Toon posts:

22" op Radeon 9600PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine simpele vraag: Ik wil een 22" tft scherm kopen (Acer AL2216W). Dit beeldscherm draait op een resolutie van 1680 x 1050. Nu is mijn vraag alleen of mijn videokaart (Sapphire Radeon 9600 Pro) deze resolutie wel zal ondersteunen. Op dit moment staat deze resolutie niet in het lijstje bij beeldschermeigenschappen.

Alvast heel erg bedankt.

Verwijderd

Hallo,

Als het goed is kan je videokaart die resolutie gewoon aan. Je configuratieschermpje laat alleen de resoluties zien die je monitor aankan. Vandaar dat je 1680 x 1050 nu nog niet ziet.

referentie: http://www.sapphiretech.com/ne/productfiles/matrix-vga-1.xls

3D graphics resolution = 2048 x 1536

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zolang je kaart maar voldoende videogeheugen heeft zal het geen probleem zijn, en dat is bij een 9600 pro zeker geen probleem :)

Om maar eventjes een berekeningetje te laten zien, 2048x1536 (de max resolutie van je kaart) met 32 bits kleurdiepte kost dus 2048*1536*32 = 100663296 bits, deel dat door 8 en we hebben 12582912 bytes, dat nog even 2 maal door 1024 delen en we krijgen 12 MiB. Je hebt voor die resolutie dus 12MiB videogeheugen nodig. Een 9600 pro zal 64 of 128 hebben vermoed ik, dus absoluut geen probleem :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Dat bestandje met alle videokaarten had ik ook gevonden en ik had ook de maximale resolutie opgezocht. Ik twijfelde alleen of je dan ook alle 'tussenliggende' resoluties (met ook nog eens een andere verhouding) kon gebruiken.

Maar dat is dus zo.

Heel erg bedankt!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De tussenliggende resoluties zijn alleen afhankelijk van de drivers, als het niet werkt dan moet je dus andere drivers nemen, maar ik neem aan dat de standaard ATi drivers geen problemen hebben met dergelijke resoluties.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]