[Access2003] Tekengrootte >127?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 08:34
In Access 2003 wil ik een rapport met daarop een afhankelijk tekstvak. Het rapport moet één A4 groot zijn en de waarden in het tekstvak moeten ongeveer 1/4 van het A4-tje innemen. Nu is het probleem dat je slechts tekengroottes tot 127punten mag gebruiken en dat is veel te weinig voor wat ik nodig heb.

Ik krijg de tekst met geen mogelijkheid groter dan 127 punten, en bij zoeken op google e.d. blijkt dat ik de enige ben met dit probleem, voor zover ik kan zien. Heeft iemand hier een oplossing/achterdeurtje? De oplossing moet binnen Access blijven, dus exporteren naar bijv. Word is geen optie.

• waxxzer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03-2021
In plaats van met de combo een typegrootte te selecteren kan je in het zelfde vakje ook wat intikken.

• magel725
Het selectievakje gaat zelf maar tot 72. Ik was al aan het tikken geslagen, maar wanneer ik 200 intikte kwam de foutmelding dat de maximale grootte 127 is. Het is een TrueType lettertype die ik in Word gewoon tot 200 kan vergroten, alleen Access pikt dat niet.

Normaal is het niet zo'n ramp en dan pak ik wel een kleiner lettertype, maar in dit geval zit ik met erg strikte lijnen vast aan een huisstijl. Daar mag ik niet van afwijken en dus heb ik echt grotere letters nodig.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een huisstijl die fontgroottes van >127 voorschrijft? Dat moet een instituut voor blinden en slechtzienden zijn. Als het een beperkt aantal waarden is zou je het op kunnen lossen met jpg's, en anders moet je naar je printerdriver kijken of je daar nog iets mee kunt qua vergrotingsfactor.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Zijn er geen aparte invoegtoepassingen die dit soort zaken weer kunnen geven?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me een beperking op de waarde waarop Access zijn tekengrote opslaat?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• magel725
Het programma dat ik schrijf moet prijskaarten kunnen afdrukken. Deze moeten groter zijn dan 127 tekens omdat ze er echt uit moeten springen. De norm is ongeveer 1/4 tot 1/5 van een A4 en veel lager mag absoluut niet. 127 is dan echt veel te weinig.

Aangezien er ergens tussen de 30.000 en 900.000 prijskaarten in gaan komen is JPEG geen oplossing. Het programma zal vanaf de server draaien. Op elke client is wel Access aanwezig, maar daar moet het dan ook volledig onder draaien en zonder extra programma's te installeren. Ik zou het anders ook als rapport naar Word kunnen uitvoeren, maar het moet echt binnen Access blijven.

Ik heb even in Office 2007 gekeken en daar doet Access hetzelfde. Heel erg onhandig.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gebruik ipv standaard textboxjes de msforms variant. Met een paar regels vba bij het openen van het rapport stel je daar de fontgrootte naar eigen goeddunken in.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• magel725
Zoiets als

Private Sub Form_Current()
Me!NTBPrijs.FontSize = 250
End Sub

Zou het dan moeten worden. Ik zal eens proberen of het hiermee lukt. Bedankt! :)
Pagina: 1