Toon posts:

Netwerk icm WRT54G geeft subnetmask fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ongeveer 2 maand geleden een Linksys WRT54G (ja ook ja :D) aangeschaft voor mijn tegelijk gekochte laptop. Hij heef gefunctioneerd in de volgende opstelling:

USB Modem ADSL > Server > Switch 4Poort's > Switch 16Poort's > Linksys WRT54G > PC

Deze opstelling heeft altijd gewerkt (Instellingen onbekend) tot aan gister avond, om de 5 seconden viel de verbinding weg, dus éérst er van uit gegaan dat de server een probleem had dus die gereset dit gaf geen verbetering, toen de switchen gereset ook dit gaf geen verbetering, toen de PC direct op de 16Poort's switch aangesloten en toen werkte alles weer naar behoren. Probleem zit hem dus in de Linksys WRT54G.
De router heb ik gereset...Maar als ik nu mijn gegevens inklop in de router geeft hij de volgende fout melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.futurehost.nl/images/foutmelding.JPG

Ik gebruik de volgende instellingen:

IP Internet: 80.60.228.172 (=Planet ADSL)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1 (= Server adres)
DNS1: 195.121.1.34
DNS2: 195.121.1.66

De foutmelding geeft dus aan dat er iets mis is met de subnetmask, alleen ik zie niet wat ik fout doe, kan iemand mij vertellen wat ik mis doe?

p.s. ik heb google en de search gebruikt maar op "Linksys WRT54G" en op "IP address and gateway is nog at same subnet mask!" krijg ik veel topics maar geen relevante mocht ik toch een topic over het hoofd hebben gezien mijn excuus ervoor!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik denk dat het verkeerd gaat bij het inkloppen van het IP-adres.
Je Linksys zit zowat helemaal achterin je netwerk, en je geeft het apparaat het IP van je internetverbinding.
Probeer eens op je linksys een 192.* adres in te geven (192.168.0.2 oid) dan zou je subnet wel moeten werken.

Verwijderd

IP Internet: 80.60.228.172 (=Planet ADSL)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1 (= Server adres)
DNS1: 195.121.1.34
DNS2: 195.121.1.66

Je probleem zit in deze instellingen.

Het is onmogelijk om een gateway op te geven dat op een ander subnet ligt. Je moet het je zo voorstellen:
Jij rijdt op de A2 ( het subnet van planet 80.60.228.0 ) en je wilt afslag 18 op de A76 nemen. Dat gaat dus niet werken omdat je niet op de juiste weg zit. Het zelfde geld voor IP's: Jij moet een gateway hebben op 80.60.228.0 óf je moet een IP hebben in de 192.168.0.1 range.

Ik denk dat jij een IP adres moet gebruiken dat op de 192.168.0.x range ligt, omdat je schrijft dat je verbinding doorgepatched wordt via allerlei switches en ik aanneem dat deze ook op de 192.168.0.x range opereren.

Groeten,

Tim

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 22:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij probeer jij het public IP-adres aan de "verkeerde kant" van je router te configureren. Overigens als ik naar mijn SpeedTouch kijk dan staat er bij het WAN IP-adres helemaal geen Subnetmask genoemd. Iniedergeval gaan het door jou ingevulde IP-adres en gateway inderdaad niet samen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de hulp en duidelijk uitleg (Snelweg verhaal :D)... en inderdaad het probleem is opgelost, Stom want ik dacht dat ik dit al eerder had geprobeerd maar niet dus!

Nogmaals heel erg bedankt!