Eindbak word te heet/slaat af

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb eens ene tijdje terug hier wat over op hear.nl geschreven, maar had er niet eel uit kunnen halen. Wat minder actief forum op technisch gebied.

Probleem:
Ik heb enkele jaren terug een mooie voor- en eindcombinatie gekocht van onder GoT-naam duck-twacy gekocht. Nicepreis en lekker geluid, erg blij mee.

het gaat hier om de AVM (handgebouwd toen nog gleoof ik) pre & eind. De eind is een AVM Eindversterker klasse AB in (bijna)dual mono opgebouwd,..alleen de voeding wordt gedeelt.

Alhoewel hij wat oud is en niet te lang geleden gerepareert is vertoont hij nog een klein mankement sinds hm..zeg een half jaar. Ik heb er verder weinig naar omgekeken, maar omdat ik toch wel weer eens wil gaan spelen ermee, zou ik er graag wat mee doen.

Het daadwerkelijke probleem is dat de eindbak warmer wordt dan normaal en dan ineens gaat (de linkerkant) het ledje bijna-niet-meer branden van die kant en stopt het gleuid. Zeg maar gerust dat ie te heet wordt. Normaal gesproken is hij tegen de 40 graden, en nu toch wel zeker 50-80% meer.

Nu kan ik 2 dingen doen, het probleem vinden en zelf oplossen, solderen etc.. maar ik ben niet echt iemand met de kennis ervan of het juiste gereedschap. Wellicht wel te doen, maar weet niet preciese hiervan dus.

Het tweede is deze evt laten repareren..maar is dat het waard..de nieuwprijs is momenteel ongever 650 zag ik laatst (duitsland)..even afronden op 700 euro inc verzenden. De eindversterker is wat minder goed naar mijn wezen en gebruik liever de pre-out van mijn receiver.

Mijn vraag is,
weet iemand wat het precies kan zijn, en zo ja, wat is beter? laten repareren of zelf doen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*bump*

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy