[testcase] Sexy

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met fotografie. Ik weet er nog niet zo veel van, maar wordt erg happy als ik een camera beet heb. Ik heb afgelopen week een aantal series van een vriendin gemaakt met behulp van een supereenvoudig flitssetje. Weet niet precies wat ik er mee moet maar ben gewoon aan het experimenteren gegaan. Aangezien ik de komende weken een aantal afspraken heb om shoots te doen smacht ik naar wat feedback en advies van de kenners. Het was de bedoeling om sexy, maar niet ordinaire of expliciete foto's te maken. Ik heb met de belichting gespeeld en soms bewust onder- of overbelicht. Ik heb van iedere serie die ik heb gemaakt 1 foto toegevoegd. Daarnaast wil ik wat advies voor een goede zaterdagopleiding fotografie. Weet iemand een goede opleiding in de buurt van Rotterdam? Ik fotografeer nu heel erg intuinitief. Aan mijn technische kennis mag absoluut gewerkt worden.
1 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/116/276199744_0b4637cad8.jpg?v=0
2 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/101/276199990_5433932258.jpg?v=0
3 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/96/276200143_e149d2f3f5.jpg?v=0
4 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/85/276200366_a67ea8f349.jpg?v=0
5 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/101/276200725_2d6ba521a0.jpg?v=0
6 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/99/276200485_ec8401b049.jpg?v=0
7 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/81/276200640_6d9e883a88.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Zeker voor een beginner vind ik het geen verkeerde platen! Er zijn imho wel duidelijk platen die beter zijn dan de rest. Zo vind ik #1 en #2 helemaal niets omdat ze erg rommelig zijn, op #1 is de achtergrond veel te afleidend en op #2 weet ik eigenlijk niet waar ik nou naar moet kijken.

De foto's daarna zijn echt een stuk beter. Vooral in #3, #4 en #6 is de lichtval heel interessant, waarbij ik dat in #3 het beste vind. Nummer 4 is theoretisch ook heel mooi, maar heeft het nog net niet. Hij komt me wat te donker over ofzo, weet het niet helemaal. Foto 7 heeft een mooie vlakverdeling, en is ook prettig belicht :)

Al met al iig geen verkeerde platen, ik ben benieuwd naar meer :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool... heel fijn om wat echte feedback te krijgen in plaats van bekenden die alleen maar zeggen... oh wat mooi... hier heb ik iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
fotos zien er heel mooi uit
keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:40:
Daarnaast wil ik wat advies voor een goede zaterdagopleiding fotografie. Weet iemand een goede opleiding in de buurt van Rotterdam?
leuk en betaalbaar; http://www.beeldfabriek.org/
leuk en wat duurder; www.fotoschool.nl
goed, duur en met toelatingseisen; www.fotoacademie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Lateef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik ben het wel met Zoeff eens,
je composities zijn niet slecht, ik doe het meestal slechter ben ik bang. ;)
Hier in FGS zijn een aantal aardige topic om te lezen, zoals [fotocursus]Werking / invloed van ISOwaardes op 't resultaat en
[fotocursus] Sluitertijd en diafragma (deel 2).
Kijk ook gewoon rond in de verschillende FG FAQ's en vergeet de showcases in FGS niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
1: niet zo goed, lijf doormidden gesneden vinnik storend
2: erg prima, dat het iets rommelig is stoort mij niet, lekker plaat, te veel overbelicht rechts, wel wel lekker contrastrijk, zeker sexy
3: niet zo bijzonder in mijn ogen, lichtval aardig, maar mis toch teveel gezicht rechts
4:echt te donker, compositie niet bijzonder en onnatuurlijk
5; JAAA, model is duidelijk op haar gemak, goeie plaat
6: ook goed, mooie kleuren natuurlijk licht lijkt het.
7: beetje cheesy hier, model komt niet goed tot haar recht.

ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij ben je een talent.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik heb de vrijheid genomen om 1 foto een beetje te bewerken om het effect te laten zien als je je diafragma een beetje anders had gekozen en hierdoor een wat kleinere scherptediepte had gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.idzerdamedia.com/grafisch/t.jpg

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het in ieder een leuke serie en met name #2, 4, 6, 7 passen mooi binnen je thema. Je hebt zeker lef om met zo'n thema te beginnen :)

Ik heb zelf geen ervaring met modelfotografie, dus kijk maar wat je doet met m'n opmerkingen. Misschien leer ik er zelf ook nog wat van ;)

1) Er zijn iets te veel storende elementen, zoals de stenen in het water en de persoon op de achtergrond (rechts). Verder kijkt het model nogal afwijzend; naar de camera kijken hoeft niet maar nu lijkt ze het beu ;) Misschien helpt als je een iets lager of juist hoger standpunt neemt, dan snijdt de horizon niet door haar gezicht, waar je immers de nadruk op wilt leggen.
2) Ik vind 'm qua pose wel leuk, alleen jammer dat 'ie links net ietsje van haar mouw afsnijdt en tja, dat hek... Kleinere scherptediepte misschien? Of het net uit het beeld houden? Dan hoeft de achtergrond ook niet zo overbelicht te zijn, het haalt de aandacht weg bij je model
3) Hmm, niet zoveel op te zeggen. Ben niet zo weg van die bunny-oren ;) Wel mooi licht.
4) Op zich heb je mooi licht, alleen licht de focus (voor mij dan) bij haar linkeroksel omdat het daar zo overbelicht is, terwijl haar gezicht wat te donker is. Ik heb ook eventjes bij je Flickr-account gekeken en els_27 in dezelfde set vind ik sterker, die is erg mooi!
5) Over de achtergrond is al wat gezegd. Misschien dat haar ogen (vooral rechts - voor haar dan) net ietsje meer uitgelicht mogen worden, dat trekt je net wat meer de foto in. Verder gewoon mooi.
6) Erg mooi, dat blauw en die huidtinten. Misschien had je dat wat meer kunnen benadrukken / uitbuiten :) Licht is mooi, alleen de compositie, net iets krapper of net iets wijder, ik weet het niet...
7) Vind ik persoonlijk de mooiste. Al zou je misschien de schaduw bij haar linker oog wat kunnen verminderen en de blauwe steentjes, of meer erbij of weg, dat houdt het beeld simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zendor, je hebt helemaal gelijk met het diafragma. Op de een of andere manier kies ik vaak een net iets te grote scherpte diepte. Ik probeer het wiel altijd een beetje voor de tweede keer uit te vinden en ben net iets te eigenwijs om mij aan de standaard fotoregels te houden... Maar na jouw voorbeeld zie ik een duidelijk verschil... ik ga meer proberen met het diafragma. Niemand is echt gecharmeerd van foto #1 Ik heb er meer in deze serie gemaakt, misschien heb ik de verkeerde selectie gemaakt. Ik plaats hier even een ander uit dezelfde serie (nog steeds een beetje rommelig hoor)... Ik plaats eronder gelijk even foto 27 waar Domog het over heeft (bedankt voor je reactie Domog).

1 Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/116/276199779_a7bb18ff7b.jpg?v=0
2 (els_27) Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/113/276200304_b60d47770b.jpg?v=0

By the way Zandor. Ik ben nu 24 jaar oud en ik kwam er vorig jaar tijdens een reis naar China achter dat ik echt heel, maar dan ook echt heel erg blij wordt van fotograferen. Het geeft je een derde oog, een andere blik op de wereld en het lef om dingen aan te pakken die je normaal niet zo snel doet. Na die vakantie heb ik een Canon Eos 350 d gekocht met een zoomlens van Sigma. Vorige week heb ik een 150 watts flitssetje gekocht waar ik tot nu toe nog niet mee heb geflitst. Ik gebruik het nog als fotolampen... Ik ben nog erg onzeker over mijn foto's, maar ben ook nog niet zo lang bezig. Van jullie opmerkingen kan ik veel leren en uiteindelijk betere foto's door gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik moet het gewoon zeggen: Ik vind dat je gelukt hebt gehad! Jouw model weet sexy te zijn. _/-\o_ Ik bedoel ermee te zeggen; een steen kun je niet of moeilijk sexy op de plaat vereeuwigen. Het lijkt me erg fijn om met zo'n model samen te werken, omdat er dan de wisselwerking al bestaat tussen model, model zijn, en de fotograaf (M/V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34

Dogooder

dus...

Ik vind de "vervangende" foto van #1 wel iets minder. De eerste vond ik wel mooi, maar inderdaad trekt de achtergrond wel de aandacht. Bij de tweede stoort het mij veel meer dat de benen zijn afgesneden. Stoort meer dan alleen het bovenlijf bij de eerste. Dit is misschien ook omdat je nog ene stukje laars ziet.
Bij #1 misschien net iets lager moeten uitsnijden zodat ook de hanger geheel er op staat. De pose, meer naar beneden kijkend, vind ik beter dan bij de tweede.

De foto die had "in plaats van #4" vind ik wel mooier. Mooiere pose en iets closer. Maar dat is denk ik gewoon geheel mijn eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
graag gedaan, ik denk dat een cursus voor jou ook heel goed zal zijn. op zich heb je er een goed oog voor, maar er valt nog een hoop te verbeteren. zo zou je bijvoorbeeld wat consequenter in je belichting moeten worden en moet je je composities wat zorgvuldiger kiezen. (zo zou bijv. els_15 op je site, wat ik al een redelijk goede foto vind, met net een tikje andere compositie véél sterker zijn)

maar let wel dat je fotografie voornamelijk zelf moet doen, dus ook wanneer je een cursus volgt. je kan daar het meeste uit halen door er zelf veel energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet els_15 er gelijk even bij. Ik vind de compositie en het camerastandpunt zelf juist erg leuk. Help me even...hoe zou jij de compositie van deze foto verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/92/276199966_794ebc3169.jpg?v=0

Ennuh ik heb heel veel afspraken gepland om te fotograferen.... dus met oefenen komt het wel goed. Ik hoop echt dat iedere serie weer iets beter wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:29:
hoe zou jij de compositie van deze foto verbeteren?
dat is niet aan mij, het is tenslotte jouw foto.
maar let bijv. op hoe en waar je iets afsnijd.
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:29:
Ennuh ik heb heel veel afspraken gepland om te fotograferen.... dus met oefenen komt het wel goed. Ik hoop echt dat iedere serie weer iets beter wordt...
dat is hartstikke goed, maar ik denk dat het volgen van een cursus echt belangrijk (voor jou) is. je wordt daar gewezen op dingen die je goed en slecht doet, zowel inhoudelijk als technisch (iig wanneer je een goede docent hebt en zelf er voldoende energie in steek). en daarnaast zie je ook hoe ander het doen en ook daar kan je een hoop van leren. met name een cursus bij de beeldfabriek is echt goedkoop en er lopen daar goede docenten rond (in het verleden ook wat mindere, maar volgens mij zijn die allemaal weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor een beginner zoals je jezelf omschrijft ben je behoorlijk goed op weg! Je foto's kijken lekker weg, ze ogen spontaan, d'r zit een verhaal in. Hier op GoT zijn we veelal technischer bezig, bezig met compositie, technische instellingen etc. Iets waar jij wat meer vanaf wilt weten. Wat ik je graag zou willen meegeven is vooral hier niet in te verdwalen, maar meer bezig te zijn met waar je nu bezig bent; het afdrukken op het juiste moment, het opvangen van emotie en het brengen van een verhaal in de foto. En als je wel met techniek aan de slag wilt gaan, probeer je er dan niet te veel in te verliezen, achteraf in foto bewerkingsprogramma's kun je ook een hoop voor elkaar krijgen, wel kost het wat meer tijd. Maar het zal je tijdens het maken van de foto minder bezig houden met de instellingen van je camera en des te meer bezig houden met het afdrukken op het juiste moment, emotie vangen en het brengen van een verhaal.

En last but not least, ben er benieuwd naar nieuw foto materiaal van je!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 19:53

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

els_15...hoe zou jij de compositie van deze foto verbeteren?
Zo zou ik deze foto nemen: hoofd er helemaal op, hand op de grond / voet er ook op, ze kijkt naar rechts -> daar meer achtergrond naast (en links dan wat minder), minder scherptediepte (de achtergrond is te scherp, leidt te veel af).
Niet alleen kijken naar wat je op de foto zet, maar ook hoe... (Hoe wil je de foto terugzien?) Bij twijfel meerdere foto's nemen, en daarbij ook in/uit zoomen.

Maarja, het is jou foto!
Goed gedaan, ga zo door!

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Pagina: 1