Hoe krijg ik deze PC kast open?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik was vanavond weer eens bij iemand langs om de PC problemen te verhelpen. Een van de dingen die ik vanavond wou doen is wat extra geheugen (PC133 256MB) dat ik hier toch maar had liggen er bij prikken voor een totaal van 384MB.

Echter, ik kreeg de hele kutkast niet open!

De betreffende PC is gekocht eind 2000 / begin 2001, bij de Verkoophal Almelo. (www.verkoophal.nl - website is down).

De kast lijkt, zoals de meeste kasten, te bestaan uit twee verwijderbare zijpanelen. De schroeven die deze panelen zouden vasthouden aan de rest van de behuizing waren niet aanwezig - enkel de gaatjes er voor.

Dus ik dacht, ik schuif, eventueel met behulp van een schroevendraaier, het linkerpaneel naar achter om deze te verwijderen. Het kreng bleek echter muurvast te zitten. Bij nadere inspectie bleek dat het zijpaneel een lipje heeft dat vouwt om de behuizing aan de voorkant - naar achteren schuiven is dus geen optie.

Aan de onderkant van de kast zitten geen schroeven o.i.d. De bovenkant van de kast zit vast (gepopnageld).

Wel kan ik het linker zijpaneel iets openmaken door de achterbovenhoek naar buiten te trekken. Ik zie dan dat er aan de binnenkant van de kast klemmetjes zitten die kunnen klemmen onder een richel aan de bovenkant aan de binnenkant van de kast. Echter, waneer ik het zijpaneel aan de bovenhoek aan de voorkant probeer op te tillen lijkt deze weer muurvast te zitten.

Helaas heb ik geen foto's van de kast. Maar heeft iemand ook maar enig idee hoe ik dit kreng kan openen zonder een blikopener of snijbrander te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:51
Weet je niet het merk van de kast. Wieweet is er een tweaker onderons die hem nog heeft staan.
Deze informatie is nogal weinig, en voor ons erg moeilijk te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 20:50
De voorkant eraf halen? en dan kijken of daar schroefjes of iets dergelijks zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

Klinkt als zo'n kast waarbij je de hele kast (zijkanten, voorkant en bovenkant) naar voren moet schuiven. Je moet dan de zijkant van de kast vastpakken en met bijvoorbeeld je duimen kracht zetten op de CD-Rom drives. Meestal zitten deze kasten vast met 1 dikke schroef aan de achterzijde.

Zoals bij deze kast: http://nl.asus.com/produc...3=0&model=490&modelmenu=1
Zie "simpele assemblage" :)

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 24-10-2006 23:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik dacht ook waar Cereal aan dacht. Ik heb wel eens een wat oudere Packard Bell onder handen genomen en daar moest het frontpaneel vanaf gehaald worden want daarachter zaten schroefjes verscholen. Gewoon het standaard princiepe maar dan aan de andere kant dus. Mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Die klemmentjes in een richel zijn denk ik om het paneel gewoon op zijn plaats te houden en hem afschuifbaar te maken, dat hebben zo goed als alle kasten met zijpanelen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58

Theo

moederbord

Ik denk echt dat een paar foto's de boel zeer veel zal verduidelijken. Kun je niet met een camera(telefoon), evt van iemand geleend, wat foto's maken??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
@keesheid: merk van de kast is onbekend, helaas...

@Cereal / cybersteef: ik had al gekeken (niet aandachtig) of de voorkant ook los kon, maar zag zo geen kliksysteem of zo om het plastic front te verwijderen. Zal morgen weer eens kijken waneer ik daar weer ben.

@BCC: de kast naar voren schuiven lijkt niet juist, aangezien de zijpanelen ook lipjes hebben aan de achterkant waar schroefjes (zouden moeten) zitten om de panelen vast te zetten.

@theodouma: nee, anders had ikdie wel gemaakt. Zelf heb ik geen mobiel met camera functie (een telefoon is een telefoon is een telefoon is een telefoon), en ik weet niet of de 65-jarige dame in kwestie er een heeft.

Ik zit niet echt te wachten om morgen, onder volle aandacht, een onbekende kast helemaal te ontdoen van alles en nog wat alleen om 'm open te krijgen en een reepje geheugen er in te zetten. Oh jee.. :) :) :)

Thanks voor het meedenken, iedereen!

[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 25-10-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

er lijken mij 2 opties:

- of de zijpanelen zitten vast gelijmd... hoop ik niet voor je en lijkt me wat onlogisch :P

- of idd het voorpaneel moet er eerst af (heb dit zelf ook met een akst meegemaakt en ook ik moest een tijd zoeken), vaak zit die met klik-lipjes vast aan de onderkant en/of zijkant.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
kan het boven paneel niet los ik hb hier een kast waar je eerst het boven paneel naar achteren moet duwen en daarna er af moet tillen en daarna kun je de zijpanelen naar boven schuiven.

[ Voor 8% gewijzigd door martijn- op 25-10-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ook de voorkant los halen en dat daar de schroeven zitten, hier op stage zijn allemaal van deze kasten, onderaan zit een stuk open voor je hand en dan moet je de voorkant eraf trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:53
Er zit waarschijnlijk aan de voorkant onderin een gat (aan de onderkant van de voorkant), stop daar 2 vingers in en trek deze naar je toe (klinkt erg nasty als ik het zo terug lees :o ).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel aangepast: iedereen heeft hulp nodig, hoeft niet expliciet gevraagd te worden in de titel

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1