Hoi,
Ik heb het volgende probleem.
Een gedeelte van mijn huis heeft slecht bereik op mijn draadloos netwerk.
Ik gebruik de Linksys WRT 54G router.
Deze staat op de 3e verdieping van in totaal 4 verdiepingen
De vloeren zijn van hout, de muren van steen.
Nu heb ik op de 1e etage (begane grond) vrij slecht bereik.
Op internet kwam ik dit tegen:
USRobotics Wireless MAXg Range Extender
Breid het bereik van uw draadloze netwerk uit
De Wireless MAXg Range Extender van USRobotics verstuurt een sterk draadloos signaal naar gebieden buiten het bereik van uw MAXg Router of Access Point zonder dat u lange CAT5-Ethernet-kabels hoeft te leggen. De Range Extender vangt zwakke draadloze signalen aan de grenzen van zijn bereik op en versterkt deze om zo het bereik en de dekking van het netwerk te vergroten. De MAXg-technologie zelf levert 50% meer bereik dan standaard 802.11g en de Range Extender zorgt voor dekking waar u die nodig hebt.
Weet iemand of dit een goed produkt is voor mijn probleem, of moet ik een andere oplossing zoeken.
De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk om een draadje naar de 1ste verdieping te trekken en daar een extra wireless accesspoint te plaatsen.
Alleen is dat dus een beetje lastig en zoek ik een "betere" oplossing.
Mogelijk is dit onderwerp al behandeld. Ik kon er helaas niet veel van vinden.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Kan iemand mij ook alternatieven geven voor de range extender ?
dank.
Ik heb het volgende probleem.
Een gedeelte van mijn huis heeft slecht bereik op mijn draadloos netwerk.
Ik gebruik de Linksys WRT 54G router.
Deze staat op de 3e verdieping van in totaal 4 verdiepingen
De vloeren zijn van hout, de muren van steen.
Nu heb ik op de 1e etage (begane grond) vrij slecht bereik.
Op internet kwam ik dit tegen:
USRobotics Wireless MAXg Range Extender
Breid het bereik van uw draadloze netwerk uit
De Wireless MAXg Range Extender van USRobotics verstuurt een sterk draadloos signaal naar gebieden buiten het bereik van uw MAXg Router of Access Point zonder dat u lange CAT5-Ethernet-kabels hoeft te leggen. De Range Extender vangt zwakke draadloze signalen aan de grenzen van zijn bereik op en versterkt deze om zo het bereik en de dekking van het netwerk te vergroten. De MAXg-technologie zelf levert 50% meer bereik dan standaard 802.11g en de Range Extender zorgt voor dekking waar u die nodig hebt.
Weet iemand of dit een goed produkt is voor mijn probleem, of moet ik een andere oplossing zoeken.
De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk om een draadje naar de 1ste verdieping te trekken en daar een extra wireless accesspoint te plaatsen.
Alleen is dat dus een beetje lastig en zoek ik een "betere" oplossing.
Mogelijk is dit onderwerp al behandeld. Ik kon er helaas niet veel van vinden.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Kan iemand mij ook alternatieven geven voor de range extender ?
dank.