Toon posts:

Laptop verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hooi mede tweakers,

Ik had een vraag omtrent een laptop verzekering.
Ik he..had een laptop gekocht bij dynabyte (..... ) en had er een actua verzekering alla 200 eury bij gedaan met 100% dekking. Nu is mijn laptop gestolen ( 3 weken geleden, ingeslopen thuis terwijl vriendin er was en deuren dicht waren....brutaal..hengelen...) Politie erbij, aangifte etc etc

Er staat in de voorwaarden dat actua met dynabyte heeft afgesproken in natura hetzelfde of overeenkomstig product te leveren als deze wordt gestolen. Ik heb nu dus geen laptop en heb al 2 keer gebeld naar actua. Deze actua heeft uit zichzelf niks laten horen, niet een bevestiging van mijn aangifte etc. Dus laatst weer gebeld: Ik heb een laptop nodig voor werk!! Persoon aan de telefoon antwoordde dat ik er een kon kopen en de bon kon opsturen.En dat ze dan kunnen overwegen uit te betalen....als het uberhaupt vergoed wordt.

Ik vind dit raar, aangezien de verkoper bij dynabyte verzekerde dat deze 100% verzekerd was tegen alles. (Mondelinge overeenkomst?) En omdat er in de voorwaarden staat dat het altijd in natura geschied.

Wat kan ik doen
1. Een laptop kopen en op hoop van zegen...
2. Weer bellen en vragen of ze het schriftelijk willen bevestigen? (Dat zal dan wel heel lang duren)
3. Weer bellen en vragen naar de persoon die het afhandelt?
4. De verkoper (overeenkomst, hij verzekerde me dat ...) aanspreken en de dynabyte actua laten bellen...

Advies is zeer zeker welkom!!!!!!!!

Voor de rest ; Is er een goede laptop verzekering??

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

hmm succes in ieder geval...

Als laptopverzekering wordt altijd en overal de ABN-AMRO verzekering aangewezen!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01 22:10

w0w

ik zou sowieso even gaan babbelen met de dynabyte verkoper die jou dat heeft wijsgemaakt :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb je geen schadeformulier die je moet invullen en opsturen?
meestal keren ze dan pas uit na het schadeformulier en aangiftebewijs ontvangen te hebben.
Anders zou ik daar eerst achteraan gaan bij het desbetreffende Dynabyte filliaal.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

ach ja dat weet je met verzekeren.....

daar begin ik dus echt nooit aan.

enige tip: koop een hond.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 23:32 ]

Verwijderd

/me mompelt iets over de verzekeringsvoorwaarden.

Daarnaast stuurt Actua bij het aangaan van de verzekering volgens mij tevens een handleiding toe.... Hierin staat ongetwijfelt hoe te handelen. Wat je in ieder geval niet moet doen is zonder een schriftelijke bevestiging een nieuwe laptop kopen bij een andere zaak dan Dynabyte. Wat je de volgende keer ook niet moet doen is een dergelijke verzekering afsluiten bij Actua tenzij het aankoopbedrag van de laptop ver onder de 1000 euro ligt. In het geval dat de laptop duurder is dan 1000 euro de volgende keer een kostbaarheden verzekering afsluiten (bij je inboedelverzekering).

Verwijderd

Topicstarter
Reply op allen:

Dank voor de tips zover.
Ik heb bij de aanschaf van de laptop i.d.d. een certificaat en schade formulier gekregen en ook opgestuurd. Ik heb naast de actua verzekering een OHRA inboedel verzekering. Ik had de extra verzekering omdat deze ook bij veel reizen e.d. geldig is.
(Althans zou moeten zijn.) Misschien zou ik de OHRA moeten bellen.

PS die hond dat is een kwispelaar :D tegen iedereen....

Verwijderd

Topicstarter
Nu zoveel maanden verder...

Het is een schande, onprofesioneel is een verklein woord in dit geval....heb 21 brieven gestuurd, 1 keer antwoord gekregen, heel vaak gebeld en vandaag ja vandaag 28 maart 2007 heb ik dan eindelijk te horen gekregen dat ik een nieuwe laptop mag uitzoeken. ( Ondertussen de klachten service in Den Haag erop gezet en een som van 600 eury geëist voor het huren van een laptop.)

Dan hier een tip: bel eerst naar een vezekeraar om te horen hoe deze handelt.
Wordt er opgenomen en begint er in de eerste minuut een bandje te ratelen die ook nog eens het woordje "W-I-J-Z-I-G-E-N" voor je spelde hang dan op!!!!!! je hebt dan actua......(kijk op de site voor het tel nummer en probeer zelf maar....ik kan het nummer wel optypen maar vrees dat mijn trauma's verergeren.) BTW ze hebben wel een lekker melodietje om op te dansen....... :+

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-01 13:54
Je hebt nog geluk gehad dat je een nieuwe laptop ervoor terug hebt gekregen, aangezien er geen braakschade was bij hengelen...?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:
Je hebt nog geluk gehad dat je een nieuwe laptop ervoor terug hebt gekregen, aangezien er geen braakschade was bij hengelen...?
Daar heb je gelijk in. Echter staat er in de voorwaarden "alle onheil"dus die term was perfect gekozen , gelukkig.
Pagina: 1