SpamAssassin vraagje

Pagina: 1
Acties:

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben bezig met SpamAssassin op een Centos Server.
Nu heb ik nog niet zoveel kaas gegeven van Linux,
maar ik doe mn best steeds alles uit te zoeken.

Ik heb SpamAssassin wel aan de praat gekregen.
Alle mail die afgeleverd wordt in een user mail box gaat gewoon goed door de filter heen
en wordt in het onderwerp indien het geval geclassificeerd met [SPAM]

Alleen alle mail die geforward wordt via de virtusertable gaat niet door de spamfilter heen.
Waar moet ik hier de fout gaan zoeken.

Is dit de configuratie van M4 configuratie file van Sendmail ?
Of in de Procmail configuratie ?
Of juist totaal ergens anders ?

Mijn procmail file ziet er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
DROPPRIVS=yes
:0fw
| /usr/bin/spamassassin

Kan iemand me een klein beetje op weg helpen ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

intersys schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:32:
Ik heb SpamAssassin wel aan de praat gekregen.
Alle mail die afgeleverd wordt in een user mail box gaat gewoon goed door de filter heen
en wordt in het onderwerp indien het geval geclassificeerd met [SPAM]

Alleen alle mail die geforward wordt via de virtusertable gaat niet door de spamfilter heen.
Waar moet ik hier de fout gaan zoeken.
Vrij simpel : Procmail is een LDA (local delivery agent), en mail die je via een virtusertable forward gaat daar dus niet doorheen. Geen LDA == geen spamassassin.

• intersys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Dus betekend dat dat je forwared mail helemaal niet met SpamAssassin kan scannen ?

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Het kan met postfix in ieder geval wel. Ik weet niet hoe het met sendmail zit, maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat het niet kan.
Ik gebruik postfix. De mail wordt gescant bij binnenkomst bij de smtp server, en wordt uitgesorteerd door procmail. Dus mail die naar andere vestigingen gaan, worden wel gescanned (en getagd met ***SPAM***) maar niet uitgesorteerd.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
intersys schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:29:
Dus betekend dat dat je forwared mail helemaal niet met SpamAssassin kan scannen ?
Nee, dat betekent het helemaal niet. Het betekent dat je het op een andere plek aan moet roepen. Je geeft niet aan op welke manier procmail wordt aangeroepen (vanuit een .forward? vanuit de configuratie van je MTA?), en het hoeft ook helemaal niet via procmail.