Toon posts:

sd-kaart write protected in kaartlezer,niet in pda.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer een jaar terug had ik een sandisk 1gig sd kaartje,vanaf de een op andere dag niet meer naar te schrijven met de cardreader,disk write protected krijg je dan.
maar hij deed het wel volledig in mn ipaq en fototoestel en sindsdien zit hij in mn fototoestel.

en nu weer met een kingston 512mb kaartje,ik heb er wat kaarten en een backup voor de ipaq opgezet met kaartlezer,gewoon als reserve kaartje voor mn navigatie onderweg...heeft alleen in mn dashboard gelegen en nu ik weer wat er bij wou schrijven ineens weer een beveiligd tegen schrijven melding :?

terwijl als hij in de ipaq zit ik er wel op kan schrijven,en een sandisk 1gig extreme III kan de kaartlezer nog wel schrijven....voorlopig altans :/

zijn sd kaartjes nou zo brak,of molt mn kaartlezer van sweex ze langzaam?

formatteren in ipaq met pocket mechanic maakt geen zak uit,kaartjes bijven weigeren om beschreven te worden in kaartlezer,ook met andere pc

iemand de verhelderende oplossing?

Verwijderd

Formatteer ze eens in windows zelf, erop gaan staan rightclick»format

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zit er geen klipje op wat je om kan zetten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
clipje staat goed,formatteren in windows xp geeft weer die foutmelding dat het medium tegen schrijven is beveiligd

Verwijderd

Ik heb hier precies het zelfde probleem!
Via mijn pda kan ik wel dingen op mijn SD kaart zetten (kaarten voor navigatie bijvoorbeeld) maar dat gaat zeer traag. Via mijn cardreader lukt dit dus niet! The disc is write protected... Het schuifje staat overigens goed en ik kan nergens een oplossing vinden. Erg vervelend want als ik het via mijn PDA moet doen gaat dit steeds mis omdat het kabeltje niet zo goed is, en op die manier gaat het ook nog eens heel erg traag. The disc is write protected... Het schuifje staat overigens goed en ik kan nergens een oplossing vinden.

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08-2025
Ik heb hetzelfde probleem met een Kingston cardreader. Exact dezelfde meldingen krijg ik. Ook heb ik al alle handelingen uitgeprobeerd die jullie ook gedaan hebben.

Maar het vreemde is dat wanneer ik 'm op het werk aan sluit, het pokkeding wel werkt! Op minimaal 2 pc's nog wel.

Gister het ding meegenomen naar een kennis, daar aangesloten en warempel, dezelfde foutmelding als thuis.

Ik denk dat ik 'm maar RMA.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Wat er soms wel eens gebeurd is dat de vaak goedkope kaartlezer de memory card niet meer goed leest omdat 1 of 2 van de koperen pennetjes geen contact meer maken met de SD kaart. Even checken of de pennetjes in de kaartlezer niet zijn verbogen / scheef / te laag zitten en dit corrigeren. En / of ze even schoon poetsen. Hier heel voorzichtig te werk gaan natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jouke74 op 13-03-2007 10:41 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Ik denk niet dat dat hier het geval is want als die op andere pc's wel werkt staat er denk ik toch iets verkeerd ingesteld...

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Heb je de juiste drivers geinstalleerd voor je reader?

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Het is gewoon een standaard usb card-reader/writer en deze zou toch gewoon moeten werken met windows xp inc de updates...

Verwijderd

Heb die SD kaart net in de cardreader van me broer gedaan en daar is hij niet write protected, weet niemand waar ik dit kan instellen?
Pagina: 1