Vraagje over selecteren van nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op de frontpage heb je twee nieuwskoppen die verwijzen naar eerder geplaatste items.

Mijn vraag is: hoe worden die nieuwskoppen geselecteerd?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Klik eens op het plaatje of de titel ;)

Hmmzz.. zou hij het zo bedoelen, Yoeri? Was mij niet duidelijk iig, ik dacht meteen aan het openen ervan 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2006 20:41 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bedoel je nu in nieuws: Gametrak Fusion: universele Wiimote bvb

16:19 Tweede Kamer wil concurrentie op kabelnetwerken
14:22 FBI slaagt er niet in encryptie pc van moordenaar te breken

?

Dat zijn namelijk het vorige geplaatste bericht (FBI) en het eerstvolgende geplaatste bericht (Tweede Kamer). Vandaar dat je bij nieuws: Apple introduceert MacBook Pro met Core 2 Duo (op dit moment de laatste post) slechts één linkje hebt, namelijk naar de vorige post (Tweede Kamer), maar niet naar een volgende, want die is er nog niet.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
O, je bedoelt de Frontpage-aankondigingen. Op dit moment nieuws: Dell introduceert dual en quad Opteron-servers en nieuws: Trojan installeert antivirusprogramma tegen concurrentie. Die worden door dienstdoende redacteurs aangemaakt en gekozen op basis van impact van het nieuws, mate van interesse bij onze doelgroep en potentieel aantal views, in het kort: op basis van nieuwswaardigheid.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ok, bedankt Yoeri.

Ik wou even weten of dit computer-generated was of niet.
Niet dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Soldaatje op 24-10-2006 20:45 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die kopjes bovenaan de indexpagina van de fronptage noemen we ook wel 'Breaking news', dus datgene wat de redactie acht als het belangrijkste nieuws. Gelukkig worden die niet zomaar lukraak uitgekozen door de server om bovenaan te staan, want dan kan je in mijn ogen niet praten over breaking news, eerder over 'nieuws van vandaag' oid. Die aankondigingen zijn er dus om mensen die snel in de pauze even de site willen bezoeken, in één oogopslag willen zien wat het belangrijkste nieuws is en/of wat de redactie beschouwt als zodanig belangrijk dat het niet gemist mag worden door onze bezoekers.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ter aanvulling; het is normaliter de bedoeling dat die FP-aankondigingen ieder dagdeel ververst worden, er wordt daarbij telkens een gekozen uit een handvol nieuwere berichten. Dat kan het ene dagdeel best wel eens tot een minder hot item als nieuwsaankondiging leiden dan het andere.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1