Toon posts:

1 box op zowel left als right?

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 speaker en die wil ik eigenlijk op mono aansluiten maar m'n versterker heeft alleen 2 uitgangen van left en right (2 zijn al in gebruik door 2 speakers) en ik wil dus die andere box zo aansluiten dat ik zowel left als right hoor op dat ding (in feite mono dus ipv stereo). hoe doe ik dit? gewoon dubbele speakerdraad gebruiken (rode van de left naar rode van de box + rode van de right naar rode van de box en zwarte van de left + zwarte van de right naar zwarte van de box) alleen lijkt mij dat je m dan opblaast :/ (ik denk ik vraag t ff voor ik t probeer :P)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, niet de speaker draaden anders aansluiten (dan is het einde versterker), maar je ingang anders aansluiten.

De draad naar je ingang (b.v. line-in) heeft 3 of 4 lijnen, waarvan 1/2 aarde en signaal links en rechts. De aardes kan je rechtstreeks aan elkaar knopen, in elke van de 2 signaal draaden moet je een weerstandje zetten ongeveer 1kOhm na die weerstandjes kan je ze aan elkaar koppelen, en hou je dus een mono signaal over...

[ Voor 14% gewijzigd door djexplo op 24-10-2006 23:19 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 00:20

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

djexplo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:15:
Nee, niet de speaker draaden anders aansluiten, maar je ingang anders aansluiten.
De draad naar je ingang (b.v. line-in) heeft waarschijnlijk 4 lijnen, waarvan 2 aarde en 2 signaal links en rechts.
De aarde kan je rechtstreeks aan elkaar knopen, in elke van de 2 signaal draaden moet je een weerstandje zetten ongeveer 1kOhm na die weerstandjes kan je ze aan elkaar koppelen.
Heb je daar een schema van? |:(

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 18:46

DataGhost

iPL dev

Killemov schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

Heb je daar een schema van? |:(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                             |¯¯¯¯¯¯¯¯|
                           --| 1 kOhm |---o line-out L +
                          /  |________|
line-in versterker + o---o
                          \  |¯¯¯¯¯¯¯¯|
                           --| 1 kOhm |---o line-out R +
                             |________|

line-in versterker - o---o----------------o line-out L -
                          \
                           ---------------o line-out R -

lijkt me simpel? :/

haha @ djexplo, notepad is sneller dan paint _O-

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 24-10-2006 23:45 ]

Verwijderd

djexplo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:15:
Nee, niet de speaker draaden anders aansluiten (dan is het einde versterker), maar je ingang anders aansluiten.

.
Neuh, niet als je beveiling hebt op je amp :P. Maar werken doet het zeker niet :D

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.kroon/mono.png
Bij tulp stekkers werkt het het zelfde, je maakt mono door links en rechts aan elkaar te knopen. En om kortsluiting te voorkomen zet je weerstandjes in de signaal draden, voordat je ze aan elkaar knoopt.

[ Voor 63% gewijzigd door djexplo op 24-10-2006 23:34 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1