Toon posts:

Harde schijf garantie Western Digital

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over de garantie m.b.t een raptor schijf die ik ga kopen.

Ik koop deze schijf van iemand over, de identieke serienummers van de schijf zijn mij bekend.
Mocht de schijf nadat ik het overgekocht heb kapot gaan, heb ik dan ook de aankoopbon nodig, wil een de harde schijf laten repareren door de fabrikant?

Of heb ik genoeg aan de serienummers alleen om mijn garantie te waarborgen ?

Alvast bedankt. :)

Het betreft hier een raptor 74 GB schijf, met nog 4 a 5 jaar garantie te gaan bij WDC.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Wat geeft Western Digital aan?

Ik had vorig jaar een HDD van IBM voor RMA aangeboden, als ik me niet vergis met kopie aankoopbon.

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 24-10-2006 19:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Ik dach tdat het zo was bij WD:

Serie nummer geeft garantie vanaf het moment dat de schijf de frabriek verlaat.

Bon geeft garantie garantie vanaf de aankoop datum.

-

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:40

Coldcat

HODL

Mijn HD, ik denk de WD staat op het punt te crashen. Ik denk dat er nog wel garantie op zit en zal wel even kunnen kijken wat ik zoal nodig heb. Alleen is het nadeel dat het nog wel een paar dagen kan duren, en ik ga niets expres kapot maken :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb diverse malen een harddisk naar WDC gestuurd binnen garantie. Enige wat ik hoefde in te vullen was het s/n van de harddisk (en natuurlijk mijn persoonlijke gegevens en evt. creditcard als ik eerst een vervangende schijf wilde hebben en daarna de defecte pas retour zou sturen (cc is dus niet nodig als je je hd eerst naar WDC opstuurt en dan wacht op de vervangende)).

[edit]
Enige keer dat ik een beetje probleem had was met een HD die ik bij SallandAutomatisering had gekocht.. Deze moest ik via SA terug sturen omdat het s/n bij WDC niet geaccepteerd werd voor een end-user. De vervangende schijf had ik direct gecontroleerd bij WDC en die kan ik zelf naar WDC sturen.

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-10-2006 19:43 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:40:
Ik heb diverse malen een harddisk naar WDC gestuurd binnen garantie. Enige wat ik hoefde in te vullen was het s/n van de harddisk (en natuurlijk mijn persoonlijke gegevens en evt. creditcard als ik eerst een vervangende schijf wilde hebben en daarna de defecte pas retour zou sturen (cc is dus niet nodig als je je hd eerst naar WDC opstuurt en dan wacht op de vervangende)).

[edit]
Enige keer dat ik een beetje probleem had was met een HD die ik bij SallandAutomatisering had gekocht.. Deze moest ik via SA terug sturen omdat het s/n bij WDC niet geaccepteerd werd voor een end-user. De vervangende schijf had ik direct gecontroleerd bij WDC en die kan ik zelf naar WDC sturen.
Return Material Authorization (RMA)

No Product may be returned directly to WD without first contacting WD for a Return Material Authorization ("RMA") number. If it is determined that the Product may be defective, you will be given an RMA number and instructions for Product return. With the new extended warranty policy effective July 18, 2005, End Users are required to include a copy of the original purchase receipt/invoice inside the return box to receive replacement product under warranty. An unauthorized return, i.e. one for which an RMA number has not been issued, will be returned to you at your expense. Authorized returns are to be shipped prepaid and insured to the address on the RMA in an approved shipping container. Your original box and packaging materials should be kept for storing or shipping your Product. To request an RMA, please click on Warranty information

--------------

Hier staat dat je wel een bon moet inleveren
Maar ik lees ook verhalen waar het helemaal niet hoefde. 8)7

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

FlipFluitketel schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:40:
[...]
[edit]
Salland en grijze import/OEM schijven?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:45:
[...]

Return Material Authorization (RMA)

No Product may be returned directly to WD without first contacting WD for a Return Material Authorization ("RMA") number. If it is determined that the Product may be defective, you will be given an RMA number and instructions for Product return. With the new extended warranty policy effective July 18, 2005, End Users are required to include a copy of the original purchase receipt/invoice inside the return box to receive replacement product under warranty. An unauthorized return, i.e. one for which an RMA number has not been issued, will be returned to you at your expense. Authorized returns are to be shipped prepaid and insured to the address on the RMA in an approved shipping container. Your original box and packaging materials should be kept for storing or shipping your Product. To request an RMA, please click on Warranty information

--------------

Hier staat dat je wel een bon moet inleveren
Toch nog zelf kunnen vinden?
Maar ik lees ook verhalen waar het helemaal niet hoefde. 8)7
Wanneer hebben zij dan garantie geclaimd?

LinkedIn WoT Cash Converter

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
PcDealer schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:49:
[...]

Salland en grijze import/OEM schijven?
Geen idee.. Ik kreeg wel eerst een vervangende hd en de defecte kon ik daarna opsturen (de defecte hd werkte wel nog, maar gaf smart-errors en zo kon ik dus nog gewoon doorwerken met mijn pc)
[...]
Toch nog zelf kunnen vinden?

[...]

Wanneer hebben zij dan garantie geclaimd?
Ik heb (dacht ik toch) na die datum nog een hd zelf onder garantie naar WDC gestuurd en er werd me geen aankoopbewijs gevraagd. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of het voor of na die datum was.. Was iig rond de zomervakantie hier in de regio.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:01
FlipFluitketel schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:58:
[...]

Geen idee.. Ik kreeg wel eerst een vervangende hd en de defecte kon ik daarna opsturen (de defecte hd werkte wel nog, maar gaf smart-errors en zo kon ik dus nog gewoon doorwerken met mijn pc)

[...]

Ik heb (dacht ik toch) na die datum nog een hd zelf onder garantie naar WDC gestuurd en er werd me geen aankoopbewijs gevraagd. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of het voor of na die datum was.. Was iig rond de zomervakantie hier in de regio.
Zou best kunnen hoor, er duiken af en toe wel goedkope partijén OEM schijven op. Garantie valt gewoon te claimen via de winkelier uiteraard.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, ik neem aan dat ik er dus wel een aankoopbon bij moet hebben, wil ik min HDD laten fixen in geval van nood.

Volgens mij heb je sowieso altijd een bon nodig gezien je eerst contact op moet nemen met de verkoper voordat je WDC gaat contacteren...

Verwijderd

Zoals je mischien in een ander draadje heb gelezen heb ik een tussen het vuilnis gevonden 80 GB harde schijf gewoon opgestuurd en een 160 GB ervoor terug gekregen, om een bonnetje werd niet gevraagd.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:03:
Maargoed, ik neem aan dat ik er dus wel een aankoopbon bij moet hebben, wil ik min HDD laten fixen in geval van nood.

Volgens mij heb je sowieso altijd een bon nodig gezien je eerst contact op moet nemen met de verkoper voordat je WDC gaat contacteren...
Niet na de garantietermijn van 2 jaar die een winkel hoort te geven.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal dus gewoon op de website van de fabrikant :) Toch wel 1 van de eerste plaatsen waar je een beetje research had kunnen doen.

Zoekertje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.