"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Wat mer info over dit apparaat:
Nu nog even afwachten voor de echte sepcs.
* DaannO Nokia 330 GPS/Multimedia PDA
Beetje jammer dat het Sirf 2 is qua fix rate en nauwkeurigheid. Ook is de TMC receiver niet ingebouwd. Naar mijn mening is dit apparaat niet aantrekkelijk genoeg voor de grote markt. Het heft wel veel multimedia oplossingen, maar daar zal in het algemeen weinig gebruik van gemaakt worden.Tot nu toe was er nog maar weinig bekend over de "GPS tablet van Nokia". De Pocketinfo-redactie wist echter de hand te leggen op een presentatie, waarin meer details bekend worden gemaakt. Het apparaat krijgt als officiële naam Nokia 330 Auto Navigation en bevat kaartmateraal van heel Europa, voorgeïnstalleerd op een 2GB SD-kaartje. Voor de navigatiesoftware heeft Nokia gekozen van Route 66 Navigate 7. Het apparaat bevat ook een aantal entertainmentfuncties:
* Muziek afspelen in MP3- en WMA-formaat;
* Foto's in JPEG- en BMP-formaat bekijken;
* Videofilmpjes afspelen in de formaten WMV, AVI, MPEG4, ASF en MPG.
Verdere technische details van de Nokia 330:
* 3,5 inch scherm met een resolutie van 320 x 240 pixels en 65.536 kleuren;
* Interne SiRFstar II GSC3 satellietontvanger;
* Externe TMC-module;
* 400 MHz Samsung-processor S3C2440;
* 64 MB RAM.
Technisch gezien verschilt de Nokia 330 dus niet zoveel van de Chicago 8000 die Route 66 onlangs onder eigen naam uitbracht. Wel is het scherm van de Chicago iets groter: 4,3 inch in plaats van 3,5 inch op de Nokia.
Het is opvallend dat Nokia haar debuut maakt in een markt waarin al tientallen aanbieders actief zijn. De beoogde gebruikers zijn mensen die een eenvoudige navigatieoplossing zoeken, mensen die veel reizen en consumenten van het type 'practical homeowner', 'career builders', 'young settlers' en 'young explorers'. In de zakelijk markt mikt Nokia daarnaast op mobiele professionals met een eigen bedrijf, salesvertegenwoordigers en accountmanagers. Dat is dezelfde doelgroep waar de meeste andere aanbieders zich eveneens op richten. Ook de verkoopargumenten zijn verre van uniek: pluspunten zijn volgens Nokia de Europese kaarten waarmee je grensoverschrijdend kunt navigeren en de keuze voor een onboard-oplossing waardoor je geen extra kosten hebt. Kortom: niets nieuws onder de zon, waardoor Nokia het vooral van de naamsbekendheid zal moeten hebben.
In de verpakking vind je de Nokia 330, een zuignap met zwanenhals, een houder om het apparaat vast te klemmen aan de zwanenhals, een oplader, geheugenkaart, usb-datakabel en gebruiksaanwijzing. Over prijzen en beschikbaarheid is helaas nog niets bekend.
Nu nog even afwachten voor de echte sepcs.
* DaannO Nokia 330 GPS/Multimedia PDA
offtopic:
Aangevraagd...
Aangevraagd...
Leuke specs..
Ik hoop dat dit beestje goed kan samenwerken met een Bluetooth Nokia, zodat er gebruikt gemaakt kan worden van SMS/MMS/Email/Internet/Skype etc... etc..
Dan zal dit apparaat wel eens een hit kunnen gaan worden.
-
Verwijderd
Wat me niet helemaal duidelijk is zijn de PIM- mogelijkheden van dit apparaat. Heeft het ook een agenda / contacts- functie? En zijn deze ook te synchroniseren met Outlook. Bij de term 'PDA' denk ik toch eerst aan dit soort mogelijkheden...
Een pda is een multifunctioneel apparaat, dus zegmaar een alles omvattend woord. Inderdaad zou je die eisen met een pda associeren, maar dat hoeft niet altijd. En aangezien dit apparaat meerdere opties heeft is dan ook de naam ``PDA`` op zijn plaats.Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:34:
Wat me niet helemaal duidelijk is zijn de PIM- mogelijkheden van dit apparaat. Heeft het ook een agenda / contacts- functie? En zijn deze ook te synchroniseren met Outlook. Bij de term 'PDA' denk ik toch eerst aan dit soort mogelijkheden...
Meer specs moeten we nog afwachten, ik denk stiekem dat Nokia ook zijn nieuwe communicatie techniek erin zal verwerken.
Welke nieuwe communicatie techniek dan?
-
Wibree, was even de naam kwijt:Ginz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:11:
Welke nieuwe communicatie techniek dan?
Nokia toont de wereld vandaag een nieuwe technologie genaamd Wibree. Dit nieuwe initiatief met een open karakter zal mogelijkheden op het gebeid van draadloze verbindingen bieden aan kleinere toestellen. Wibree is namelijk speciaal ontwikkeld voor kleinere afmetingen en een laag batterijverbruik.
De nieuwe draadloze technologie komt overeen met een aantal huidige verbindingsmogelijkheden en technologiëen, maar vraagt een factie van het vermogen in vergelijking tot andere. Dit geeft de mogelijkheid om kleinere en goedkopere systemen in te bouwen in nieuwe mobiele telefoons. Het is zelfs mogelijk het geheel te integreren met Bluetooth. Wibree is een open technolgie die verbindingen mogelijk maakt tussen mobiele toestellen of computers en kleine toestellen die hun voeding krijgen van een knopcel-batterij. Voorbeelden hiervan zijn horloges, draadloze toetsenborden, speelgoed en sporthulpmiddelen.
Het is mogelijk een verbinding op te zetten binnen een reikwijdte van 0 tot 10 meter en met een datasnelheid van 1 Mbps. Wibree kan als separate chip of als Bluetooth-Wibree dual-modus chip worden ingebouwd en is beschikbaar in diverse mobiele toestellen vanaf het tweede kwartaal van 2007.
Bekijk voor meer informatie over Wibree de homepagina van deze nieuwe technoligie:
http://www.wibree.com/
Ach, daar verwacht ik niet veel van.
Waarom een 'opvolger' zoeken van Bluetooth als Bluetooth tegenwoordig eindelijk eens goed ingeburgerd is en echt zijn mogelijkheden gaat benutten.. Bluetooth 2.0 is al onwijs veel sneller dan 1.2 en 3x zo zuinig is als zijn voorganger.
Daarnaast begint de compatibiliteit van Bluetooth eindelijke eens duidelijke vormen aan te nemen en de opties zoals A2DP doet Bluetooth ook groeien.
Leuk, maar naar mijn mening dom om daarin te investeren.
Waarom een 'opvolger' zoeken van Bluetooth als Bluetooth tegenwoordig eindelijk eens goed ingeburgerd is en echt zijn mogelijkheden gaat benutten.. Bluetooth 2.0 is al onwijs veel sneller dan 1.2 en 3x zo zuinig is als zijn voorganger.
Daarnaast begint de compatibiliteit van Bluetooth eindelijke eens duidelijke vormen aan te nemen en de opties zoals A2DP doet Bluetooth ook groeien.
Leuk, maar naar mijn mening dom om daarin te investeren.
-
Ze mogen wel eens een fatsoenlijke icon/gui desisgner in dienst nemen. Sjeezz. Ziet eruit als een archos... en das geen compliment
En mogelijk nog een zusje in de 3-letterige serie:
-
-
Pagina: 1