?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exocet schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:49:
Versie 9 van City Navigator is uit, en het mooie is, dat je gratis kunt upgraden indien je je Garmin na 1 september 2006 hebt gekocht.
Kijk, da's nog eens mooi :)

Heb zojuist maar eens besteld (had hem medio oktober gekocht). Hoop dat-ie snel komt :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Sinds vandaag in het bezit van de Nuvi 660....heerlijk apparaat!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Exocet schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:49:

Hier staat het:
http://www.garmin.nl/normal.php?id=301&cc=3829
Weet iemand wat die CityNavigator Europe OF voor versie is?
Zal wel blind zijn, maar waar staat dat dan? En moet je dan je aankoopbewijs sturen aan Garmin ofzo?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S1W schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:29:
[...]

Zal wel blind zijn, maar waar staat dat dan? En moet je dan je aankoopbewijs sturen aan Garmin ofzo?
Staat er toch echt heel erg duidelijk? Anders klik hierop: http://www.garmin.nl/normal.php?id=379

Je hoeft je aankoopbewijs niet op te sturen. Je hebt je apparaat immers al geregistreerd (codes op dat gele briefje in de doos)? Aan de hand daarvan (de datum) kan men bepalen of je gratis je update krijgt of dat je hem moet kopen.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is iemand er al in geslaagd om de update te installeren?

Als ik dat wil doen krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/errorj.JPG

Waar kan ik die logfile vinden? In de handleiding staat hier niks over...

Virussen? Scan ze hier!

• Exocet
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:15:
Is iemand er al in geslaagd om de update te installeren?

Als ik dat wil doen krijg ik deze foutmelding:

[afbeelding]

Waar kan ik die logfile vinden? In de handleiding staat hier niks over...
Ik heb circa 2 weken terug de update besteld, maar nog niks binnen gehad. Enige idee hoelang dat duurt?
Die foutmelding lijkt me duidelijk geen "normale" fout, ik zou de helpdesk van Garmin even bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 15-01-2007 13:47 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exocet schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb circa 2 weken terug de update besteld, maar nog niks binnen gehad. Enige idee hoelang dat duurt?
Ik heb hem 13 december besteld, en afgelopen zaterdag kwam hij binnen, een maandje dus. Duurt gewoon even, nog even geduld :)
Die foutmelding lijkt me duidelijk geen "normale" fout, ik zou de helpdesk van Garmin even bellen.
Nou, wat het was weet ik niet, maar ik heb (alvorens te bellen) net nog even geprobeerd en nu doet hij het wel? :? Ik heb iig geen logfile gezien...

Volgens de info van de nuvi is het nu idd versie 9.02 :)

Woensdag moet ik een ritje maken, dan ga ik hem eens testen.

Updaten duurt iig vrij lang, hier was hij iets meer dan een uurtje bezig...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 15-01-2007 17:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 20:58
is het mogelijk met de Nuvi 350 de gereden/gefietste/gewandelde routes terug te kunnen zien op je computer?

Ik ben al heel lang op zoek naar een antwoord op die vraag, wat ik heb begrepen is dat je via het programma Mapsource dat soort dingen kan doen, maar wordt Mapsource bij de Nuvi meegeleverd?

• Exocet
  • Niet online
bittenhero schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:27:
is het mogelijk met de Nuvi 350 de gereden/gefietste/gewandelde routes terug te kunnen zien op je computer?

Ik ben al heel lang op zoek naar een antwoord op die vraag, wat ik heb begrepen is dat je via het programma Mapsource dat soort dingen kan doen, maar wordt Mapsource bij de Nuvi meegeleverd?
Wat jij bedoeld heet een tracklog. Dit kan alleen niet met de Nuvi serie, maar wel met handheld gps systemen zoals de Garmin Etrex.
Zo'n tracklog zou je daarna idd via Mapsource kunnen zien, alleen wordt die niet meegeleverd met de Nuvi. Ik kreeg wel Mapsource meegeleverd bij de update van het kaartmateriaal (CityNavigator 9).
Pagina: 1