[Samsung HDD-Rec 738]: De grote voor-en nadelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een van de komende maanden een nieuwe HDD Recorder kopen, maar ik heb nog een aantal vragen.
De Samsung DVDHR738 bevalt me heel goed. In de harendse smid kost hij nu nog maar 400 Euro.
Nou heb ik er een aantal vragen over. Ik heb Google en GOT al doorgelezen.

Hij neemt alleen op op DVD-R en DVD-RW. Is de + Niet beter? en is dot probleem erg.

Hij heeft een USB In EN UIT! Betekend dit dat ik op de PC de bestanden op de HD kan bekijken, en de HDR kan gebruiken als externe Harde Schijf?

Dat zijn mijn vragen. Heeft er iemand misschien dezelfde of iets dergelijks? Hier de specificaties:

Samsung DVDHR738

250GB HD
Opname op DVD-R en DVD-RW
Component uit, HDMI uit
USB In
USB Out

Gulfstream G650

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Ik heb de 735, die is intern bijna het zelfde, behalve dat mijn harddisk kleiner is en dat ik die usb niet heb (die vraag kan ik dus niet beantwoorden).

De mijne speelt gewoon dvd+r's af (platinum), ook al hebben ze het in de handleiding alleen over dvd-r(w)'s. Of hij ze ook opneemt weet ik niet. Maar ik zou me er geen zorgen over maken, dvd-r is zover ik weet niet slechter.

Grootste nadeel voor mij is de matige ingebouwde tv-tuner, de beeldkwaliteit is een stukje slechter dan die van mijn tv's.

Ow ja, ik heb nog een kleiner maf probleem. Ik krijg het beeld via HDMI, en het geluid van de gewone tulpstekkers.
Als het apparaat aan het opnemen is, en ik zet pas later (tijdens de opname) mijn beamer aan, dan krijg ik soms geen beeld (soms ook wel). Net alsof de samsung op een gegeven moment gedetecteerd heeft dat er niets op de HDMI kabel zit, en daarna ook niets meer doorstuurt. Het is wel raar dat het niet helemaal reproduceerbaar is, soms werkt het wel.
Met geluid hetzelfde, als ik later inschakel heb ik soms geen geluid. Als ik dan op de menu knop druk (wat verder niets doet tijdens een automatische opname), dan krijg ik opeens wel weer geluid.

[ Voor 42% gewijzigd door sewer op 24-10-2006 18:56 ]

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
salimrmaf schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:36:
Hij neemt alleen op op DVD-R en DVD-RW. Is de + Niet beter? en is dot probleem erg.

De DVD - is wat duurder in aanschaf. Maar bij een HDD recorder brand je toch bijna nooit, dus dat is een redelijk verwaarloosbaar verschil.

Hij heeft een USB In EN UIT! Betekend dit dat ik op de PC de bestanden op de HD kan bekijken, en de HDR kan gebruiken als externe Harde Schijf?

Nee. De USB in is voor kleinere apparaten, als een fotocamera, de USB uit(Slave) is puur alleen voor het aansluiten van een PictBridge camera, dus printen van foto's zonder tussenkomst van een PC. Het aansluiten als externe HDD is NIET mogelijk.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Ik zou in het geheel niet voor Samsung kiezen. De algehele 'stand der techniek' is niet op het niveau van 'state of the art'. Kijk eens naar Sony en vergeef hen het feit dat ook zij een fan gebruiken als lawaaiige koel-methode. (Is relatief eenvoudig iets aan te doen trouwens. Kwestie van het toerental verlagen m.b.v. een serie weerstandje.)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
De Panasonic HR-65 begin ik ook mooi te vinden, ik heb gehoord over de Sony's dat ze teveel lawaai maken, en ik vind ze niet zo mooi. Pioneer is een beetje te duur, dus die vallen ook af.

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Misschien is dit een rare vraag,

Maar kun je Films op DVD, die ik heb gehuurd van de Videotheek, kopieren op de Harde schijf, zodat ik ze later nog kan bekijken, en kan ik dan de originele DVD Dubben? zodat ik een kopie heb, ook al is die DVD beveiligd?

Gr

Gulfstream G650

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Heb het net geprobeerd en dat kan niet. Sterker nog, je kan helemaal geen dvd-video copieren.

Wat je wel kan copieren is zelf opgenomen tv-uitzending op DVD, en dvd's met divx/foto's enzo (denk ik, niet geprobeerd).

Dit is wat mijn handleiding erover schrijft (DVD-HR735/737):

■ U kunt niets anders kopiëren op voltooide DVD-R en DVD-RW(V-modus)-schijven.
■ U kunt geen DVD-VIDEO naar HDD (vaste schijf) kopiëren.
■ U kunt de opnamemodus niet wijzigen wanneer u een titel van DVD naar hdd (vaste schijf) kopieert.

OPMERKING
Inhoud kopieerspecificaties
code:
1
2
3
4
5
Inhoud                    DVD naar  HDD
================          ============
Titel opgenomen video     ondersteund
Kopieerbeveiligde titel   Niet ondersteund
Eenmaal-kopiëren-titel    Niet ondersteund

Je kunt natuurlijk ook zelf de handleiding downloaden op de samsung site.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ook goed, ik was vergeten dat ik een portabele DVD-speler had met AV-OUT. Dan koppel ik die aan AV-3 In van de Panasonic, zodfat ik m daarvan opneem. Nadeel is alleen dat de Philips PET-725 Wel DivX en Xvid bestanden leest, maar een ondersteuning voor Ondertitels heeft :s.

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik ga denk ik, nadat veel mensen twijfelen over de Pioneer, Panasonoc en de Samsung een nieuwe topic openen.

Wie wilt dit ook?

Gulfstream G650

Pagina: 1