Ik ben bezig om een nieuw systeem aan te schaffen. Nu wil ik het volgende gaan kopen :
asus DSBF-D
2 x xeon 5160 4mb cache 3Ghz
Nu zitten er bij die xeons van die standaard 1u koelblokken. Nu is mijn ervaring dat je daarvan niet echt blij word. Het is de bedoeling dat het mijn workstation word en dus is stilte erg belangrijk vind ik.
Nu heb ik ergens gelezen dat socket 604 (xeon) koelblokken ook hierop passen. Het formaat zou namelijk hetzelfde zijn. Is dit ook zo?
Nu kan ik voor socket 771 maar 2 echte goede koelblokken vinden :

LINK
Specifications
* Copper Base, Aluminum Pin Based Xeon Cooler
* Supports Socket-771 Xeon Processors at 3.73 GHz+
* Mirror Finished, 1/2" Thick Copper Base
* Helicoid Pin Design For Increased Surface Area
* Includes Delta 80mm Fan, 2700 RPM, 28 dBA, 31 CFM
* 650 Grams, Requires Motherboard Removal To Install

LINK
Technische gegevens
Noise value: 18-23 dB(A).
Heatsink: Aluminium met koperen onderkant en 3 heatpipes
Ventilatoren: 1* Verax 80mm ventilator met geintegreerde temperatuur controle en 1* 80mm ventilator
Afmetingen: 81*109*126mm
Gewicht: 575g
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de verax x21 aangezien die een stuk stiller is. Ook weet ik hiervan dat deze koelblokken de cpu's goed kunnen koelen. De grote vraag is passen 2 van zulke koelblokken ook op een asus DSBF-D. Weet iemand of deze koelblokken passen of hoe je te weten kunt komen of deze koelbokken passen?
(ik heb verax al gemailt maar die mailen niet echt terug)
Mocht iemand nog andere koelbokken weten die passen of andere ideeen hebben alles tips / iedeeen zijn welkom
asus DSBF-D
2 x xeon 5160 4mb cache 3Ghz
Nu zitten er bij die xeons van die standaard 1u koelblokken. Nu is mijn ervaring dat je daarvan niet echt blij word. Het is de bedoeling dat het mijn workstation word en dus is stilte erg belangrijk vind ik.
Nu heb ik ergens gelezen dat socket 604 (xeon) koelblokken ook hierop passen. Het formaat zou namelijk hetzelfde zijn. Is dit ook zo?
Nu kan ik voor socket 771 maar 2 echte goede koelblokken vinden :

LINK
Specifications
* Copper Base, Aluminum Pin Based Xeon Cooler
* Supports Socket-771 Xeon Processors at 3.73 GHz+
* Mirror Finished, 1/2" Thick Copper Base
* Helicoid Pin Design For Increased Surface Area
* Includes Delta 80mm Fan, 2700 RPM, 28 dBA, 31 CFM
* 650 Grams, Requires Motherboard Removal To Install

LINK
Technische gegevens
Noise value: 18-23 dB(A).
Heatsink: Aluminium met koperen onderkant en 3 heatpipes
Ventilatoren: 1* Verax 80mm ventilator met geintegreerde temperatuur controle en 1* 80mm ventilator
Afmetingen: 81*109*126mm
Gewicht: 575g
Nu gaat mijn voorkeur uit naar de verax x21 aangezien die een stuk stiller is. Ook weet ik hiervan dat deze koelblokken de cpu's goed kunnen koelen. De grote vraag is passen 2 van zulke koelblokken ook op een asus DSBF-D. Weet iemand of deze koelblokken passen of hoe je te weten kunt komen of deze koelbokken passen?
(ik heb verax al gemailt maar die mailen niet echt terug)
Mocht iemand nog andere koelbokken weten die passen of andere ideeen hebben alles tips / iedeeen zijn welkom
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W