Toon posts:

Remote Desktop Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OI OI,

Ik heb een probleempje, sinds kort hebben we hier een netwerkje van 2 pc's door middel van een sweex router ( }:| ) . Het delen van bestanden gaat perfect en ook de printer doet het goed.

Nu wil ik graag de pc boven ''overkunnen nemen'' met remote desktop.
De pc boven heeft geen wachtwoord en meldt zich dus meteen rechtstreeks aan naar windows.
Als ik wil connecten vraagt hij echter wel om login + password.

Vul ik de login naam in : Fam. Laarveld en ik klik op connect ... zegt ie : Unable to log you on because of an account restriction :N .

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Stel een wachtwoord in op het account. Vervolgens kan je via Start > uitvoeren > control userpasswords2 je toch wel automatisch aan laten melden.

We are shaping the future

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Omdat je perse voor rdp een account moet gebruiken met een wachtwoord.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:38:
Nu wil ik graag de pc boven ''overkunnen nemen'' met remote desktop.
De pc boven heeft geen wachtwoord en meldt zich dus meteen rechtstreeks aan naar windows.
Als ik wil connecten vraagt hij echter wel om login + password.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Wachtwoord instellen :)

Kan niet anders namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
Het is trouwens wel uit te schakelen via lokaal beveiligingsbeleid enzo, maar daarmee breng je wel de veiligheid van je systeem in gevaar.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 13:53
Je moet inderdaad een wachtwoord hebben en je moet die gebruiker Fam. Laarveld ook rechten geven op remote desktop.

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 09:50
maak je toch een nieuw admin account met wachtwoord aan op de betrefende PC
dan gebruik je die om de machine over te nemen.

dan kan je het andere account gewoon blijven gebruiken zoals je gewent bent.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt alleen dus een password instellen maar hoe stel ik dan in dat ze wel automatisch inloggen? :7

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 22:52
1. start > uitvoeren
2. secpol.msc
3. lokaal beleid > beveiligingsopties
4. Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken............ staat op ingeschakeld. Uitschakelen.

Alex) heeft de rest gezegd.

Ik vertel dit overigens, omdat je, zoals een aantal suggeren om te doen, anders op de pc elke keer een wachtwoord moet invullen. Kun je dat weer gaan melden aan de rest van het gezin (nee hij meldt nu niet meer automatisch aan, je moet een wachtwoord invoeren).
Ik weet hoe irritant het kan zijn om mensen iets proberen bij te brengen, die er wellicht niet voor open staan.

Het is dus aan de TS om te bepalen wat ie voor keuze maakt. Het kunnen inloggen via RDP zonder wachtwoord, vereist nog wel dat je de gebruikersnaam weet (mits Administrator ook geen wachtwoord heeft). Bovendien, het feit dat er geen wachtwoord op staat, zegt al genoeg lijkt mij (over het risico wat TS zou nemen, we hebben het immers over een thuisgebruiker die ook nog eens gefirewallde router gebruikt).

[ Voor 72% gewijzigd door mabarto op 25-10-2006 09:57 ]

• Alex)
mabarto: dat zou ik dus niet doen, dat beveiligingsbeleid aanpassen. Het is gewoonweg niet verstandig.

@Droometer: zie mijn eerdere post.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de raad van alex opgevolgd , gewoon het makkelijkst.
En het is gelukt ! :*)

Bedankt voor de hulp allemaal *O*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Winlogon:
Autoadminlogon=1
DefaultUserName=username
DefaultPassword=password

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is om de Administrator gebruiksnaam en wachtwoorde te gebruiken. De standaard account die ik gebruik, gebruik ik alleen wanneer ik persoonlijk achter dat PC zit. De administrator account voor Remote Control.

Een andere mogelijkheid is om een gebruiksnaam toe te voegen die alleen wordt gebruikt voor Remote Control.

1. Start -> Instellingen -> Configuratiescherm
2. Systeembeheer -> Computerbeheer
3. Klik in de Tree op "Lokale gebruikers en groepen""
4. Met de rechte muisknop op Gebruikers klikken
5. Nieuwe gebruiker...
6. Vul de nodige gegevens in.
7. Nadat de account is aangemaakt ga je naar "Groepen"
8. Zoek de groep "Externe bureaubladgebruikers"
9. Open "Externe bureaubladgebruikers" (dubbelklik) en klik vervolgens op "Toevoegen..."
10. Zoek je gebruiker op en voeg 'm toe in deze lijst.

That's it. Nu heb je een account die je kan gebruiken voor Remote Control. Om de gebruiker Administrator rechten te geven, zet de gebruiker op dezelfde manier in de groep Administrators.

Groeten,

S. Kolic
Pagina: 1