[Exchang/Outlook 2003] Meerdere emailadressen

Pagina: 1
Acties:

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-02 18:33
Goeiedag allen,

Situatie : Windows SBS 2003 server, Windows XP client's met Office 2003.

Probleem waar ik mee zit is als volgt, de client heeft beschikking over meerdere emaildressen.
Het standaard email adres in de Active directory is piet@voorbeeld.nl.

Als er nu extern een mail gestuurd wordt naar een bestelligen@voorbeeld.nl (is dus een extra mail adres van Piet) komt er in Outlook te staan dat deze aan piet@voorbeeld.nl gericht.

De client kan dus niet duidelijk zien aan welk email adres het gericht is/was.

Nu heb ik voor de diverse email adressen aparte mappen aangemaakt en door middel van een berichtregel (met specifieke tekst in de berichtkop) het redelijk opgelost. Alleen bij mails die intern zijn verstuurt werkt dit weer niet.

Is het mogelijk om Outlook of Exchange zo in te stellen dat het emailadres waar het bericht naar toe gestuurd is gewoon bliijft staan?

Verwijderd

intern wordt het email adres geresolved naar de gal en dus naar de user mailbox direct. Volgens mij niets aan te doen (adres book uitzetten misschien :P)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Een aparte mailbox aanmaken en pietje daar rechten op geven?

• alberthakvoort
djluc schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:07:
Een aparte mailbox aanmaken en pietje daar rechten op geven?
Dat had ik al geprobeerd, maar aangezien de user iets van 15 email adressen heeft, wordt dat te onoverzichtelijk.

Als Exchange de emailadressen niet aanpast ben ik uit de brand ;)

• alberthakvoort
Niemand die hier een lichtje over kan laten schijnen? Of is het gewoon technisch niet mogelijk.. |:(