Nieuw moederbord onboard vga, geeft video error beep

Pagina: 1
Acties:

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb hier net een nieuwe pc in elkaar gezet, met de volgende onderdelen:
Asus M2NPV-MX
Twinmos twister 512mb DDR2 6400
Sempron 2800+
Alle onderdelen zijn nieuw gekocht.
Hij geeft echter een error beep-code: long-short-short
Dit zou volgens een aantal sites op een video probleem zou wijzen. nou heeft dit moederbord onboard vga en vind ik dit dus vrij vreemd, toch een pci kaartje getest en het probleem blijft.

Ik vermoed zelf het geheugen, alleen kan het niet testen want ik heb verder geen ddr2 en ken niemand die dat wel heeft.
Is er misschien iemand die een idee heeft, of hetzelfde probleem al eens gehad heeft ?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 12:31

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Als ik op de site van twinmos kijk staat dit Asus bord niet op de Compatibility List.
Je moet van te voren uit zoeken of het geheugen werkt met je moederbord.
Ik vind Twinmos :X je kan beter wat meer geld uit geven voor A merk.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

-=unicron=- schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:17:
Als ik op de site van twinmos kijk staat dit Asus bord niet op de Compatibility List.
Twinmos is prima geheugen voor huis-tuin en keuken gebruik, dus je opmerking is redelijk loos. Dat het niet in de compatibilty list staat is andere koek, ook al werkt het vrijwel altijd wel.

Verwijderd

Onzin. Twinmos is een prima merk.

TS: het zou inderdaad goed kunnen dat het geheugen niet compatibel is met je proc/mobo. Zowel AM2 processors als AM2 moederborden staan erom bekend erg kieskeurig te zijn wbt geheugen. Het kan dus zijn dat je gewoon pech hebt.
Misschien kun je bij een pc-winkel in de buurt langsgaan om te vragen of je even een ander reepje geheugen mag proberen om uit te sluiten of het daar aan ligt (en dan natuurlijk bij hen meteen een nieuw reepje kopen als dat de oplossing is :) ).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

The_eYe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:40:
Dit zou volgens een aantal sites op een video probleem zou wijzen. nou heeft dit moederbord onboard vga en vind ik dit dus vrij vreemd, toch een pci kaartje getest en het probleem blijft.
De error code is afhankelijk van de fabrikant van de bios software.
De M2NPV-MX heeft volgens de handleiding een award bios, waarbij lang kort kort inderdaad een videokaart probleem is.
Dus dat is voor een mobo met een onboard vidkaart wel apart.

Ik heb niet zo'n zin om de hele handleiding uit te pluizen, misschien is er een jumper waarmee je kan schakelen tussen een onboard of een pci-e videokaart. Dus daar kan je even naar zoeken.

Daarnaast kan je een bios reset proberen (via de reset jumper, of de batterij er lang uit te halen(zonder stroom uiteraard)).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-10-2006 20:27 ]

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
job schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:26:
[...]
De error code is afhankelijk van de fabrikant van de bios software.
De M2NPV-MX heeft volgens de handleiding een award bios, waarbij lang kort kort inderdaad een videokaart probleem is.
Dus dat is voor een mobo met een onboard vidkaart wel apart.

Ik heb niet zo'n zin om de hele handleiding uit te pluizen, misschien is er een jumper waarmee je kan schakelen tussen een onboard of een pci-e videokaart. Dus daar kan je even naar zoeken.

Daarnaast kan je een bios reset proberen (via de reset jumper, of de batterij er lang uit te halen(zonder stroom uiteraard)).
Heb een reset geprobeerd, probleem blijft. Net ook even de handleiding nog een keer bekeken, maar er staat totaal niks over jumpers m.b.t. de onboard video.
Tevens kreeg ik dus door de pci vga kaart ook geen beeld, heb geen PCIe kaart hier, dus kan dat niet testen.
Ga nu proberen het geheugen te ruilen voor een ander merk. Misschien geeft hij een vga probleem aan als piepjes omdat onboard vga via het ram loopt ? of is dit te ver gezocht :?
Pagina: 1