Ik heb heel ineternet af gezocht en al veel oplossingen gevonden en geprobeert maar tot nu toe geen geluk.
Mijn probleem:
Ik heb een poosje vista beta 2 gedraaid om te proberen. Dit beviel opzich wel maar de beta bugs worden op een gegeven moment irritant.
Dus opzoek naar een ander OS, ik had gewoon terug kunnen stappen naar xp maar ik heb Ubuntu geprobeert op advies van wat kennissen.
Ubuntu S*CKS wat mij betreft dus dan maar weer terug naar mijn oude vertrouwde XP.
Nou nooit een keer, ik krijg met 3 verschillende cd/dvd's in 2 verschillende cd/dvd-roms en 2 verschillende harde schijven ( maxtor 20 en maxtor 80 GB ) constant op het zelfde punt dezelfde foutmelding:
0x0000007b (0xf7a76524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe schrijven......enz
Even een lijstje met dingen die ik reeds geprobeerd heb.
dvd 1 in dvdrom
cd1 in cdrom
cd1 in dvdrom
cd2 in cdrom
cd2 in dvdrom
schijf 1 losgekoppeld
schijf 2 losgekoppeld
schijf 1 geformateerd
schijf 1 volledig leeg gehaald ( ook geen schijf indeling meer)
schijf 1 hadmatig beschijven met een MBR
IDE kabel hardeschijven vervangen
IDE kabel CD/DVD rom's vervangen
Bios geflashed
ram geheugen gecheckt ( met een boor reparatie cd ( hirens )
verschillende bios instellingen
Windows vista RC! build 5600 ( hopend dat die wel iets zou doen, toch weer een verbetering op beta 2)
En nu ben ik hier....
ik werk nu op dezelfde PC ( het is de enige die ik heb, ook geen laptop) mt de live cd van Ubuntu ( linux ).
Ik heb al iets gelezen over het herinstalleren van de IDE drivers maar gezien er geen OS op de PC staat lijkt dat me overbodig.
Ik heb verder nog het nadeel dat ( hoewel ik een live OS draaiend heb) ik bijna niet met de PC kan. wegens @#&*^%&#$ linux.
Voor alle mensen die prettig met linux werken mijn excuses, maar ik kan er niet zo mee worden.
Heeft iemand nog tips??? Ik ben leeg
maxtor 20 GB
Maxtor 80 GB
Abit fatal1ty AN8
AMD 64 1800 MHZ
1024 MB ram
cd RW
DVD dual layer RW
floppy
Card reader
XFX Gforce 6600 512MB PCI-e video
Mijn probleem:
Ik heb een poosje vista beta 2 gedraaid om te proberen. Dit beviel opzich wel maar de beta bugs worden op een gegeven moment irritant.
Dus opzoek naar een ander OS, ik had gewoon terug kunnen stappen naar xp maar ik heb Ubuntu geprobeert op advies van wat kennissen.
Ubuntu S*CKS wat mij betreft dus dan maar weer terug naar mijn oude vertrouwde XP.
Nou nooit een keer, ik krijg met 3 verschillende cd/dvd's in 2 verschillende cd/dvd-roms en 2 verschillende harde schijven ( maxtor 20 en maxtor 80 GB ) constant op het zelfde punt dezelfde foutmelding:
0x0000007b (0xf7a76524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe schrijven......enz
Even een lijstje met dingen die ik reeds geprobeerd heb.
dvd 1 in dvdrom
cd1 in cdrom
cd1 in dvdrom
cd2 in cdrom
cd2 in dvdrom
schijf 1 losgekoppeld
schijf 2 losgekoppeld
schijf 1 geformateerd
schijf 1 volledig leeg gehaald ( ook geen schijf indeling meer)
schijf 1 hadmatig beschijven met een MBR
IDE kabel hardeschijven vervangen
IDE kabel CD/DVD rom's vervangen
Bios geflashed
ram geheugen gecheckt ( met een boor reparatie cd ( hirens )
verschillende bios instellingen
Windows vista RC! build 5600 ( hopend dat die wel iets zou doen, toch weer een verbetering op beta 2)
En nu ben ik hier....
ik werk nu op dezelfde PC ( het is de enige die ik heb, ook geen laptop) mt de live cd van Ubuntu ( linux ).
Ik heb al iets gelezen over het herinstalleren van de IDE drivers maar gezien er geen OS op de PC staat lijkt dat me overbodig.
Ik heb verder nog het nadeel dat ( hoewel ik een live OS draaiend heb) ik bijna niet met de PC kan. wegens @#&*^%&#$ linux.
Voor alle mensen die prettig met linux werken mijn excuses, maar ik kan er niet zo mee worden.
Heeft iemand nog tips??? Ik ben leeg
maxtor 20 GB
Maxtor 80 GB
Abit fatal1ty AN8
AMD 64 1800 MHZ
1024 MB ram
cd RW
DVD dual layer RW
floppy
Card reader
XFX Gforce 6600 512MB PCI-e video