[Exchange 2003] Verzonden bericht blijkt leeg in hotmail

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Vandaag kreeg ik de mededeling van een gebruiker dat een via OWA verstuurde mail wel is aangekomen bij de geaddresseerden (hotmail gebruikers), maar dat vervolgens geen inhoud in het bericht was. Het was dus een leeg bericht. Meerdere ontvangers hebben teruggestuurd "Er staat niks in je bericht." In het message tracking center staat niks bijzonders, daar wordt het bericht normaal afgeleverd.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, of ligt dit probleem bij hotmail aangezien het bericht 'mijn organisatie' normaal verlaat?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
probeer met een ander account een mail te sturen naar een hotmail account en tegelijker tijd naar een "normaal" email account buiten de organisatie.

Beide blanco, ligt het probleem waarschijnlijk bij jullie.

• SierdW
Probleem is dat het zich plotseling voordoet. De gebruiker heeft wel vaker mails gestuurd naar hotmailadressen en ik zelf ook. Dezen zijn gewoon aangekomen en een zojuist verstuurd bericht is ook weer normaal aangekomen. Echter, als ontvangers 'lui' zijn en niet iets terugsturen als ze een leeg bericht van 'mijn organisatie' ontvangen zullen dat soort berichten nooit boven water komen. Misschien is het wel een incidenteel geval geweest, dat kan best. Ik ben misschien meer opzoek naar mensen die wel eens hetzelfde hebben gehad en er iets aan hebben kunnen doen, voor zover dat mogelijk is :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar probeer even wat ErikCornelissen aandraagt :)

In dit soort gevallen is het extreem van belang om het probleem te kunnen te bepalen c.q. isoleren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SierdW
Heb uitgevoerd wat eerder is aangedragen, beide mails komen goed aan, bij hotmail en het andere adres buiten de organisatie. Hier was ik al 'bang' voor : Het komt incidenteel voor... In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 5% gewijzigd door SierdW op 25-10-2006 14:09 ]

Verwijderd

Heb je iets van een virusscanner die uitgaande mail checkt? Je kan ook eens kijken met de archivesink (even op MS opzoeken) om te zien hoe uitgaande mail eruit ziet.

• SierdW
Neen, er is geen virusscanner aanwezig die scant op uitgaande mail. Ik heb archivesink geinstalleerd en zal nu kijken hoe een mail eruit ziet die achteraf niet blijkt te zijn aangekomen. Andere opties zijn uiteraard welkom 8)

Verwijderd

Hoe stuur je trouwens mail naar buiten? Via de smarthost van een provider? Daar zou het natuurlijk ook nog aan kunnen liggen :)

• SierdW
Nope, ik maak geen gebruik van een smarthost, alles gaat via mijn eigen smtp server.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nogmaals, probeer het probleem een beetje te isoleren... Je schrijft in je startpost
Vandaag kreeg ik de mededeling van een gebruiker dat een via OWA verstuurde mail wel is aangekomen bij de geaddresseerden (hotmail gebruikers), maar dat vervolgens geen inhoud in het bericht was.
Is het altijd met die specifieke email. Ligt het wellicht aan de content?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SierdW
Update:
Gisteren heb ik zelf het probleem ondervonden, een hotmailontvanger meldde mij dat ik een leeg bericht had gestuurd. Ik heb uiteraard via ArchiveSink de source van het bericht gezocht:
References: <CERCO-WINMAIL018BXp001ab740@xxxxxxxx.nl>
Content-class: urn:content-classes:message
Subject: RE: Hey hey..!
MIME-Version: 1.0
Content-Type: application/ms-tnef;
name="winmail.dat"
Content-Transfer-Encoding: binary
Date: Thu, 2 Nov 2006 23:21:57 +0100
Message-ID: <5F9305ED66933045AA09443CAD52883656B4@server.domein.nl>
X-MS-Has-Attach:
X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5
X-MS-TNEF-Correlator: <5F9305ED66933045AA09443CAD52883656B4@server.domein.nl>
Thread-Topic: Hey hey..!
Thread-Index: Acb+wmKPnsxPYzs8SJ+sNvB3kNxttwACuxT/
From: "Sierd domein" <sierd@domein.eu>
To: <iemand@hotmail.com>

xŸ>"&  ä è
€ € Ö 9 S € Ö % A € ! A8805C1BED701F44A23A288D6F158CB5 < È 0 ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m 0
S M T P 0 ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m 0 @: 0 SMTP:IEMAND@HOTMAIL.COM А à 7 I P M . N o t e 6 7 R E : H e y h e y . . ! @ 9 ñàNÍþÆ =
R E : G , c=US;a= ;p=domein;l=SERVER-061102222337Z-5 I H e y h e y . . ! @ N €4VÂþÆ Z ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m [ E +¤¾£n ÝT iemand@hotmail.com SMTP iemand@hotmail.com \ SMTP:iemand@HOTMAIL.COM ] ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m ^ E +¤¾£n ÝT iemand@hotmail.com SMTP iemand@hotmail.com _ SMTP:iemand@HOTMAIL.COM f
S M T P g ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m h
S M T P i ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m p H e y h e y . . ! q ÆþÂbžÌOc;<HŸ¬6ðwÜm· »ÿ t S i e r d S i e r d H e y h e y . . ! 5 <HTML dir=ltr><HEAD><TITLE>Hey hey..!</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
<META content="MSHTML 6.00.2900.2963" name=GENERATOR><BASE href=HEAD>
<BODY>
<DIV id=idOWAReplyText23321 dir=ltr>
<DIV dir=ltr><FONT face=Arial color=#000000 size=2>HIER STOND HET BERICHT,</FONT></DIV>
<DIV dir=ltr><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV dir=ltr><FONT face=Arial size=2>HIER STOND HET BERICHT</FONT></DIV>
<DIV dir=ltr><FONT face=Arial size=2>HIER STOND HET BERICHT</FONT></DIV></DIV>
<DIV dir=ltr><BR>
<HR tabIndex=-1>
<FONT face=Tahoma size=2><B>Van:</B> iemand@hotmail.com [mailto:iemand@hotmail.com]<BR><B>Verzonden:</B> do 2-11-2006 22:03<BR><B>Aan:</B> Sierd domein<BR><B>Onderwerp:</B> Hey hey..!<BR></FONT><BR></DIV>
<DIV>
<P><FONT size=2>Hey!<BR>HIER STOND HET BERICHT<BR><BR></FONT></P></DIV></BODY></HTML> 5 r < 5 F 9 3 0 5 E D 6 6 9 3 3 0 4 5 A A 0 9 4 4 3 C A D 5 2 8 8 3 6 5 6 B 4 @ s e r v e r . w e i d e m a . n l > 9 X < C E R C O - W I N M A I L 0 1 8 B X p 0 0 1 a b 7 4 0 @blablabla > G m e s s a g e / r f c 8 2 2 ò ó * R E % 3 A H e y h e y . . ! . E M L ô õ ö @ 0ðißNÍþÆ@ 0 `¶ŜÍþÆ Þ?¯o ñ? ø? S i e r d W e i d e m a ù? \ ܧ@ÈÀB´¹ +/á‚ /O=domein/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=SIERD ú? S i e r d W e i d e m a û? \ ܧ@ÈÀB´¹ +/á‚ /O=domein/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=SIERD ý?ä @ @ @ @ 0@ S I E R D 1@ S I E R D 2@ ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m 3@ ( i e m a n d @ h o t m a i l . c o m 8@ S I E R D 9@ S I E R D v@ÿÿÿÿ ) #  9 <5F9305ED66933045AA09443CAD52883656B4@server.domein.nl> #
Ik heb even wat domeinnamen en namen van personen via Ctrl+H vervangen dus het is enigsinds veranderd. Echter, mijn bericht stond er duidelijk in.

Wat ook vreemd is, is dat zodra de hotmailgebruiker besluit mijn 'lege bericht' te beantwoorden, hij in het reply scherm ineens wel mijn bericht ziet.

Kan ik hieruit opmaken dat het probleem niet bij mij ligt, maar bij hotmail?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is zo te zien wel erg verouderde html die je verstuurt (ik word iig altijd gewezen op dat de <font> tag niet gebruikt mag worden sinds $antiekeversiehtmlofzo. Zou dat niet een filter kunnen zijn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HTML is EVIL! (om Steve Riley maar even te kwoten)

Maar goed, daar kom je nu ook achter ;)
Gebeurt dit ook bij HTML / plaintext / RTF mails verzonden vanuit Outlook, of alleen maar met HTML mail vanuit OWA?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SierdW
Het gaat inderdaad om mails die zijn verzonden via OWA. Is er dan een mogelijkheid om dit soort van 'oude html code' te voorkomen, het is tenslotte iets wat op de achtergrond wordt gebruikt. Gebruik van plaintext of RTF in OWA zou misschien ook een oplossing zijn, maar is dat wel te configureren voor OWA, of moet dat persé in html?

• SierdW
*schop*
Iemand?

Als het aan het gebruik van de html zou liggen, zouden toch veeeeeeeel meer bedrijven daar last van moeten hebben? Of is er een manier om de html-taal te "upgraden" oid?

• SierdW
*schop*
Iemand?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik zag in je bericht winmail.dat dit komt mij maar al te bekend voor ;) even een toelichting:

bij ons gebruiken wij Lotus Notes, incidenteel krijgen wij wel eens berichten binnen zonder tekst maar met winmail.dat, of een e-mail vol onleesbare tekens. In alle gevallen zijn deze afkomstig van gebruikers met Outlook (express) en/of Exchange. Het probleem zit in de opmaak, HTML / Rich text geeft problemen doordat MS daar weer eigenzinnig mee bezig is geweest. Plaintext verzenden zou het moeten verhelpen.

Gooi winmail.dat maar door google, krijg je nog de nodige informatie. Succes :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Pagina: 1