Toon posts:

Externe video capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal...

Ik wil nu eindelijk wel eens alle video die ik heb opgenomen gaan overzetten op dvd en ben op zoek naar een videokaart hiervoor maar nu komt het; het 'moet' een externe videokaart worden. Weet iemand hier een goed alternatief voor?

De prijs maakt niet heel veel uit, mag best wat kosten (max. ong. 1000 euro).

De reden is dat ik 'm graag, samen met een externe disc, op mijn laptop aan wil sluiten aangezien ik daar bijna altijd op werk. Een laptopkaart zou dus ook kunnen maar daar is volgens mij niet zo heel veel goeds voor te vinden (en ik zoek echt iets goeds hiervoor!).

Alvast bedankt voor je reactie(s)!

P.S. Ja, ik heb gezocht op het forum.. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk hier eens tussen: http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=
dit is wel allemaal via USB, maar ik denk dat er niet echt een andere optie zal zijn (firewire ben ik die dingen nog niet tegengekomen).

Verder zou ik bij dit soort dignen dan wel werken met een firewire diskje, dit omdat je dan je USB-bus niet teveel belast (ding doet max 480Mb/s, en dan is het niet handig als je daar en een video-in alsmede een externe schijf aanhangt).

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 23:37
Wil je het vanaf je videocamera overzetten? Of ergens anders vandaan?
Is ie digitaal?

Misschien kan je overwegen om een dvd-recorder te kopen. Je sluit je camera aan en hij fikt het meteen op dvd. Of misschien eerst op de HD om ff te editen.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het inderdaad vanaf de videocamera overzetten en dan op dvd branden, na eerst wat edit werk gedaan te hebben (menu, leuke overgangen, het standaard home movie werk). De camera is idd digitaal.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:28:
Ik wil het inderdaad vanaf de videocamera overzetten en dan op dvd branden, na eerst wat edit werk gedaan te hebben (menu, leuke overgangen, het standaard home movie werk). De camera is idd digitaal.
Is de cam via firewire aansluiten dan niet een stuk makkelijker? Firewire kaartje kost (ook voor je notebook) toch niet meer dan een of twee tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan idd ook een firewire kaartje kopen voor m'n laptop maar ik dacht dat aan een extra kaart voor capture voordelen zaten mbt processor gebruik, snelheid etc.?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:57:
Ik kan idd ook een firewire kaartje kopen voor m'n laptop maar ik dacht dat aan een extra kaart voor capture voordelen zaten mbt processor gebruik, snelheid etc.?
De snelheid zal toch niet echt kunnen verhogen, gezien je firewire connector op je vidcam dan toch de bottleneck gaat vormen. CPU gebruik zal ook niet gaan verschillen (zeker niet extern via USB).

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Je kan de snelheid niet verhogen met een extracapture kaart.
je hebt wel een minimum snelheid nodig van de laptop om het te kunnen opstaan.
DV is 3,6 MB/sec. Dit moet de laptop dus minimaal kunnen opslaan.
Als je het gelijk wilt omzetten naar MPEG is er natuurlijk nog het nodige proc kracht nodig.

Voor het simpel bewerken van de video heeft een externe kaart ook niet veel voordelen. Als je proffesioneel wilt werken zijn er idd kaarten die veel rekenwerk overnemen zodat je realtime bewerkingen kunt uitvoeren. Deze zijn voor zover ik weet niet voor de laptop beschikbaar.
Maar als je enkel een menutje en wat overgangen wilt maken is dat echt overbodig. Je geeft namelijk eerst de bewerkingen aan en laat dan de computer een paar uur rekenen (nachtje) en dan is het ook klaar.

Er zijn wel externe kastjes die analoog omzetten naar een digitaal en andersom die aangesloten worden op de firewirepoort.
Mijn vader heeft er 1 werkt heel handig capture progs denken dat er gewoon een digicam is aangeloten op de computer. Je moet alleen zelf de bron aan en uitzetten.
Het is een kastje van Terratec meen ik. (kan het bij hun niet meer vinden, waarschijnljik uit de productie gehaald)

edit:

Heb hem toch gevonden, maar nog steeds uit de productie dus misschien tweede hands.
Terratec Cameo Convert 800

[ Voor 4% gewijzigd door ronny op 25-10-2006 09:56 . Reden: toevoeging ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Pagina: 1