Toon posts:

Toshiba Satellite A100-683 vs Acer Aspire 5672WLMi_1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn aankoop van en laptop blijf ik twijfelen tussen twee laptops:
* Toshiba Satellite A100-683
* Acer Aspire 5672WLMi_1024

Ik zal deze gebruiken voor mijn studie. Ik gebruik hiervoor programma's als AutoCad en Maya. Aangezien dit een laptop is die ik gebruik naast mijn "vaste pc systeem" hoeven deze programma's niet perfect te draaien.

De specificaties van deze laptops verschillen (volgens mij) op gebied van:
* de grafische kaart Toshiba beter met 512 MB ten opzichte van 128 MB

* de accu Toshiba levensduur van 2 uur ten opzichte van 3,5 uur van Acer

Bron: http://www.hardwaretotaal...32d7f60d6f627c6d0268bc9a5
http://www.hardwaretotaal...nfo.php?products_id=25780

Dit zijn volgens mij de twe belangrijkste verschillen tussen beide laptops. Ik kan zelf heel lastig (lees: niet) inschatten of de betere videokaart van de Toshiba opweegt tegen de langere levensduur van de Acer (ik zit niet vaak op plaatsen waar ik gen netspanning heb dus een langere levensduur is niet noodzaak).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij de keus tussen deze twee voor mij bijna identieke laptops.

Verwijderd

de toshiba wint het van de acer. die batterijduur klopt trouwens niet, met een 6-cell kan je makkelijk 3,5 uur doen, met die 8-cell van acer ongeveer 4,5 tot 5 uur. (op gedimd scherm, dat hebben ze hier duidelijk niet neergezet). ik zou zeker voor die toshiba gaan, maar ja wie ben ik!! weet niet of er veel prijsverschil tussen zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:47:
de toshiba wint het van de acer. die batterijduur klopt trouwens niet, met een 6-cell kan je makkelijk 3,5 uur doen, ...
Ik heb zelf de A100-635 (gelijkaardige specs), en kom met moeite aan 2u op mijn 6-cell batterij (scherm gedimd en CPU @ 60%). Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik gebruik hem toch amper in mobiele toestand.

Qua verschillen zijn er naast de snellere grafische kaart van de Toshiba nog de webcam en de DVI-poort van de Acer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:09:
[...]

Ik heb zelf de A100-635 (gelijkaardige specs), en kom met moeite aan 2u op mijn 6-cell batterij (scherm gedimd en CPU @ 60%). Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik gebruik hem toch amper in mobiele toestand.

Qua verschillen zijn er naast de snellere grafische kaart van de Toshiba nog de webcam en de DVI-poort van de Acer.
erg vreemd dan, want met mijn 6-cell, en een zwaarder systeem kan ik wel 3,5 uur toe.....