Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:46
Goedenavond,

Ik heb hier de pc van mijn broertje ter reperatie. Systeem reageerde niet meer e.d., ik dacht van nou dit zit vol met virussen dus ik windows xp er opnieuw opgezet, ging allemaal voorspoedig. Toen moederbord drivers erop gezet, ook nog niks aan de hand. Toen de videokaartdrivers, en toen ging het mis. Systeem start moeizaam op, je hoort de hele tijd de hdd spinnen en dan weer terugvallen tot stilstand. Toen het systeem opgestart was kreeg ik allerlei meldingen van nvidea drivers dat de gpu te weinig stroom krijgt. Nou toen vermoedde ik voedingsproblemen. Ik veranderde de resolutie naar 1024x768, en boem pc viel weer even helemaal stil.

Kan ik hieruit concluderen dat de voeding brak is?

Specs: Amd athlon 64 3200, nvidea 5900xt, 300 watt merkloos voeding van NoRRoD ( :') ), 120 gig maxtor diskje.

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Is de videokaart wel op de voeding aangesloten? Volgens mij moet er ook een (misschien zelfs twee) molex stekkertjes in zo'n 5900xt worden geprikt?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dersan schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:19:
Kan ik hieruit concluderen dat de voeding brak is?
Meten = weten.

ARME AOW’er

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt mij nou niet direct een kapotte voeding. Probeer eerst eens een andere videokaart (neem aan dat je de stroomstekker van de videokaart er wel in hebt...).

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:46
Stekkertje zit erin :).

Nieuwe vorderingen:

Ik haalde net even de molex uit de dvd speler ( alle beetjes helpen, toch wat proberen ), start de pc weer op en nu geeft windows een blauw scherm met daarop: UNMOANTABLE_BOOT_VOLUME. Als ik daar op google krijg ik hits dat het bestandssysteem is beschadigd, lijkt me nu toch wel sterk na 3 keer ( netjes ) rebooten.