Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stuurbediening Auotradio GOLF IV

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in heel wat auto's gereden waar bediening voor de radio op het stuur zit.
Nou weet ik niet of dit er ook is voor de golf IV (vast wel) maar is dit ook achteraf in te bouwen?
En is het dan ook een beetje betaalbaar?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Voor een Golf IV is het er voor zover ik weet niet.. Je zit dus vast aan stuurbediening van Pioneer wat dmv een bandje om je stuur geklemd zit of iets van een joystick van Sony..

Verwijderd

Topicstarter
Aha is er dus niet, maar zo'n afstandsbediening van pioneer werkt via infarood neem ik aan dus dit zal niet altijd even goed werken denk ik?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:25:
Aha is er dus niet, maar zo'n afstandsbediening van pioneer werkt via infarood neem ik aan dus dit zal niet altijd even goed werken denk ik?
volgens mij is het er wel, maar is het alleen geleverd in combinatie met het af fabriek navigatiesysteem. Of je het achteraf kan inbouwen weet ik niet, maar het zal waarschijnlijk vrij prijzig zijn

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zal het morgen even navragen @ work :)

edit: die Pioneer werkt primagoed hoor

[ Voor 33% gewijzigd door Timmert op 24-10-2006 18:03 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:05

Verwijderd

Die kan je overzetten van je orginele stuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ohw die is dus gewoon over te zetten van m'n andere stuur, dat zou heel mooi zijn, alleen denk ik niet dat ik dit zelf kan doen, dus moet ik nog even iemand vinden die dit voor me kan doen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom niet... Paar schroeven en een stekkertje...

Verwijderd

Topicstarter
Is dat serieus zo makkelijk? Ook om de airbag zonder storingen over te zetten?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarschijnlijk moet je dan het airbag-lampje even laten resetten bij je dealer.. Overigens kan het nog een hele uitdaging zijn om die stuurbediening werkend te krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
Ohw dit gaat waarschijnlijk moeilijk worden, is het niet gewoon zo'n adapter bij de radio kopen voor stuurbediening en die aansluiten?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, als de draad er maar aan zit... Kun je eventueel zelfs een kastje kopen om een aftermarket radio te bedienen...

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik hoop voor je dat er gewoon een stekker aanzit die je achter je stuurkolom kan aansluiten, anders zou ik er niet aan beginnen..

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 22:15
Timmert schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:17:
Waarschijnlijk moet je dan het airbag-lampje even laten resetten bij je dealer.. Overigens kan het nog een hele uitdaging zijn om die stuurbediening werkend te krijgen..
Zo moeilijk is het niet.

1. Accu lostrekken + 10 minuten wachten
2. airbag los halen (schroeven vanaf achter)
3. Stuur verwisselen
4. Airbag terug zetten
5. Kabels aansluiten
6. Accu weer aankoppelen!

Vaak zijn de lastigste dingen om te vinden de kabel vanaf de stuur naar de achterkant van de radio en dan de verloop van radio naar kabel vanaf het stuur!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou er dan een nieuwe pioneer radio bij kopen en ik kan bij dezelfde winkel zo'n kabel en zo er bij krijgen voor aansluiting van de radio op de kabel van het stuur, alleen moet deze er dan wel aan zitten, deze zijn niet los te krijgen denk ik?
Pagina: 1