AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
ik zou gaan voor de 2x 20" optie, je hebt toch meer ruimte en meer overzicht, en je kan dingen werkelijk in een ander scherm zetten...ik werk zelf op 2x 21" en het werkt erg fijn, ikzelf zou er geen 1 24"voor willen hebben...alleen zul jij waarschijnlijk meer rekening moeten houden met de beeldkwaliteit met videobewerking e.d.
Simplicity is de bom...
Mjah, het blijft persoonlijke voorkeur ben ik bang. Ikzelf zou gaan voor dual screen setup omdat het met de dingen die ik doe makkelijker groeperen is. Bijv met maximizen van windows op 1 scherm etc en alle andere toolboxes etc gewoon steevast op het andere scherm. Met 1 groot scherm hangt het allemaal wat meer 'los'.
Maar goed... het is denk ik voornamelijk persoonlijke voorkeur.
Maar goed... het is denk ik voornamelijk persoonlijke voorkeur.
Lekker op de bank
Waarom niet 2 x 22"?
De mirai is niet is ook rond de 320, is nog te overzien en een mooie middenweg.
Alleen zijn ze nog niet leverbaar...
De mirai is niet is ook rond de 320, is nog te overzien en een mooie middenweg.
Alleen zijn ze nog niet leverbaar...
Kijk eens puur naar het oppervlak dat je met de keuzes tot je beschikking hebt:Undertaker2 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:44:Nou kan ik voor +- 600 euro 2 x een widescreen 20" TFT aanschaffen van 1600x1050 elk.
Maar nou heb ik ook de optie om voor hetzelfde bedrag één 24" van 1920x1080 aan te schaffen.
2x 1600x1050
1x 1920x1080
Ik zou mooi voor die 2 schermen gaan, je hebt veel meer oppervlak in de breedte tot je beschikking, plus dat je met 2 schermen makkelijker per scherm programma's kan maximaliseren.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
die 2 schermen levert je meer beeldoppervlak op. Definately the way to go imho
Ik zou voor 2 schermen gaan. Ben nu zelf de eigenaar van 2 Dell 20" widescreen TFTs (1680*1050) en dat bevalt me prima. Als ik het geld zou hebben zouik nog wel naar 2x 24" willen, maar zeker wel als dual monitor. Dit omdat je op die manier gewoon veel georganiseerder werkt en je veel beter een indeling kwa schermen aan kan houden.
Dit is inderdaad heel persoonlijk. Let er wel op dat je met twee maal breedbeeld een héél breed, langerekt vlak hebt wat veel hoofdbewegingen oplevert. Waarschijnlijk kun je dan beter twee schermen nemen met klassieke beeldverhoudingen. Ik heb laatst een poosje serieus met twee 23" breedbeeld schermen gewerkt en daar werd ik niet blij van; werd mij te breed.
Ik ben ook jaren een vervent dual monitor gebruiker geweest maar sinds de grote breedbeeld schermen betaalbaar zijn geworden heb ik het dual gebeuren afgezworen; één groot scherm vind ik persoonlijk lekkerder werken.
Ik ben ook jaren een vervent dual monitor gebruiker geweest maar sinds de grote breedbeeld schermen betaalbaar zijn geworden heb ik het dual gebeuren afgezworen; één groot scherm vind ik persoonlijk lekkerder werken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb zelf met die vraag rondgelopen en ben uiteindelijk gegaan voor twee 17"-schermen.
Weliswaar kleiner dan wat jij op het oog hebt, maar m.i. wel vergelijkbaar. Ik zou niet meer terug willen naar één scherm. Kan nu mooi vensters verdelen over de twee schermen en alles doen waar ik tot vorige week gewoon twee pc's voor had staan.
Weliswaar kleiner dan wat jij op het oog hebt, maar m.i. wel vergelijkbaar. Ik zou niet meer terug willen naar één scherm. Kan nu mooi vensters verdelen over de twee schermen en alles doen waar ik tot vorige week gewoon twee pc's voor had staan.
Relax. nothing is under control.
Het is sowieso persoonlijk zoals iedereen zegt.
Ik had voorheen 2x19", 1280x1024 dus in totaal 2560x1024.
Ik heb ervoor gekozen om 1x 24" 1920x1200 te nemen en heb tot nu toe nog geen seconden dual screen gemist.
Het bureaublad is gewoon groot genoeg, plus dat ik breedbeeld handiger vind dan dualscreen. Je kunt namelijk programma's als Photoshop openen in fullscreen, om vervolgens mijvoorbeeld op een 4:3 resolutie met foto's te werken, of anders 16:9 of 16:10... maar de balken van Photoshop zitten echt netjes aan de zijkant die dus altijd bereikbaar zijn omdat je foto mooi in het midden hangt. Met dualscreen heb je hier helemaal niets aan..
Ik heb in ieder geval in het halve jaar dat ik deze 24" heb, nog nooit spijt gehad dat ik mijn dualscreen 19" heb weggegaan.. Widescreen gamen op 24" of films/series kijken owned ook gewoon veel harder op een 24" dan op dualscreen
Enige wanneer dualscreen handig zou zijn is als je echt een purpose ervoor hebt, bijvoorbeeld kantoorwerk met meerdere applicaties, of websites bouwen (ene monitor source, andere monitor uiterlijk).
Ik had voorheen 2x19", 1280x1024 dus in totaal 2560x1024.
Ik heb ervoor gekozen om 1x 24" 1920x1200 te nemen en heb tot nu toe nog geen seconden dual screen gemist.
Het bureaublad is gewoon groot genoeg, plus dat ik breedbeeld handiger vind dan dualscreen. Je kunt namelijk programma's als Photoshop openen in fullscreen, om vervolgens mijvoorbeeld op een 4:3 resolutie met foto's te werken, of anders 16:9 of 16:10... maar de balken van Photoshop zitten echt netjes aan de zijkant die dus altijd bereikbaar zijn omdat je foto mooi in het midden hangt. Met dualscreen heb je hier helemaal niets aan..
Ik heb in ieder geval in het halve jaar dat ik deze 24" heb, nog nooit spijt gehad dat ik mijn dualscreen 19" heb weggegaan.. Widescreen gamen op 24" of films/series kijken owned ook gewoon veel harder op een 24" dan op dualscreen
Enige wanneer dualscreen handig zou zijn is als je echt een purpose ervoor hebt, bijvoorbeeld kantoorwerk met meerdere applicaties, of websites bouwen (ene monitor source, andere monitor uiterlijk).
57696520646974206c65657374206973206e657264
1 x 24" zou ik zeggen. Ik werk zelf veel met 3D Studio. Ik heb nu een Dell 24" die binnenkort vervangen gaat worden door een Dell 30"(2560x1600). Het heeft mij in het verleden een hoop ellende gegeven met OpenGL en andere drivers voor je tweede monitor.
Ga voor die Dual Monitor. Gewoon simpelweg véél meer ruimte!
Zat zelf ook te twijfelen tussen 20"+ en 2x17". Het is 2x17" geworden en op de dag van vandaag nog steeds géén spijt van.
Zat zelf ook te twijfelen tussen 20"+ en 2x17". Het is 2x17" geworden en op de dag van vandaag nog steeds géén spijt van.
Heel erg bedankt voor de reacties. Het wordt, zoals de meerderheid ook wel aangeeft hier, een dual 20" opstelling.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik zou ook gaan voor dual. Niet eens vanwege het totale beeldoppervlak, maar meer omdat je met een dual setup veel makkelijker op elk scherm een andere applicatie kunt neerzetten. Of bijv. toolboxjes op scherm 2 en het bestand wat je bewerkt op scherm 1. Met een 24" zal daar ook wel ruimte voor zijn, maar het lijkt me minder praktisch.
<mierenneukmodus>
Die 20 inch die je bedoeld zal heel waarschijnlijk 1680x1050 zijn en die 24 inch 1920x1200.
</mierenneukmodus>
Die 20 inch die je bedoeld zal heel waarschijnlijk 1680x1050 zijn en die 24 inch 1920x1200.
</mierenneukmodus>
<mierenneukmodus>-DG- schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:59:
<mierenneukmodus>
Die 20 inch die je bedoeld zal heel waarschijnlijk 1680x1050 zijn en die 24 inch 1920x1200.![]()
</mierenneukmodus>
bedoeld => bedoelt
</mierenneukmodus>
Nikolas schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:14:
[...]
<mierenneukmodus>
bedoeld => bedoelt
</mierenneukmodus>
[ Voor 13% gewijzigd door -DG- op 26-10-2006 21:32 ]
Ik heb nu thuis 1920x1200 en op werk 1440x900 + 1280x1024 en hoewel ik op werk meer pixels heb, werk ik toch het fijnst op één scherm. Vooral de rand in het midden vind ik in dualscreen opstellingen vervelend.
Verder werk ik vooral met breedte-georiënteerde software en dan kan ik het venster wel op één scherm maximaliseren, maar dan mis ik toch breedte. Een applicatie met één venster over twee schermen verplaatsen gaat niet dus dan verkies ik toch een grotere monitor.
Verder werk ik vooral met breedte-georiënteerde software en dan kan ik het venster wel op één scherm maximaliseren, maar dan mis ik toch breedte. Een applicatie met één venster over twee schermen verplaatsen gaat niet dus dan verkies ik toch een grotere monitor.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Pagina: 1