Geluidsstream opname: Digitale TV

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Gisteren heb ik de top90 uit de jaren 90 opgenomen van TMF. Ik heb dit digitaal opgenomen d.m.v. de Panasonic ontvanger TU-DC40RD op mijn Panasonic DVD recorder DMR-ES10. Ik heb de ontvanger via een optische kabel aangesloten.

Nu ben ik vandaag de nummers aan het beluisteren en het viel me al op dat de subwoofer het niet deed. Dus ik kijken welke audiostream erbij zat. Bleek dat "digital 2/0" te zijn? Dus geen aansturing voor de subwoofer. Hoe kan dat?

Want als ik gewoon TMF luister dan doet de sub wel mee. Hebben jullie dan ook last dat de sub niet lekker mee gaat met de beats (bromt). Dit in tegenstelling tot een stereo CD bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door M. Mulder op 24-10-2006 17:16 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden.

Bij de DVD recorder kun je de digitale geluidsoutput regelen in het set-up menu. Bij dolby digital stond hij op "bitstream" en ik heb hem op PCM gezet.
Op dat moment gaf hij het geluid weer zoals ik het ook hoorde voordat ik het op had genomen. Dus mag ik aannemen dat digitale TV het geluid in dolby digital 2.0 meestuurt?

Als je stereo geluid hebt en je hebt de sub op het LFE kanaal aangesloten, 'splitst' de versterker (bij mij een receiver) dan het lage signaal uit de muziek en stuurt hij die naar de LFE? Of wordt dit anders gedaan?

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 22:07
Digitale TV is net zoals analoge TV meestal 2.0 geluid ja. Er zijn enkele uitzonderingen als Duitse zenders als Prosieben en Sat1 die films in 5.1 doen maar alle andere zenders zijn 2.0. Maar je sub hoort wel mee te doen al is het 2.0. Alleen je hoort hem altijd beter met 2.1 natuurlijk. Ik snap dus niet dat jij niks uit je sub hoorde komen?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Met 2.0 komt er toch geen signaal naar de SUB over het LFE kanaal ?