Toon posts:

Probleem met vreemd beeld op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd doet mijn pc niet meer precies wat ik wil. Aangezien ik daar niet tegen kan kom ik hier maar even aankloppen.

Op een bepaald moment begon mijn scherm rare kleuren en vreemd beeld te vertonen. Geen atrifacts ofzo, het scherm sprong gewoon over naar allerlei kleuren, op een hoge resolutie. Ik heb mijn pc uitgezet en bekeken. Er zat een grote laag stof op het gaasje van de koeler van mijn videokaart. Ik heb de laag eraf gehaald, verder even een stofzuiger erdoor en weer aangezet. Hij deed het weer.

Een aantal dagen later deed hij weer hetzelfde. Het gebeurde bijvoorbeeld tijdens een spelletje, maar ook gewoon in windows. Als ik mijn videokaart er even uithaalde en er terwijl hij aanstond een grote ventilator opzette, ging het weer prima voor een tijdje.

Nu begint hij het gare beeld al te geven bij het opstarten. Ik kon het wel weer goedkrijgen, maar het werd steeds lastiger. Soms ging het ineens weer 2 weken goed.

Goed, videokaart, denken jullie natuurlijk. Denk ik ook wel, maar...
Ondertussen ziet hij soms mijn geluidskaart niet als ik opstart. Dan krijg ik een vreemde melding, die erop uitdraait dat als ik geluid wil horen, ik maar een geluidskaart moet kopen. Verder doet soms mijn muis het niet bij het opstarten. Als ik hem eruit en erin stop (usb), doet hij het weer.

Vanavond kreeg ik mijn pc dus helemaal niet meer opgestart. Ik heb alle gewone truukjes geprobeerd, maar het lukte niet. Uiteindelijk heb ik een andere voeding geprobeerd en voila, hij werkte weer. Tijdens het spelen van een spel lipe hij weer helemaal vast. Niet zoals normaal, anders deze keer. Kan misschien komen omdat deze voeding geen extra voeding voor de videokaart had.

Ik heb een nieuw moederbord besteld, maar nog niet betaald, omdat ik niet precies weet of dat wel het probleem is. Ik dacht bij het goedkoopste onderdeel te beginnen :(

Mijn pc:
AMD64 3200+ s939
MSI K8N NEO4-F
1gb kingston cas2
Leadtek 6800GT
Enermax 500watt
3hd's waarvan 1 sata
Verder nog wat cd spelers enzo

Ik hoop dat een van jullie een idee heeft.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43

aerofreak

Steve Jobs

sinds die gek doet heb je daar voor gekke dingen gedaan nieuwe hardware of software

heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ge probeerd ;)

[ Voor 45% gewijzigd door aerofreak op 24-10-2006 22:27 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~