Ati Mobility Radeon resolutie veranderen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Hallo ik heb een toshiba m70-148 met een mobility radeon x700. Ik dacht laat ik eens de drivers updaten. Draaide nu de default drivers van toshiba namelijk. Ik heb de Omega Catalyst 3.8.291 drivers gedownload na wat goede reactie's over performance winst. Geen enkel probleem tot dusver.

Totdat ik fifa 2007 starte. Volledig scherm met vage kleuren. Muziek loopt gewoon door en als ik op de pijltjes toetsen druk dan zie ik ook wel wat strepen veranderen omdat ie door het menu heen gaat.

Het lijkt mij dat er iets misgaat met het veranderen van de resolutie als deze van 1280/800/32bit/60hrtz naar een andere resolutie gaat. Als ik namelijke Evolution GT draai die ik al op 1280/800 heb ingesteld was voordat ik de nieuwe drivers had geïnstalleerd, is er niks aan de hand. Fifa draaide ik voorheen probleemloos op 1024/768.

Als ik de resolutie veranderen via het windows gedeelte of via het ati control center dan krijg ik ook het vage beeld er voor en ben ik genoodzaakt te rebooten. Het probleem is dus puur het van resolutie veranderen. Heb ook ATi Catalyst 6.9 driver geprobeerd. Zelfde probleem.

Wat nu te doen?

Ps draai win xp prof sp2 incl alle updates

[ Voor 18% gewijzigd door Appie Heijn op 25-10-2006 10:34 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Heb je het al met mobility catalyst drivers geprobeerd? Ik heb in m'n laptop namelijk ook een mobility radeon x700 en ik gebruik altijd de mobility drivers zodat ik niks hoef te modden in de drivers etc. Ik heb zelf een asus en die is officieel niet ondersteund door ati dus ik kan die drivers niet van de ati site afhalen. Alleen met een link naar de juist site gaat dit wel. Want ze worden geblokkeerd door een soort van controle programma dat checkt of je laptop wel ondersteund wordt (dit heeft niks met je videokaart te maken en slaat dus ook nergens op omdat alle mobility x700's t zelfde zijn) iig als je mobility drivers wil hier de link http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd op m'n laptop omdat ik die niet meer gebruik om te gamen. Zal t vandaag wel eens proberen en kijken of ie problemen geeft. Maar mij lijkt dat deze het gewoon doen.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Plato112 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:05:
Heb je het al met mobility catalyst drivers geprobeerd? Ik heb in m'n laptop namelijk ook een mobility radeon x700 en ik gebruik altijd de mobility drivers zodat ik niks hoef te modden in de drivers etc. Ik heb zelf een asus en die is officieel niet ondersteund door ati dus ik kan die drivers niet van de ati site afhalen. Alleen met een link naar de juist site gaat dit wel. Want ze worden geblokkeerd door een soort van controle programma dat checkt of je laptop wel ondersteund wordt (dit heeft niks met je videokaart te maken en slaat dus ook nergens op omdat alle mobility x700's t zelfde zijn) iig als je mobility drivers wil hier de link http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd op m'n laptop omdat ik die niet meer gebruik om te gamen. Zal t vandaag wel eens proberen en kijken of ie problemen geeft. Maar mij lijkt dat deze het gewoon doen.
Ik heb zonet even geprobeerd. Met precies dezelfde verschijnselen als de omega en de "normale" catalist drivers. Echter herkend deze driver de kaart wel probleemloos zonder te modden. In windows onder 1280/800 geen probleem. Alles kan maar zet ik hem even op 800/600 om te testen. Dan doet hij het ook nog maar wil ik weer terug naar 1280/800 dan geeft ie totaal onherkenbare strepen over het volledige scherm. Loopt ook niet vast ofzo. Heb de refresh rate al eens geprobeerd te vegrendelen dat werkt wel maar helpt niet. VPU recover ook al uitgezet net als de ATI powerplay. Allemaal geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Plato al een beetje aangaf, je bent en blijft afhankelijk van Toshiba om met nieuwe drivers uit te komen, daar deze chip in je Toshiba niet door ATi word ondersteund. Ik heb hier 2 laptop's staan, een HP 8245 met een ATi X600 en een Acer 9802 met een GO7600 erin.

Op beide machine's kan ik geen originele drivers installeren, die worden geweigerd. Ook andere alternatieven werken niet. Je bent en blijft afhankelijk van je merk. Misschien is het zinvol om Toshiba aan te schrijven voor een driver update.

Wat ik vermoed is dat, de chip kan wel eenzelfde zijn, maar de engineering van het moederbord kan ervoor bijdragen dat voor ieder ontwerp aparte drivers geschreven dienen te worden. Ergens belachelijk want het zal inhouden dat je vrijwel geen driver update's krijgt. Mijn HP is nu al ruim een jaar oud en alleen de release driver is er, nooit meer een update voor geweest. Mijn Acer is nu een half jaar oud en ook daarvoor nog steeds geen update.

Hiermee word weer eens bevestigd dat men laptop's meer ziet als zakelijke machine's waarvan ze dus uitgaan dat er niet of nauwelijks mee gegamed zal worden, terwijl er wel mee word geadverteerd, gaming geschikt etc etc.

Voor mijn dan ook voorlopig even geen laptop's meer, zo multi media vriendelijk zijn ze dus niet. Als je verder zoekt op GoT zijn er veel meer gebruikers die dit probleem ervaren, sommige merken komen wel weer weg met Omega drivers, misschien omdat er volgens een refference model word gebouwd van ATi uit. Maar ik denk dat je je probleem dus niet kan oplossen, anders dan Toshiba te benaderen.

Zelf zal ik binnenkort HP en Acer hierover aanspreken en kijken wat hun standpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Bedankt voor je reactie, ik ga zeker eens even contact met mij opnemen. Wat gaming en multimedia aangaat,trekt mijn laptop toch behoorlijk veel op goede kwaliteit. Verneem wel dat het met de meest recente games al moeilijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:40:
Bedankt voor je reactie, ik ga zeker eens even contact met mij opnemen. Wat gaming en multimedia aangaat,trekt mijn laptop toch behoorlijk veel op goede kwaliteit. Verneem wel dat het met de meest recente games al moeilijker wordt.
Klopt. Met mijn X600 trek ik al moeilijk CSS, terwijl er 2 gig ramm in zit en een 3.4 Intel CPU. Wat jammer is dat de meeste laptop bouwers nog steeds niet de verwisselbare videokaart toepassen in de laptops. Je komt ze alleen tegen bij het top segment gamer notebooks, waaronder Alienware, welke vaak ook SLi ondersteunen maar wel de verwisselbare hebben toegepast.

Op mijn GO7600, 256Ramm, trekt deze aardig de laatste games, maar games zoals GRAW geven al problemen. Helaas dat ook hierin weinig oem bouwers niet de GO7900 toepassen, omdat men nog te vaak denkt dat er op laptops weinig gegamed word en vaan een kostenoverweging is, om concurrerend te blijven.

Volgende systeem word, helaas, toch weer een desktop, ivm. de upgrade's. De Acer die ik nu gebruik is een fijne laptop als desktop vervanger, 20inch scherm en alles zit erop en erin voor 1750 euro. Maar de achterstand van de GPU blijft een probleem.
Pagina: 1