Toon posts:

Lawaaierige Caviar SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden een 80 GB Western Digital bij het grof vuil gevonden, na installatie deed ie 't even maar gaf de volgende dag de geest. Online gekeken en er bleek nog 2 jaar garantie op te zitten, na een weekje kreeg ik een 160 GB Caviar SE opgestuurd, lachen natuurlijk.
Schijf gemonteerd in de rubbertjes voor de harde schijf die standaard in m'n kast zitten.
De schijf maakt echt een ontzettende klereherrie, verreweg het meeste lawaai in de kast komt van deze schijf, ik heb in de kast ook nog een 300 GB Seagate zitten en die hoor ik nauwelijks evenals de 320 GB Externe Maxtor.
Is het normaal dat Western Digital schijven zoveel lawaai maken? Als ik 'm los in m'n hand hou voel ik 'm continu trillen zelfs al leest of schrijft ie niet.

Verwijderd

Omschrijf eens de "herrie" .. is dat getril of bij het lezen / schrijven ?
Schijf gemonteerd in de rubbertjes voor de harde schijf die standaard in m'n kast zitten.
Monteer deze es normaal als dat kan ?

Verwijderd

Topicstarter
Het trillen komt door het draaien van de platter(s), met lezen en schrijven ging ie hard pruttelen maar dat heb ik met AAM Tool een stuk stiller gekregen.
Als ik de schijf zonder rubber monteer breng ie de hele kast in resonantie, met een vreemde piek zoem iedere 3 seconden, ongeveer zo: vrrOOOEEmmmvrrOOOEEmmmvrrOOOEEmmm, in de rubbers klinkt ie vroooeemmmvroooeemmmvroooeemmm. Echt super irritant, ik heb de schijf ook al samen met de andere schijf in één bracket gebouwd om de massa te verhogen omdat de bracket zelf vrolijk mee begon te trillen (de bracket klikt in de kast zonder te schroeven, de schijven zijn in de bracket geschroefd).

Verwijderd

Probeer eens met wat rubbertjes de bracket vast te zetten, dat scheelt namelijk een hoop trillingen :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat de lagers herrie maken (vrij hoge pieptoon ook als hij niks doet) is wel een WD kwaaltje, en is ook gewoon een geldige reden om hem te RMA-en.