Toon posts:

[XP} Fout code 0x0000007b tijdens windows xp installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel ineternet af gezocht en al veel oplossingen gevonden en geprobeert maar tot nu toe geen geluk.

Mijn probleem:

Ik heb een poosje vista beta 2 gedraaid om te proberen. Dit beviel opzich wel maar de beta bugs worden op een gegeven moment irritant.
Dus opzoek naar een ander OS, ik had gewoon terug kunnen stappen naar xp maar ik heb Ubuntu geprobeert op advies van wat kennissen.
Ubuntu S*CKS wat mij betreft dus dan maar weer terug naar mijn oude vertrouwde XP.

Nou nooit een keer, ik krijg met 3 verschillende cd/dvd's in 2 verschillende cd/dvd-roms en 2 verschillende harde schijven ( maxtor 20 en maxtor 80 GB ) constant op het zelfde punt dezelfde foutmelding:

0x0000007b (0xf7a76524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe schrijven......enz

Even een lijstje met dingen die ik reeds geprobeerd heb.

dvd 1 in dvdrom
cd1 in cdrom
cd1 in dvdrom
cd2 in cdrom
cd2 in dvdrom
schijf 1 losgekoppeld
schijf 2 losgekoppeld
schijf 1 geformateerd
schijf 1 volledig leeg gehaald ( ook geen schijf indeling meer)
schijf 1 hadmatig beschijven met een MBR
IDE kabel hardeschijven vervangen
IDE kabel CD/DVD rom's vervangen
Bios geflashed
ram geheugen gecheckt ( met een boor reparatie cd ( hirens )
verschillende bios instellingen
Windows vista RC! build 5600 ( hopend dat die wel iets zou doen, toch weer een verbetering op beta 2)

En nu ben ik hier....

ik werk nu op dezelfde PC ( het is de enige die ik heb, ook geen laptop) mt de live cd van Ubuntu ( linux ).
Ik heb al iets gelezen over het herinstalleren van de IDE drivers maar gezien er geen OS op de PC staat lijkt dat me overbodig.

Ik heb verder nog het nadeel dat ( hoewel ik een live OS draaiend heb) ik bijna niet met de PC kan. wegens @#&*^%&#$ linux.

Voor alle mensen die prettig met linux werken mijn excuses, maar ik kan er niet zo mee worden.

Heeft iemand nog tips??? Ik ben leeg

maxtor 20 GB
Maxtor 80 GB
Abit fatal1ty AN8
AMD 64 1800 MHZ
1024 MB ram
cd RW
DVD dual layer RW
floppy
Card reader
XFX Gforce 6600 512MB PCI-e video

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 21:50

No13

/me was here

Gezien linux gewoon nog wil booten lijkt de hardware grotendeels in orde.

Is je XP install cd/dvd wel in orde op een ander systeem?

Het enige wat je met een live-cd niet gebruikt zijn je hd's, heb je al eens een test-programma voor je hd's gedraait? kan me bijna niet voorstellen dat het hier aan ligt daar je beide disks hetzelfde probleem lijken te hebben...

Heb je een vorige keer misschien een floppy met IDE drivers tijdens de windows setup gebruikt?

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Heb je vanuit Ubuntu geprobeerd om de HD te wissen?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Hallo,

Ik heb ook even gezocht en dit was één van de dingen die ik zo snel kon vinden.
Opstartsectorvirus.
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' kan worden weergegeven als de computer is geïnfecteerd met een opstartsectorvirus. Controleer de computer op virussen. Als u een virus aantreft, controleert u ook diskettes op virussen voordat u ze weer gebruikt.
ls uw Windows XP-computer geïnfecteerd is en het antivirusprogramma het virus niet kan verwijderen en het systeem herstellen, moet u de vaste schijf opnieuw in partities indelen en Windows XP opnieuw installeren.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedank t voor de snelle reacties,

De microsift pagina over deze fout heb ik al meerere malen doorgeploegd, toch bedank voor de moeite.

Ik denk niet dat het aan een virus kan liggen, ik heb de heleschijf leeg gehad ( incl. de MBR gewist) dus dan zou je zeggen dat het virus verwijderd zou moeten zijn

Ik heb de schijf niet geformateerd in Ubuntu gezien ik best wel gesteld ben om NTFS en linus heeft daar nog wat problemen mee
Wel heb ik 1 van mijn schijven ( waar Ubuntu dus niet op stond en die nogsteeds NTFS was) via een omweg gemount in Ubuntu

Maar letop: er zit vooruitgang in,

Na de laatste keer dat ik mijn ide kabel van de schijven vervangem heb, heb ik blijkbaar de voeding niet weer terug gestopt ( ik weet het, beetje dom ).
Ook heb ik mijn RAM in de bios naar 400 MHZ gezet ( stond op 200 )

En zowaar de installatie ging door.......eventjes
na de reboot bleef de computer hangen in zijn start up, na een reset kwam hij wel door de systeem check heen maar waren mijn bios settings betreffende mijn RAM weer op standaard gezet.

Na de systeem check wil hij niet booten van de HDD ( beide HDD's) en ik heb de installatie geprobeerd met 2 verschillende windows cd's ( eigenlijk 1 cd en 1 dvd )

hij gooit het op een schrijf fout

lees/schrijf fout
toets ctrl + alt + delete om opnieuw op te starten

dus ja ik ben evrder maar ik zit nogsteeds vast

dus wederom hulp is gewenst

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 21:50

No13

/me was here

Let ook op dat je geen HD's aangesloten laat op de IDE als je de power connector eruit haalt...

Hmm even duidelijker uitleggen: als ik ooit een hd wilde losmaken dan trok ik alleen de power cable eruit... dan werd hij niet herkend en kon ik de IDE mooi laten zitten toch?

Nee helaas niet, als je een HD alleen aan de IDE laat zitten kan deze de signalen van de andere (op dezelfde kabel), wel aangesloten hd, gaan verzwakken waardoor lees/schrijffouten op kunnen treden...

Misschien niet relevant?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties maar ik ben er nog niet uit...

ik heb er inmiddels een nieuwe schijf in zitten, maar die geeft ook het zelfde probleem

ik blijf positief!!!!!

als jullie nou ook positief oplossingen blijven aandragen houden we elkaar een beetje bezig ;)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik weet dat Ubuntu draait, maar toch: check je geheugen. Heel vaak ligt dit soort installatieproblemen aan defect of brak geheugen. Misschien kun je een reepje weghalen, of een andere gebruiken?

Sign here against sigs

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

vervang je bios battery want hij vergeet je settings.
zet "IDE Busmaster" uit in de bios, die zorgt voor error:
lees/schrijf fout
toets ctrl + alt + delete om opnieuw op te starten

veel suc6!

ps: je hebt CR2032 nodig als bios battery

Coding 4 Fun!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik raad je aan te installeren met zo min mogelijk hardware (één harddisk, één cd-speler, geen pci-kaarten etc., het liefst ook één geheugenbankje).

Als je een gebrande CD gebruikt: maak / gebruik een nieuwe als je die 2 (of 3) CD's die je vermeldt al wat langer had liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 26-10-2006 09:24 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1