P4MAM-V boot niet met Celeron D 310

Pagina: 1
Acties:

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Topicstarter
Ik heb hier een MSI P4MAM-V bordje, die al tijden prima draait met een oude Celeron 2.x erin.
Nou heb ik een Celeron D 310 gekregen, welke het volgens de MSI site prima moet doet icm dit bordje, maar hij weigert op te starten met die nieuwe CPU.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Bios geupgrade naar laatste versie (2.6)
  • CMOS cleared
  • Geprobeerd met alleen het mobo, ram en de CPU.
  • Geprobeerd met een AGP kaart ipv onboard video.
  • Ander RAM geprobeerd
  • RAM vervangen (Zowel ander slot als andere stick)
  • Voeding vervangen
Het rare is, met die oude CPU start ie prima op, ook nogsteeds als ik die weer terugplaats, maar zodra ik de nieuwe Celeron D310 plaats doet de computer niets meer. De fans beginnen te draaien, maar dat is dan ook echt alles. Er komen geen piepjes uit de speaker, er is geen beeld op de monitor, helemaal niets.

Specs:
Mainboard: MSI P4MAM-V (MS-6787 v2)
CPU: Intel CeleronD 310/256KB/533GSB (Werkt niet)
Alt. CPU: Intel Celeron 2.60Ghz/128KB/400GSB (Werkt wel)
Mem: TwinMOS PC3200(CL 2.5) 512MB DDR-DIMM
Alt. Mem: Samsung PC2700 512MB
PSU: 250Watt Cheap Ass Jou Jye(Amps at 3.3,5,12: 20A, 25A, 13A)Vervangen door een Tagan 330W(28A,28A, 18A), maar nog geen verschil

Iemand wellicht nog tips wat ik kan proberen? Geen idee wat er nog mis zou kunnen zijn :?

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Kunnen maar 2 dingen zijn:

-CPU wordt toch niet ondersteund, ondanks dat de MSI site dit wel aangeeft, sta er sowieso van te kijken dat een bord met een VIA PM266A chipset ondersteuning heeft voor die nieuwe generatie S478 CPU's

-CPU defect

• Cipri

Cipri

Of niet natuurlijk...

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:57:
Kunnen maar 2 dingen zijn:

-CPU wordt toch niet ondersteund, ondanks dat de MSI site dit wel aangeeft, sta er sowieso van te kijken dat een bord met een VIA PM266A chipset ondersteuning heeft voor die nieuwe generatie S478 CPU's
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens VIA zelf support ie een 533FSB. Zeker icm 266Mhz ram zou je toch zeggen dat dat zou moeten werken :?
-CPU defect
Laten we hopen van niet! :'(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Apart, de MSI site heeft het inderdaad over "Prescott ready", en de Celeron D staat bij supported CPU's. Enige wat ik nog kan verzinnen is wat erboven staat: PCB v2.0A. Wellicht dat alleen de tweede revisie borden dit ondersteunt, en dat jij een 1.x hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door strandbal op 25-10-2006 08:23 ]

Hier stond een dode link.

• Cipri

Cipri

Of niet natuurlijk...

Topicstarter
strandbal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:22:
Apart, de MSI site heeft het inderdaad over "Prescott ready", en de Celeron D staat bij supported CPU's. Enige wat ik nog kan verzinnen is wat erboven staat: PCB v2.0A. Wellicht dat alleen de tweede revisie borden dit ondersteunt, en dat jij een 1.x hebt.
Ja, en op men moederbord staat ook netjes dat het de MS-6787 V2.0 is. Zouden ze dan stiekem een V2.0 en V2.0A hebben gemaakt :'(