[WI-FI] Dell Inspiron 1300 Wireless inbouwen, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Topicstarter
Vorige week hebbben wij een Dell Inspiron 1300 gekregen van de Hyundai dealer, deze heeft jammer genoeg geen wireless ingebouwd. De laptop heeft een ExpressCard en een mini-pci mogelijkheid om eventueel een wireless module in te bouwen, waarbij mini-pci het meest gangbare lijkt, ook omdat hiervoor al led's en knopjes zijn op de laptop.

Bij de Dell kun je via de site voor grote onderemers wel een kaartje bestellen maar met verzendkosten is dit over de € 60,- en ik heb dus verder gezocht op het internet. Zo kwam ik uit op een GigaByte WIAG02 voor 25 euro (incl. verzendkosten is het € 34,50) bij Alternate.nl.

Deze GigaByte WIAG02 heeft zelfs ondersteuning voor SuperG oftewel 108 Mbps, dit is interresant aangezien het in de planning staat om over te gaan naar internetten+bellen van KPN met de ExperiaBox deze ondersteund dit namelijk ook. Ook is dit kaartje lijkt mij downwards compatible met de 54 en 11 Mbps variant. Eerst mogen we in goed overleg gebruikmaken van het wireless van de buren tot wij het zelf hebben dus dat is geen probleem.

Nu is de vraag natuurlijk: Is deze GigaByte WIAG02 wat voor onze laptop en heeft iemand ervaring met onderdelen van GigaByte, of is niet alle hardware compatible met Dell laptop's.

We hebben zelfs gebeld met Dell om te vragen wat allemaal compatible is met de laptop maar daar gaven ze natuurlijk geen antwoord op omdat ze het liefst zelfs wat verkopen. Zelf verkopen ze ook Intel pro wireless maar die ondersteunen geen 108 mbps verbinding.

link alternate:Wireless netwerkadapers op Alternate
link gigabyte: GigaByte WIAG02
link topic ExperiaBox hier op tweakers: ExperiaBox

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Viper op 04-02-2007 19:05 . Reden: typfoutjes ]

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MiniPCI is natuurlijk gewoon een standaard he ;)
Uiteraard zullen er altijd delen hardware incompatible zijn met elkaar, maar in principe is je vraag nu net zo als "Werkt PCI WiFi netwerkaart X wel met mijn moederboard type Y".
Zeker als je even een beetje zoekt op het internet of er rampenverhalen met 2 genoemde, zie ik geen enkel probleem om dat kaartje er gewoon in te prikken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Een vriend van me heeft een inspiron 1300 en deze wireless kaart.

Hebben we samen ingebouwd en is wel een fijn ding.
Je kunt em in 400mW uitvoering krijgen, maar dat mag officieel niet.
In praktijk kan het prima, hij heeft die uitvoering en die werkt prima :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie reacties, ik heb nog even verder gesnuffeld en bij de Zercom Computers is hij nog goedkoper dan bij de Alternate dus ik denk dat ik hem daar maar ga bestellen.

Kan ik hem gelijk testen bij de andere buren want daar heb ik gisteren de experiabox aangesloten.

Ik post nog wel als het gelukt is en als het niet lukt ook natuurlijk.

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 11:01
Ik heb precies dezelfde notebook gekregen afgelopen week bij mijn Tucson. Ik heb er een Intel PRO/Wireless 2200BG mini-pci kaart in gezet en deze werkt prima.

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Topicstarter
Het is gelukt!!

Ik heb donderdagavond 2 kaartjes besteld bij Alternate.nl.
Ja 2 kaartjes, een klasgenoot wilde een soortgelijk model en zo konden we de verzendkosten delen en was ik alsnog goedkoper dan bij Zercom. Totaal ben ik nog geen € 30,- kwijt aan dit wireless avontuur.

Zaterdagmiddag rond een uurtje of 3 werd het bezorgd door de TNT Post Pakketservice, wat ik natuurlijk scherp in de gaten heb gehouden via de Track&Trace van dezelfde TNT Post. Alles direct in de laptop gebouwd, het aansluiten van de antenne ging niet zomaar, ik moest toch goed kijken en voorzichtig het kabeltje aansluiten, ik wilde namelijk niks kapot maken. Daarna had ik direct internet via een onbeveiligd netwerk in de buurt :*)

Ik wil jullie hartelijk danken voor jullie commentaar en ik ga denk ik leuke tijden tegemoed met wardriven en internetten natuurlijk.

Mr.Viper

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Viper op 30-10-2006 17:47 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

een ProWireless voldoet idd. ook prima, alleen zonder schermantennes zijn ze echt 3x niets..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Yapser schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:20:
een ProWireless voldoet idd. ook prima, alleen zonder schermantennes zijn ze echt 3x niets..
Zonder schermantenne is geen enkel minipci kaartjes iets waard.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

MR.Viper ik heb ook een laptop van de Hyundai dealer maar als ik het goed begrijp heb jij de WIAG02 besteld?

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Topicstarter
Hey Jaccov,

Ik heb een WI01HT gekocht omdat deze 11, 54 en 108 Mbit netwerken aankan. Bij mij op school gebruiken ze namelijk ook 54 Mbit verbindingen. De WIAG02 ondersteund 11 en 108 Mbit en dus de 54 niet volgens het vergelijkings tabelletje van de Alternate. Aangezien ze dezelfde prijs hebben en de WI01HT meer op voorraad is heb ik deze gekozen.

Ik wens je veel suc6, trouwens je moet de software van gigabyte niet installeren want dit werkt niet zo lekker als die van windows (nooit gedacht dat ik eens zou zeggen dat iets van windows beter was).

Mr.Viper

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 14:44
Hey Mr Viper, een vriend van zit met hetzelfde issue met zijn Inspiron 1300. Je topic kwam dus als geroepen! ben je te spreken (geweest) over de prestaties van de Gigabyte Mini PCI kaart? If so, dan gaan wij ook een dergelijke bestellen.

thnx

Verwijderd

Het is al een half jaartje geleden dat je deze topic bent begonnen, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen met het kaartje, maar vooral wat je voor problemen tegenkwam met de antenne. Ik hoop dat je nog antwoord wil geven.
Dank

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
ik heb acer laptop daarin zit mini pci orinoco !! acer adviseerde intel pro.

perfecte verbinding kaartje koste € 15 incl verzend kosten(via 2dehands,maar was wel nieuw)
in een dell heb ik ook kaartje ingebouwd voor mijn broer

mijn ontvangst( via prg getest) ;) ;) ;) is beter.

dus ik zou ook inderdaad gewoon dat kaartje van zercom inbouwen.

gelijk de vraag,wat is de beste (normale prijs) pci wireless kaart?
deze moet in een barabone van foxconn .

gr

draadje
Pagina: 1