Toon posts:

Versterker stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn stereo aangesloten op mijn pc (Audigy 2 ZS). Alles zit aangesloten als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1690/radioaansluitenuj4.jpg

Het geeft een aardig goed geluid met zoveel boxen. Maar het gaat niet hard genoeg. Als ik hem harder wil zetten dan krijg ik ook een error. Daarom wil ik een versterker aan mijn stereo hangen. Dus dan wil ik het als volg: Pc - radio - versterker - snoeren boxen. Maar ik heb op google gezocht en hier maar ik vind er niet veel over. Ik weet dus ook niet of er wel uberhaupt een versterker bestaat die op je radio gaat.

Verwijderd

Noem het aub geen boxen, boxen stop je babies in.

En zoveel speakers is echt compleet zinloos en martelt je versterker. Je bent trouwens zwaar onduidelijk? Een radio versterkt niet, dus waarom zit die er tussen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Is dit een grapje?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Als ik het goed begrijp heb je op 1 aansluiting van je radio 9 speakers aangesloten?

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ben er al uit heb 't beetje onduidelijk uitgelegd kan op slot.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kan ook wel 1000W aan speakers aan mijn 2x23W versterkertje hangen, maar dan komt er nog steeds even veel geluid uit qua vermogen als 2 speakers van 30W, omdat de versterker niet meer vermogen kan leveren.

De versterker kan het vermogen leveren bij een bepaald weerstand, het Ohm getal wat er op staat.
Als je meerdere speakers van gelijke 'weerstand' parallel aansluit wordt de weerstand steeds kleiner, waardoor de versterker te veel stroom moet leveren en deze dus te heet kan (weet het wel zeker) worden.

Als je toch heel veel speakers aan wil sluiten kan je een paar in serie zetten, en dan een paar van die series weer parallel.
Jij hebt nu 12 speakers parallel staan, je versterker moet nu 12x zo veel stroom leveren dan hij voor ontworpen is.
Het heeft helemaal geen nut, maar als je je versterker heel wilt houden zou ik ze in 4 groepen van 3 speakers (ideaal is 3 groepen van 3 speakers _of_ 4 van 4) zetten, dan hou je je versterker langer heel.

Als je het toch wilt doen kan je verloopkabels kopen van cinch naar tulp, en die van je computer in bv. de CD ingang van je versterker steken (NIET de phono ingang), dan kan je de boel normaal aansluiten zoals het hoort (dus met 1 speaker per kanaal)

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 24-10-2006 22:37 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

ff serieus, dit is geen manier om speakers aan te sluiten op je versterker. Vind het daarom ook niet vreemd dat ie in de protection gaat op een gegeven moment.

Dit soort dingen deed ik toen in 10 was met een oude autoradio... Was leuk om mee te kutten, maar verre van serieus muziek luisteren.

Laat staan dat het ook daadwerkelijk harder zou gaan als je meer speakers aansluit. Hoe meer speakers, hoe harde je amp door de knieen gaat, en hoe minder hard deze zal spelen. Je hebt er dus totaal niks aan.

Edit: damn, te laat ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:34:

Als je toch heel veel speakers aan wil sluiten kan je een paar in serie zetten, en dan een paar van die series weer parallel.
Jij hebt nu 12 speakers parallel staan, je versterker moet nu 12x zo veel stroom leveren dan hij voor ontworpen is.
Het heeft helemaal geen nut, maar als je je versterker heel wilt houden zou ik ze in 4 groepen van 3 speakers (ideaal is 3 groepen van 3 speakers _of_ 4 van 4) zetten, dan hou je je versterker langer heel.

Als je het toch wilt doen kan je verloopkabels kopen van cinch naar tulp, en die van je computer in bv. de CD ingang van je versterker steken (NIET de phono ingang), dan kan je de boel normaal aansluiten zoals het hoort (dus met 1 speaker per kanaal)
Klinkt interessant maar snap het 1e en 2e deel niet helemaal qua aansluiten en alles. Zou je dat uit willlen leggen?

Ben misschien toch van plan om een 7.1 setje te kopen als dat beter geluid geeft.

Verwijderd

Paralell is de manier waarop jij je speakers aan elkaar geknoopt hebt volgens het schema wat je in de TS poste ;) Serieel (de andere manier) is zeg maar alles met elkaar doorverbinden, en dus niet parallel maar serieel aansluiten

code:
1
+---speaker----speaker----speaker----|- (min)

Links de Plus, en helemaal rechts de Massa (min). Het blijft nog geen goed idee, maar je kan beter voor een 7.1 set kunnen kijken dan je versterker onnodig vernaggelen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 07:00:
[...]

Ben misschien toch van plan om een 7.1 setje te kopen als dat beter geluid geeft.
Verkoop alles en koop 2 fatsoenlijke speakers, klinkt in 99% van alle gevallen beter bij muziek voor hetzelfde of minder geld. 5.1, 7.1, 2.1; zegt allemaal vrij weinig over hoe goed het geluid is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 10:43 ]

• Barry|IA
ALLE Mediamarkt, BCC, Expert, etc. surround setjes zijn bagger als je het vergelijkt met een goede stereo set. Dus als je minder dan 600 Euro te besteden hebt, zou ik surround echt vergeten en verder kijken naar een leuk 2e hands stereo setje.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:58:
ALLE Mediamarkt, BCC, Expert, etc. surround setjes zijn bagger als je het vergelijkt met een goede stereo set. Dus als je minder dan 600 Euro te besteden hebt, zou ik surround echt vergeten en verder kijken naar een leuk 2e hands stereo setje.
Enige sat-set die ik tot nu toe gehoord heb die wel lekker klinkt is de MS Genie set (800 voor speakers). Kef eitjes moeten ook wel oké zijn, maar heb die nog nooit gehoord.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Enige sat-set die ik tot nu toe gehoord heb die wel lekker klinkt is de MS Genie set (800 voor speakers). Kef eitjes moeten ook wel oké zijn, maar heb die nog nooit gehoord.
Je vergeet de Celestion AVP/JBL SCS die ook best meer dan ook zijn. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de 'Creative Inspire T7900' (http://nl.europe.creative...y=113&product=10321&nav=1) kopen heeft niet veel nut en geeft niet beter geluid?

En kunnen zulke 7.1 speakers wel goed hard aan? Dus niet dat ik hard muziek of flim wil kijken dat ze kapot gaan. Heb niet veel geld dus zo'n setje lijkt intressant. Maar ik vraag maar aan jullie of 't wel een slim idee is.

Ik weet totaal niets van geluid of dus jullie hulp word in ieder geval gewardeerd _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 18:12 ]

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 19:45

thommich

Belg

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:08:
Dus de 'Creative Inspire T7900' (http://nl.europe.creative...y=113&product=10321&nav=1) kopen heeft niet veel nut en geeft niet beter geluid?

En kunnen zulke 7.1 speakers wel goed hard aan? Dus niet dat ik hard muziek of flim wil kijken dat ze kapot gaan. Heb niet veel geld dus zo'n setje lijkt intressant. Maar ik vraag maar aan jullie of 't wel een slim idee is.

Ik weet totaal niets van geluid of dus jullie hulp word in ieder geval gewardeerd _/-\o_
Ooh, het zal alleszins veel beter klinken dan wat je nu hebt (speakers op elkaar afgestemd ;) ). Maar echt luid zullen ze nog niet gaan (Ben zelf de Z-5500 vn Logitech gewoon _/-\o_ ). Maar voor die prijs is het een goeie set. En ik denk dat je zeker het verschil zult horen, je kan alleen maar verbeteren 8)7

• TomSwinnen

TomSwinnen

Waarom moet het altijd om ter luidst? :X
Als zo van die setjes (ja, ook Logitech, ja) luid "kunnen" dan betekent dat nog niet dat het ergens op lijkt, meer vervorming dan geluid.

Als je écht luid wilt (en waarom zou je dat willen) mag je dokken. Toch als je wilt dat het nog klinkt op volume oorverdovend.

Van alle luidsprekers die ik hier thuis heb staan, gaan alleen mijn Celestion C3's echt luid-luid zonder te vervormen. En dan bedoel ik de equivalent van een straaljager die opstijgt naast je oor. Maar dan kan je echt niet in dezelfde kamer blijven zitten voor langer dan 2 minuten, of je bent permanent doof. 8)7

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik muziek mooier als het hard staat dan dat het zacht staat. Mijn broer vind dat ook maar mijn moeder houd daar weer totaal niet van. ;)

Maar een straaljager hoeft ook niet. Maar gewoon hard dat het de moeite is voor feestjes is en dat het gewoon lekker luid kan. En het geluid hoeft niet super kwaliteit te zijn. Maar toch wel een beetje het gevoel dat je met de film mee word genomen zeg maar. En bij games dat je toch wel voetstappen kan horen. Dat heb ik nu ook wel beetje maar niet duidelijk genoeg (goh).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:26:
Als je écht luid wilt (en waarom zou je dat willen) mag je dokken. Toch als je wilt dat het nog klinkt op volume oorverdovend.
* voodooless ziet voor zich (in gedachten (nog!)): een WMTMW met 18" Woofers, 18 cm mids en hoorn tweeter :)

Volgens mij moet jij eens kijken naar de Eltax Concept 400, veel woofer voor heel weinig geld. Kwaliteit is niet denderend, maar het kan vast wel hard :P

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 25-10-2006 19:16 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:14:
[...]
* TomSwinnen ziet voor zich (in gedachten (nog!)): een WMTMW met 18" Woofers, 18 cm mids en hoorn tweeter :)

Volgens mij moet jij eens kijken naar de Eltax Concept 400, veel woofer voor heel weinig geld. Kwaliteit is niet denderend, maar het kan vast wel hard :P
http://www.legacy-audio.com/2004/helix.html
Zoiets lijkt me ook wel leuk, dan. :P

Volgens mij kan hij beter bij Magnat of JBL aan gaan kloppen. Gaat meestal hard zat. Eltax zit nog zo een beetje tussenin wat dat betreft. :)

Verwijderd

Topicstarter
Rustig Rustig :P 't moet allemaal in m'n schraale budget passen (rond de 100,- wat wil je met 2 euro per uur :/ ) En dat magnat hard gaat weet ik wel uit m'n broers auto O-)

En zoek wel meer een setje dus niet echt speakers zoals ik nu heb. Edit: of 2 speakers bijv. moeten stuk beter klinken dan is 't oke. Jullie hebben er verstand van ik niet.

En @ post hier onder. Ik kom niet vaak in de stad en om uitgebreid te gaan kijken is ook niet echt de mogelijkheid. Misschien nog een x maar via internet bestellen vind ik zoiezo makkelijk en met tips van andere kom ik ook wel ver.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:35 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat let je om een PC zaak binnen te vallen en daar eens het een en ander te beluisteren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Iets dergelijk gaat het inderdaad worden, gaat echter meer zoeits worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/Files/Billeder/R%2090/R909_pblack_1_med.jpg

Echter een woofer wegdenken, en dan spiegelen bij de tweeter :9~

Verwijderd

100 euro?

Concept 500 series , 105 euro

Eltax concept, 89.95

Eltax concept , 79.95

Vooral de Concept 500 series heb ik hier ook staan. Voldoen ideaal om lekker hard te gaan, en de bass klinkt ook erg goed. Het zijn mischien geen PC speakers nee, maar wel ideale speakers om mee te beginnen voor weinig geld.

Good luck :) -- Edit: Linkjes werken half, komt uit op search page.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er mooi uit. Heb ook is bij Conrad gekeken en gelet op het merk Eltax wat goed is volgens vele hier. Maar ik zoek meer iets surround achtig iets en ik kwam op deze uit: zie twee posts hieronder

Vond hem er wel mooi uitzien. Maar qua aansluiten weet ik niet of het dan weer goed gaat. Iemand bekend met deze set?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 20:32 ]

Verwijderd

Je link werkt niet :+

Waarom ga je niet naar conrad zelf om te luisteren? Ik had toendertijd die speakers (concept 500 series) gewoon besteld, omdat ik simpelweg nieuwe speakers nodig had en niet veel wou uitgeven. Ze zagen er iig betrouwbaar uit. En ja bij testen klinken die dingen nog verdomd goed ook :).

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik zie het van de link eerst deed hij het nog :+

Het gaat om de:
ELTAX DOLBY SURROUND SET UNIVE
Bestnr.: 340568 - 89

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/6859/eltaxvj4.jpg

En er zit hier niet ergens een conrad in de buurt waar ik zo heen kan gaan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bedenk wel dat je met zo'n speakerset ook een HT amp nodig hebt he!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Laat eens foto's zien van je setup! :P

Verwijderd

Topicstarter
Grapjas..

Dat dacht ik al van zo'n HT amp.. Ik denk er goed over na en waarschijnlijk bestel ik die Concept 400. Spreken me het meest aan.

Verwijderd

Moet je natuurlijk niet weer aan elkaar knopen he :+

http://members.home.nl/lism.1/high.jpg

Das nog een oude pic, maar die speakers zijn echt top voor gewoon stereo geluid. Als je nog geen HT versterker heb geef dan ook geen onnodig geld uit aan surround en centerspeakers :>

Neem een leuke Set speakers in plaats daarvan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar dat zijn maar 2 speakers en m'n versterker/stereo heeft daar ook 2 uit en ingangen voor. Dus als ik die bestel is het kabeltje in m'n stereo en klaar en dan heb ik mooier geluid dan nu? En dan kan het fatsoenlijk hard :P

Verwijderd

Ik ben wel es benieuwd naar je huidge setup.. kan je een pic schieten ervan ? :P

Over dat mooie geluid. Het ligt er maar net aan in wat voor toestand je versterker nu is met al die speakers die je erop gekoppeld hebt. Op langdurig gebruik gaat het kapot ja.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:16:
Ziet er mooi uit. Heb ook is bij Conrad gekeken en gelet op het merk Eltax wat goed is volgens vele hier. Maar ik zoek meer iets surround achtig iets en ik kwam op deze uit: zie twee posts hieronder

Vond hem er wel mooi uitzien. Maar qua aansluiten weet ik niet of het dan weer goed gaat. Iemand bekend met deze set?
Eltax is niet zo goed, levert echter wel veel "bang for buck":)

Verwijderd

Topicstarter
M'n versterker is nog in orde heb 't nog niet heel lang zo :P Maar bij mijn stereo zelf zaten 2 goede speakers. Heeft het nut om die bij de 2 nieuwe speakers te doen? Of word het dan weer slecht door al het geknoop enzo.

En pics misschien later heb ff geen camera :P

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Niet doen :P
Gewoon 1 versterker en 2 speakers. Verschillende speakers in'n stereo-setup gaat niet klinken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat neem je terug!

Mijn Camargues zijn hemels! Beter dan de meeste speakers in hun prijsklasse, of zelfs een klasse hoger. Dus, ga nu niet het hele merk afknallen omdat hun Budgetspeakers niet veel soeps zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer! :P Ik ben er nog steeds over aan het nadenken. Wil niet iets kopen waar ik niets aan heb natuurlijk. Eerst wou ik de Eltax Concept 400 kopen maar nu kwam ik dit tegen:

DAEWOO HC-6120X DVD-Receiver
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/3410/daewooft2.jpg

Ik blijf toch een beetje hangen bij het surround idee. Het hoeft niet super te zijn zoals al gemeld. Maar nou vroeg ik me af. Is zo'n set met receiver beter dan 2 speakers op mijn stereo met 'misbruikte versterker :P ' ? En kan zo'n receiver gewoon aangesloten worden met die kabel die nu ook tussen m'n pc en stereo hangt. Ben naam vergeten iets van tulp kabel.. 1 pin voor m'n pc en 2 voor m'n radio iig. En niet te vergeten is m'n geluidskaart wel goed voor surround? (creative audigy 2 SE)

Vast bedankt _/-\o_

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:14
wat voor versterker heb je nu?,die kabel die je hebt heet minijack naar tulp, die kan je houden maar dan heb je nog steeds steregeluid dus je hebt er waarschijnlijk 3 nodig, 1 voor liks en rechts voor 1 voor links en rechts achter en 1 voor de center en subwoofer

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik nu gewoon versterker uit m'n radio.

Maar is het niet zo dat het geluid komt van af m'n pc => naar die minijack naar tulp => naar de receiver => en van daaruit lopen de kabels naar de speakers en subwoofers?

En hoe is dat setje?

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:21:
[...]

Dat neem je terug!

Mijn Camargues zijn hemels! Beter dan de meeste speakers in hun prijsklasse, of zelfs een klasse hoger. Dus, ga nu niet het hele merk afknallen omdat hun Budgetspeakers niet veel soeps zijn. :)
Veel bang for buck dus ;) :> . Maar ik had het er dus over dat de budgetspeakers niet zo goed zijn in verhouding tot duurdere, maar voor hun geld goed zijn. Beetje lastig uit te leggen :)

@Slammers3000; ik zou Daewoo echt hard mijden, heb er niet zoveel vertrouwen in. Koop gewoon iets van Sony, Pioneer of Yamaha. En 2 fatsoenlijke speakers klinken trouwens nog een STUK beter dan die Daewoo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 23:02 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Wat is je budget? Denk anders eens aan twee speakers + een versterker van marktplaats ofzo. Dat zal echt 20x zo goed klinken als zo'n daewoo setje (voor dezelfde prijs).

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:00:
[...]
Beetje lastig uit te leggen :)
Een goede prijs/kwaliteitverhouding is de meest gangbare term. ;)

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:21:
[...]

Dat neem je terug!

Eltax is over het algemeen gewoon niet goed hoor, ook niet in hun budget reeks vind ik. Hoewel alles van Eltax budget is, maargoed :)

Vergelijkbare merken als Skytronic, Evidence, MS, etc. in dezelfde prijsklasse zijn zeker ook de moeite waard als het echt goedkoop moet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is rond de 140 euro. Niet veel dus. Maar die daewoo niet kopen dan. Op conrad klopt trouwens ook niet wat er bij staat. 5x 125 watt en 1x 300 watt geloof ik. Want het is 5x 15W en 1x 30W op de site van Daewoo.

Versterker op marktplaats had ik ook gekeken maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken. Heb er geen verstand van.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 06:22:
Mijn budget is rond de 140 euro. Niet veel dus. Maar die daewoo niet kopen dan. Op conrad klopt trouwens ook niet wat er bij staat. 5x 125 watt en 1x 300 watt geloof ik. Want het is 5x 15W en 1x 30W op de site van Daewoo.

Versterker op marktplaats had ik ook gekeken maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken. Heb er geen verstand van.
Conrad heeft het waarschijnlijk over PMPO en de site van Daewoo over RMS(ga maar van die 2e uit.). Maar watts zijn niet veelzeggend, met 1 watt kun je al een ongelovelijk lawaai maken, als de SPL maar hoog genoeg is(gevoeligheid van de speaker). Maar daar heb jij even niet veel mee te maken nu denk ik.

Jij kunt het beste gewoon naar de MediaMarkt gaan, en een setje uitzoeken onder de 150 euro. Omdat ik denk dat jij ook een stevige bas wilt, kies dan een setje uit met actieve subwoofer (een subwoofer waar versterker inzit). Kijk gewoon daar even rond en maak je keuze. Merken als Proline ed kun je even beter ontwijken, zoek als het even kan een Sony/Philips setje uit of eventueel Samsung ofzo. Een beetje bekendere merken dus, is altijd makkelijker met garantie. Staar je niet blind op watts!! Een setje van Sony en Philips gaat hard genoeg :) .

Verwijderd

Maar die zelfde set in die merk-klasse, is gezien zijn budget weer onbetaalbaar :P

Wil je het mooie spul zul je er ook voor moeten dokken, simpelweg. Het blijft een lastige keus, maar ik kan je die speakers echt aanraden :) Als je later bijlegt voor een leuke versterker / reciever van een degelijk merk dan zal je merken dat je setup er echt op vooruit gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal is in een winkel gaan kijken van de week als het lukt en anders koop ik die spiekers en later een reciever. Met een degelijke receiver kan je altijd nog uitbreiden qua subwoofer en speakers (zo dat je voor en achter krijgt) toch?

En waar moet ik opletten als ik bij de winkel setjes ga kijken. Je kan ze meestal niet beluisteren maar er staat meestal wel een info bordje bij.

Bedankt iig.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 12:40 ]

Verwijderd

Ja. mits diezelfde reciever ook output voor 5.1 kanaalsgeluid heeft :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:39:
[...]
Eltax is over het algemeen gewoon niet goed hoor, ook niet in hun budget reeks vind ik. Hoewel alles van Eltax budget is, maargoed :)
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00031586.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax/cilo200stand.jpg

Wat nou budget? Die eerste hebben woofers van Vifa, tweeter van Morel. De tweede heeft woofers met Kevlar en phase plug. Nu zegt dat niets over het geluid (dat overigens wél gewoon goed is
:X ) maar het is niet bepaald budget-materiaal te noemen.

Als je nooit de betere reeksen (en dan heb ik het over de Monitor, Camargue, Cilo Soundshape 200, .. ) hebt gehoord, ga dan niet zitten zeggen dat Eltax "gewoon niet goed" is. En ga het zéker niet vergelijken met Skytronic.

De Monitor reeks zit overigens op dezelfde hoogte als de instapreeksen van KEF, Wharfedale, Tannoy, B&W, etc... En de reviews (en mijn eigen oren) liegen daar niet om.

Sorry voor deze mega-offtopic maar ik kan er niet tegen als iemand complete onzin zit te verkondigen. :X

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:41:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat nou budget? Die eerste hebben woofers van Vifa, tweeter van Morel. De tweede heeft woofers met Kevlar en phase plug. Nu zegt dat niets over het geluid (dat overigens wél gewoon goed is
:X ) maar het is niet bepaald budget-materiaal te noemen.
Gebruikte units zeggen voor mij vrij weinig over het afgeleverde product. Kijk maar naar de JBL TiK serie, geweldige speakers, terwijl je units geen drol kosten.
Als je nooit de betere reeksen (en dan heb ik het over de Monitor, Camargue, Cilo Soundshape 200, .. ) hebt gehoord, ga dan niet zitten zeggen dat Eltax "gewoon niet goed" is. En ga het zéker niet vergelijken met Skytronic.
Ik zei ''over het algemeen'' en over het algemeen maakt Eltax gewoon budget speakers, daar zijn ze ook groot mee geworden. Dat ze dan een paar betere speakers hebben gemaakt (net als Jamo), zegt niks over het merk Eltax natuurlijk.
De Monitor reeks zit overigens op dezelfde hoogte als de instapreeksen van KEF, Wharfedale, Tannoy, B&W, etc... En de reviews (en mijn eigen oren) liegen daar niet om.
Nu vergelijk je de Monitor serie zelf met instapreeksen van Tannoy, Kef en B&W. Da's ook budget als je het mij vraagt.
Sorry voor deze mega-offtopic maar ik kan er niet tegen als iemand complete onzin zit te verkondigen. :X
Complete onzin is het niet, want ieder heeft zijn mening over bepaalde merken. Ik vind B&W namelijk ook niet echt geweldig tot en met de 604's, maar daarboven is een heel ander verhaal. Maar omdat B&W voor 80% herkenbaar is in die lagere reeksen, oordeel ik ook die 80%. Zo zie ik het ook met Eltax. Ik wil best geloven dat Eltax mooie speakers maakt, maar ze zijn gewoon niet de enige met ''bang voor buck''. Ik ken trouwens een paar Skytronic speakers die de Concept 400 helemaal zoek speelt. Niet alleen qua volume, maar ook qua muzikaliteit. Dus OOK Skytronic maakt goede speakers voor het geld :)

Verwijderd

Topicstarter
Pfoe wou nog naar de stad maar is niet gelukt. Ben op marktplaats gaan snuffelen en staan wat leuke dingen. Maar zou graag jullie mening willen. Mijn biedingen:

Sony Dav-DZ100 Bod van 85,- incl. gedaan. (Vraagprijs 100,-)

Phillips MX2500 Bod van 65,- incl. gedaan. (Vraagprijs 75,-)

Edit: heb ok nog de: Samusng HT-DTM 150 gezien en de HT-DS100, nog geen biedingen op gedaan.

En kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik zo'n set aan moet sluiten aan m'n pc/geluidskaart zodat ik ook surround geluid krijg. Danku _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 19:44 ]

• heracles
De Sony en Philips zijn beiden wel aardige setjes, maar hebben zover ik het zo kan zien een passieve subwoofer, ervan uitgaande dat je het volume lekker op wilt schroeven met een harde bas dan zul je toch echt eerder een actieve moeten hebben. De Sony de het meeste formaten aflezen, DivX ook bijvoorbeeld.

De Samsung HT-DS100 zou ik nog minder snel kiezen dan de Sony of Philips, aangezien die nog minder formaten kan lezen. En ik kan geen enkel type dat HT-DTM 150 heet terugvinden.

Maar dit zijn allemaal setjes dus zonder actieve subwoofer.

En ze zijn allemaal alleen analoog aan te sluiten, als het goed is heb jij ook een optische uitgang op je Audigy 2 ZS zitten, het zou het mooiste zijn als de versterker die je haalt dan een optische ingang heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je misschien kunnen helpen bij een setje zoeken rond de 130 euro? Ik weet namelijk echt niet wat ik moet hebben zoals je ziet.

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:31:
Zou je misschien kunnen helpen bij een setje zoeken rond de 130 euro? Ik weet namelijk echt niet wat ik moet hebben zoals je ziet.
Waar woon je ergens ? Dat maakt het zoeken wat makkelijker(postcode aub) op marktplaats.

Klik
Bovenstaande is een best wel leuke set :) .

[ Voor 37% gewijzigd door heracles op 28-10-2006 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
4261. Maar echt in de buurt hoeft het niet want de meeste kunnen het ook wel opsturen. En zoals je al zei het moet wel vrij hard kunnen gaan.

Edit: ziet er wel leuk uit zal is een bod uitbrengen. Nog meer gevonden misschien? :P En kan je me ook uitleggen hoe ik hem aan moet sluiten op geluidskaart. Op google vind ik niets iig.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 20:50 ]

• heracles
Waarschijnlijk zul je hem analoog moeten aansluiten, dat door middel van 3x een minijack naar 2tulp kabel. Dus 3 kabels van ditt soort:
Afbeeldingslocatie: http://www.vobis.nl/GeneratedImages/427964.jpg

1 kabel voor front right en left
1 kabel voor rear right en left
1 kabel voor subwoofer/center

de mini jacks gaan achter in je geluidskaart, en de tulp gaan achter op de versterker.

Ziet er ook wel leuk uit, alleen geen idee of die subwoofer actief is

[ Voor 23% gewijzigd door heracles op 28-10-2006 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een van die setjes die ik gegeven had.De HT-DS100 als ik me niet vergis. Maar analoog krijg ik dan nog wel surround? Aangezien ik ergens gelezen had dat dan niet meer was.

Ik ben trouwens al aan 't mailen geslagen met die ene advertentie en misschien kan hij hem zelfs langs komen brengen. Ik wacht op zijn reactie.Jij bedankt in elk geval, en die kabels hebben ze hier in 't dorp ook hoef er maar 2, 1 heb ik al :P

Edit: Morgen om 2 uur komt hij de set brengen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 21:17 ]

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:07:
Dat is een van die setjes die ik gegeven had.De HT-DS100 als ik me niet vergis. Maar analoog krijg ik dan nog wel surround? Aangezien ik ergens gelezen had dat dan niet meer was.

Ik ben trouwens al aan 't mailen geslagen met die ene advertentie en misschien kan hij hem zelfs langs komen brengen. Ik wacht op zijn reactie.Jij bedankt in elk geval, en die kabels hebben ze hier in 't dorp ook hoef er maar 2, 1 heb ik al :P

Edit: Morgen om 2 uur komt hij de set brengen :*)
Ja, krijg je nog wel surround, maar dan moet je wel even je geluidskaart instellen op 5.1 output.

Verwijderd

Topicstarter
Sow, dat klinkt beter :9~

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En welke heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
De Abit SP-50. Voor mij is het super geluid. En kan lekker hard.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

OMG :*) Ik hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt.

Pagina: 1