draytek vigor 2600 1 poort kaduuk of??

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29
ik heb sinds een tijdje last van het volgende probleem met mijn draytek vigor 2600 (Firmware: v2.5.4_H ) ik heb 4 computers in huis, geen probleem het router heeft er 4 alleen is poort nummer 4 al een tijdje raar aan het doen, ik krijg er geen of beperkte verbinding mee, ongeacht welke computer ik er op aansluit, het lampje van poort 4 op de router gaat ook niet altijd constant branden, hij knippert dan oranje/groen dat hangt volgens mij af van welke comp ik eraan hang, de een geeft helemaal geen verbinding en de andere geeft beperkte verbinding. Heel vreemd want ik heb aan de instellingen in het router niks veranderd. Resetten heb ik ook al geprobeerd maar mocht niets uitrichten.

Adjust non olet, plerumque...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:21
Het kan inderdaad gebeuren dat er een poort dood is, dat kom ik soms ook wel eens tegen op LAN parties. Je kan een switch aan je router hangen, en op die manier meer poorten maken. Of als er garantie op de router zit, omruilen :) .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• 1nsane
hmm toch wel jammer, denk niet dat er nog garantie op zit, hij hangt al 3 jaar aan de muur hier, had expres draytek gehaald omdat het lang mee zou moeten gaan, zou het misschien helpen om de firmware er opnieuw op te flashen oid?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:29

BFS

Rude awakening

Wellicht is de netwerkkabel niet meer helemaal goed? Heb je dat al getest door bv even een van de andere netwerkkabels op poort 4 aan te sluiten?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• 1nsane
jups, heb het destijds heel mooi aan laten leggen allemaal, het halve huis is uit elkaar geweest, heb em in de meterkast hangen, met kabeltjes van de router naar een utpstopcontact paneel met nummertjes die corresponderen met nummertjes op de wandcontactdozen, het maakt nix uit welk kabeltje ik gebruik heb ik al uitvoerig getest ;)

Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/1571/dsc00418tu4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door 1nsane op 25-10-2006 22:20 ]

• 1nsane
oke als ik hem met poort 4 verbind met mn hoofdpc in mn kamer dan krijgt ie op het router wel een constant groen lampje! echter m'n pc zegt dat het een beperkte verbinding is.

Verwijderd

heb ik ook gehad met mijn Vigor router, na een maandje begonnen de overige 3 poorten dezelfde kuren te vertonen. Misschien dat het chipje van de interne switch langzaam bezwijkt wegens oververhitting? (die van mij kon ik niet makkelijk beetpakken)

offtopic:
die Vigor was toch wel de fijnste router die ik ooit heb gehad ;(

• 1nsane
oververhitting lijkt me niet, kan hem makkelijk beetpakken, hij is lauw maar absoluut niet heet ofzo, en idd erg fijn routertje is het, isp gegevens erin pompen, paar poortjes openzetten voor wat applicaties en gaan met de banaan, lekker snel en nooit problemen gehad verder :) enige trouble wat ik er ooit mee gehad heb was dat ie met bepaalde applicaties langzaam was maar met een firmware update was dat zo uit de weg geruimd

[ Voor 21% gewijzigd door 1nsane op 25-10-2006 23:04 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Bel Draytek? ?Zijn best vriendelijk aan de helpdesk!
Pagina: 1